Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Pro retina 15" mid 2012 wieszanie się, artefakty


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 karo911

karo911
  • 118 postów

Napisano 10 grudnia 2015 - 23:26

Cześć,

od jakiegoś czasu mam problem z macbookiem. Wiesza się system (jest obraz ale nic nie można zrobic) pomaga tylko hard reset. Przy włączaniu/wybudzaniu pojawiają się artefakty, również podczas pracy wyskakują pola na ekranie z migającymi artefaktami. Czasem w dolnej części pulpitu pojawia się czarny kwadrat, który znika tylko po ponownym uruchomieniu systemu. Dodatkowo komputer sam się wyłącza (to najrzadziej z tych wszystkich problemów). Zapisałam raport po jednym z takich wyłączeń, czy mógłby mi ktoś go odczytać? (nie wiem czy można go tu tak po prostu skopiować?) 

Tak było przy systemie Mavericks i nic się nie zmieniło po aktualizacji na Yosemite.

 

A wygląda to tak:

 

 

61ca681463d089d5med.png

 

 

1afb4772d8475fcamed.png

 

 

 

6446113b41c7f33dmed.png

 

 

 



#2 zico_chaos

zico_chaos
  • 341 postów

Napisano 11 grudnia 2015 - 00:13

zobacz ten link 

 

https://www.apple.co...ro-videoissues/


This is a war, and we are soldiers Death can come for us at any time... In any place. Mac Mini Late 2012 i7  + eGPU AKiTiO GTX 980, tMBP 15" 2016 


#3 karo911

karo911
  • 118 postów

Napisano 11 grudnia 2015 - 00:31

zico_chaos dziękuję, wiem o tym programie naprawczym natomiast jeden warszawski serwis po diagnostyce nie stwierdził nieprawidłowości... chyba mamy pierwszy "cud" bożonarodzeniowy...

 

Chciałam się dowiedzieć czy po informacjach i zdjęciach, które przesłałam można stwierdzić czy to właśnie ta wadliwa karta graficzna :)



#4 zico_chaos

zico_chaos
  • 341 postów

Napisano 11 grudnia 2015 - 01:00

Pobierz program gfxCardStatus i zmień kartę graficzną wtedy kiedy masz artefakty na ekranie. Zawsze możesz wymusić używanie karty Intela i zobaczysz czy artefakty nadal występują. 


This is a war, and we are soldiers Death can come for us at any time... In any place. Mac Mini Late 2012 i7  + eGPU AKiTiO GTX 980, tMBP 15" 2016 


#5 karo911

karo911
  • 118 postów

Napisano 11 grudnia 2015 - 22:50

komputer w serwisie leży i nie mam możliwości sprawdzić  -_-



#6 karo911

karo911
  • 118 postów

Napisano 05 stycznia 2016 - 18:28

zico_chaos po akutalizacji do El Capitan póki co problem pojawia się  przy wybudzaniu (artefakty). Nie jestem w stanie zmienić karty w tym przypadku :(

 

Na infolinii poinformowali mnie (po kosultacji z apple europa), że jeśli ich test nie wykrywa nieprawidłowości to serwis nie dostanie części.

 

Przesłałam im materiał ukazujący wady i nawet to nic nie pomogło.



#7 karo911

karo911
  • 118 postów

Napisano 06 stycznia 2016 - 15:19

Ok zmieniłam na zintegrowaną kartę graficzną, po wybudzeniu nie pojawiają się artefakty. Co to oznacza? 



#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 06 stycznia 2016 - 20:24

że siedzi Ci dedykowana grafika :D - co zostało ustalone wcześniej...


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#9 karo911

karo911
  • 118 postów

Napisano 06 stycznia 2016 - 20:43

oj siedzi tumpio  :D   ale co zrobić skoro test Apple tego nie widzi? zdarzało mi się już kilka razy korzystać z programów naprawczych i nigdy nie było problemu.

 

Nie wiem jakie mam możliwości działania w tej sytuacji. Infolinia nie dała mi nadziei na wymianę karty (chyba że przejdzie test, czy może go obleje) ale za to zapaliła zielone światło na wymianę matrycy (ghosting).



#10 Christophe

Christophe
  • 35 postów

Napisano 20 stycznia 2016 - 21:49

Witam, mam dokładnie taki sam problem. Testy Apple niczego nie wykazały, serwis nie naprawił sprzętu i oddał komputer.



#11 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 20 stycznia 2016 - 22:32

Z tego co piszą na zagranicznych forach problem jest bardziej złożony.
Ów przypadłości ujawniają się w systemach Yosemite i El Captain (nie zauważono w Maverick-u) i ujawniają pewnego rodzaju tzw. "stan nieustalony" podczas przełączania grafik. Problem nie występuje w przypadku ustawienia na sztywno kazdej z grafik.

Z jednej strony możnaby winić hardware (ale tu żadne testy nie wykazują nieprawidłowości działania konkretnego modułu), z drugiej soft - ale nowsza wersja (El Captain) też nie rozwiązała problemu. Jedno i drugie jest jednak od tego samego producenta, który powinien odpowiadać za system komputerowy jako całość, problem w tym że (przynajmniej do tej pory) ten "problem" nie został uznany przez producenta jako "problem".
Piszą użytkownicy, którym serwis wymienił płyty główne, że  po niedługim czasie "efekty uboczne" ponownie powróciły, więc wygląda na to że to w OS X trzeba coś poprawić, więc serwisy - chyba na razie słusznie - mają związane ręce.

Pozostaje mieć nadzieję na kolejny program naprawczy.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#12 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 stycznia 2016 - 09:27

Serwisy mają związane ręce, bo mają oprogramowanie diagnostyczne, które testuje płytę główną i jeśli ono nie stwierdzi problemu to serwis nie wymieni zepsutej płyty. A że ona jest zepsuta to wiedzą, bo klienci pokazują nawet filmy czy zdjęcia, które obrazują problem, ale skoro ich system nie widzi problemu to nie mogą wymienić płyty za darmo.

Natomiast problem po wymianie płyty powraca, bo Apple wymienia płyty na takie same z tymi samymi układami oczywiście nie nowe tylko refabrykowane, używane itd.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#13 karo911

karo911
  • 118 postów

Napisano 09 lutego 2016 - 16:55

oddałam komputer do innego serwisu. Po aktualizacji do Yosemite problem występuję częściej. Technik z serwisu poprosił o dokumentacje (zdjęcia, filmy). 

Czekają na odpowiedz Apple co w tej sprawie zrobić. 

Te informacje dotyczą karty graficznej natomiast matryca (ghosting) i ubytki w powłoce antiglare (nie mam efektu zacieków tylko ubytki, które widać przy wyłączonym ekranie) to na razie tajemnica, nie udzielono mi informacji czy będzie podlegała naprawie

w ramach programu naprawczego :) 



#14 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 10 lutego 2016 - 00:24

oddałam komputer do innego serwisu. Po aktualizacji do Yosemite problem występuję częściej. Technik z serwisu poprosił o dokumentacje (zdjęcia, filmy). 

Czekają na odpowiedz Apple co w tej sprawie zrobić. 

Te informacje dotyczą karty graficznej natomiast matryca (ghosting) i ubytki w powłoce antiglare (nie mam efektu zacieków tylko ubytki, które widać przy wyłączonym ekranie) to na razie tajemnica, nie udzielono mi informacji czy będzie podlegała naprawie

w ramach programu naprawczego :)

Wymianę matrycy (jak pisałaś) masz prawie załatwioną, ale dojdzie do tego płyta to ktoś może chcieć dwa razy policzyć zanim da zielone światło na podwójne salto. Moim zdaniem nie kumuluj teraz swoich roszczeń bo może to utrudnić podjęcie przychylnej decyzji przez decydentów: skup się na jednej sprawie (np. na płycie głównej). Jak się uda wymienić płytę to matrycę sobie zgłosisz za miesiąc czy dwa. 


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#15 karo911

karo911
  • 118 postów

Napisano 10 lutego 2016 - 10:01

bee3 nigdy roszczeniowo staram się nie podchodzić, oczywiście, że wolałabym mieć załatwione wszystko za jednym razem ale upierać się nie będę. Zresztą z nimi i ich procedurami nie wygram :)

Program na karty graficzne jest do końca miesiąca więc faktycznie lepiej skupić się na tym (choć Pan na infolinii apple potwierdził, że jeśli znowu mi odrzucą tę płytę to on ma 

odnotowane, że u mnie nie działa poprawnie i za kilka miesięcy, jeśli faktycznie padnie i testy to wykażą to zostanie wymieniona w ramach tego programu).

 

Moja matryca ma minimalne ubytki ale ma więc nie wiem jak do tego podejdą 

 

df246ee2d01e6cb5med.jpg



#16 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 11 lutego 2016 - 00:37

bee3 nigdy roszczeniowo staram się nie podchodzić, oczywiście, że wolałabym mieć załatwione wszystko za jednym razem ale upierać się nie będę. Zresztą z nimi i ich procedurami nie wygram :)

Program na karty graficzne jest do końca miesiąca więc faktycznie lepiej skupić się na tym (choć Pan na infolinii apple potwierdził, że jeśli znowu mi odrzucą tę płytę to on ma 

odnotowane, że u mnie nie działa poprawnie i za kilka miesięcy, jeśli faktycznie padnie i testy to wykażą to zostanie wymieniona w ramach tego programu).

 

Moja matryca ma minimalne ubytki ale ma więc nie wiem jak do tego podejdą 

Mówimy o delikatnych sprawach jakimi są (często uznaniowe - w przypadku niedającej się jednoznacznie potwierdzić usterce ) decyzje wsparcia technicznego Apple robione "dla zadowolenia Klienta". Stąd moja opinia, żeby zwiększyć szanse na pozytywne załatwienie sprawy - nie kumulować żądań.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#17 karo911

karo911
  • 118 postów

Napisano 15 lutego 2016 - 15:03

Serwis dał radę, udało się uzyskać wyjątek w moim przypadku. Płyta główna i matryca zamówione, jutro odbiór laptopa :)



#18 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 19 lutego 2016 - 21:50

...

Program na karty graficzne jest do końca miesiąca

...

Informacyjnie dla innych czytających ten wątek:
Program na karty graficzne właśnie został przedłużony (co najmniej do końca b.r.):
http://www.apple.com...ro-videoissues/


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych