Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Problem z bateria w iPhone 6


  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 waluigi

waluigi
  • 708 posts
  • SkądPoznań, PL

Posted 04 December 2015 - 13:53

Hej,

 

z moim iPhonem 6 128GB zaczęły się dziać dziwne rzeczy.

Na początku telefon skoczył mi z 20% naładowania baterii do 1%, trochę się zdziwilem ale podłączyłem go i wyświetlił już spowrotem 20% i ładował się dalej.

Kilka dni później problem się powtórzył, tym razem telefon spadł z 41% do 19%, zacząłem szukać informacji na ten temat, i dowiedziałem się o tzw. kalibracji baterii.

Postawnowiłem więc telefon rozładować do zera, wyłączył się gdzieś przy 4%. Odczekałem pół godziny i włączyłem telefon, ten spowrotem pokazał 4% i rozładował się przed wpisaniem kodu PIN.

Odczekałem kolejną godzinę i telefon znów się uruchomił, tyle że już z 19%. Zacząłem bardzo intensywnie go używać, włączyłem playliste na youtube, latarkę, podświetlenie i dźwięk na full.

Bateria spadała dużymi partiami, np z 19% na 13%, mimo to starczyło to na ponad godzinę takiej 'zabawy'...

Po tym zostawiłem telefon na noc i już się nie odpalał (wyświetlał tylko animację 'podłącz do zasilania').

Naładowałem go do pełna przez 8h na wyłączonym telefonie, licząc że wszystko wróci do normy, jednak kolejnego dnia telefon znowu zaczął 'świrować', tym razem dopiero przy 20%, skacząc po kilka % za jednym razem. Znowu powtórzyłem rozładowywanie jednak telefon już się nie odpalał tak jak wcześniej. Po minucie ładowania odpalił się odrazu z 4%.

 

Dziś wydaje mi się że telefon kiepsko trzyma baterię, nie wiele na nim zrobiłem od 10 kiedy to odłączyłem go od ładowania i zresetowałem (power+home) i mam już 64%.

 

Dzwoniłem do Apple, niestety nie mam już gwarancji, a Apple Care do iPhona nie można było wykupić. Pani w Apple przeprowadziła diagnoze online i powiedziała, że wszystko niby z baterią jest OK, ale rozumie sytuację i poleca zgłosić się do sprzedawcy z tytułu rękojmi (domyślam się że chodziło jej o niezgodność towaru z umową).

 

Pytanie co w takiej sytuacji zrobić, dzwoniłem do nieoficjalnego serwisu i Pan chce za wymianę baterii 130zł, oczywiście pewnie jest to bateria nieorginalna ktorej wolałbym nie instalować w telefonie.

 

Przykra sprawa, bo telefon ma 13 miesięcy i dbałem o niego jak o każdy poprzedni (4S do dzisiaj jest w użyciu w rodzinie i nigdy nie maił wymianianej baterii), mam na niego wykupione ubezpiecznie w Orange, ale po przewertowaniu forum nie wiele mi się to może zdać...

 

Może ktoś miał podobną sytuację i może coś poradzić?

 

Pzdr


- Co ludzie mówią o mnie? - spytał. - Mówią: idiota? Co ludzie mówią?

#2 MC_

MC_
  • 6943 posts

Posted 04 December 2015 - 13:56

Niezgodność z umową, o ile był kupowany "nie na firmę". Przy czym musisz wykazać, że owa niezgodność istniała w momencie zakupu, co będzie mega trudne. Prościej i szybciej wymienić baterię, ale w porządnym serwisie. Np. macsupport.


  • Kuba2000 likes this

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#3 Wodnik Szuwarek

Wodnik Szuwarek

    Szef Wszystkich Szefów

  • 743 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 04 December 2015 - 14:59

waluigi, kalibarcja to była kiedyś. Mierzyło się napięcie baterii w stanie rozładowania i pełnego naładowania, potem przeliczało się wszystko serwisowym programem i wgrywało odpowiednik plik do telefonu. Dzisiaj już tego nie ma.


iPhone 14 Pro

MacBook Pro 13" 2017


#4 waluigi

waluigi
  • 708 posts
  • SkądPoznań, PL

Posted 04 December 2015 - 15:51

waluigi, kalibarcja to była kiedyś. Mierzyło się napięcie baterii w stanie rozładowania i pełnego naładowania, potem przeliczało się wszystko serwisowym programem i wgrywało odpowiednik plik do telefonu. Dzisiaj już tego nie ma.

Być może słowo kalibracja zostało niefortunnie użyte, sam średnio skłaniałem się do takich rozwiązań, ale na stronie apple do niedawna wisiała informacja jakoby warto było baterie w iPhonach zmęczyć do całkowitego rozładowania a potem naładować do 100%, raz w miesiącu (ja osobiście nigdy tego nie robiłem, w przypadku 6 widziałem może z dwa razy wyłączony telefon z powodu braku energii).


- Co ludzie mówią o mnie? - spytał. - Mówią: idiota? Co ludzie mówią?

#5 landr

landr
  • 1396 posts

Posted 04 December 2015 - 16:29

Kiedyś Apple proponowała ładować baterię 4h, po 2h bateria uzyskiwała 80% pojemności, a na displayu 100%, dwie godziny dodatkowe powięszały pojemność do 100%. Osobiście, od lat stosuje się do tej zasady i u mnie bateria w iP6 wytrzymuje kilka dni w gotowości i w użyciu ok 6h. W poprzednich moich iphonach było podobnie (3G, 4, 5).



#6 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 04 December 2015 - 22:11


... Pani w Apple przeprowadziła diagnoze online i powiedziała, że wszystko niby z baterią jest OK, ale rozumie sytuację i poleca zgłosić się do sprzedawcy z tytułu rękojmi (domyślam się że chodziło jej o niezgodność towaru z umową).

 

Pytanie co w takiej sytuacji zrobić, dzwoniłem do nieoficjalnego serwisu i Pan chce za wymianę baterii 130zł, oczywiście pewnie jest to bateria nieorginalna ktorej wolałbym nie instalować w telefonie.

 

Może ktoś miał podobną sytuację i może coś poradzić?

 

...

.... Prościej i szybciej wymienić baterię, ale w porządnym serwisie. Np. macsupport.

Jeżeli diagnostyka Apple wskazuje że bateria jest OK, to pod żadnym pozorem nie zmieniaj baterii. Autoryzowany serwis nie wymieni Ci baterii (nawet komercyjnie za 300zł.) jak na diagnostyce bateria wychodzi OK, a nieautoryzowany zainstaluje zamiennik (lepszy lub gorszy), który w przypadku gdy przyczyna problemu leży gdzie indziej - nie załatwi sprawy. Ja zacząłbym od tego co możesz zrobić w domowym zaciszu - czyli od wgrania softu na czysto (oczywiście po uprzednim zrobieniu backupu)


Edited by bee3, 04 December 2015 - 22:12.

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#7 MC_

MC_
  • 6943 posts

Posted 04 December 2015 - 22:18

Ale wiesz, ze ta diagnostyka to sie odbyla przez telefon??

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#8 waluigi

waluigi
  • 708 posts
  • SkądPoznań, PL

Posted 04 December 2015 - 22:21

Bee3: była to pierwsza rzecz jaka zrobiłem, niestety nie pomogła.
Dziś telefon sie zachowywał normalniej, ale padł przy 13% i sie juz nie włącza.

Co byś proponował ?

MC_: standardowa diagnostyka online u Apple, pewnie maja dostęp do liczby cykli etc, jak mniemam?

Edited by waluigi, 04 December 2015 - 22:24.

- Co ludzie mówią o mnie? - spytał. - Mówią: idiota? Co ludzie mówią?

#9 MC_

MC_
  • 6943 posts

Posted 04 December 2015 - 22:29

Raczej nie. Pewnie Pani posluchala objawow i stwoerdzila, ze jest ok. Zadnej magii, paranormalnego dostepu. Niestety.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#10 waluigi

waluigi
  • 708 posts
  • SkądPoznań, PL

Posted 04 December 2015 - 22:32

Raczej nie. Pewnie Pani posluchala objawow i stwoerdzila, ze jest ok. Zadnej magii, paranormalnego dostepu. Niestety.


Nie nie, pani kazała wejść w Ustawienia > Prywatność> Diagnostyka i wysłać raport.
- Co ludzie mówią o mnie? - spytał. - Mówią: idiota? Co ludzie mówią?

#11 MC_

MC_
  • 6943 posts

Posted 04 December 2015 - 22:33

No tak. Ale ja bym mimo wszystko wyslal do serwisu na prawdziwe testy. Oczywiscie o ile zerowanie bez kopii nie rozwiaze problemu.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#12 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 04 December 2015 - 22:36

Pofatygować się do autoryzowanego na bezpłatną diagnostykę baterii (nie chcę podważać tego co zrobiła pani na infolinii, ale widzę ,że masz niedaleko do serwisu, to trwa 15-20 minut i będziesz miał pewność). Zakładając jednak, że: bateria wyjdzie OK, a soft został wgrany na czysto i dalej jest źle, a Ty dbasz o telefon więc go nie zalałeś, nie rozbiłeś ekranu, itp. - to problem może być wtedy już tylko w uszkodzonej elektronice (U2?) na płycie (podobno zdarza się coraz częściej przy stosowaniu lipnych kabelków lightnig czy ładowarek).
Masz ubezpieczenie w Orange ? - sprawdź co obejmuje . Jezeli takie 'efekty' jak zaobserwowałeś są objęte ubezpieczeniem to próbuj. Druga opcja: korzystaj z odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru z umową. Jak będziesz miał info z serwisu że bateria jest OK - to sprzedawca nie powie Ci, ze uległa normalnemu zużyciu (co nie obejmowałoby odpowiedzialnością sprzedwcy) - bo nie jest.


Nie nie, pani kazała wejść w Ustawienia > Prywatność> Diagnostyka i wysłać raport.

Wysłanie raportu użycia to jeszcze nie pełna diagnostyka. Zacznij od testów w autoryzowanym serwisie.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#13 waluigi

waluigi
  • 708 posts
  • SkądPoznań, PL

Posted 04 December 2015 - 22:42

Z nieoryginalnych akcesoriów uzywałem tylko kabelków i ładowarki firmy ANKER, z certyfikatem MFI kupionych na amazonie, to chyba nie powinno być to?

Niestety, ubezpieczenie obejmuje tylko kradzież, zalanie (nie z mojej winy), etc...

Ok, czym predzej udam sie do Cortland na diagnozę.
- Co ludzie mówią o mnie? - spytał. - Mówią: idiota? Co ludzie mówią?

#14 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 04 December 2015 - 22:55

Z nieoryginalnych akcesoriów uzywałem tylko kabelków i ładowarki firmy ANKER, z certyfikatem MFI kupionych na amazonie, to chyba nie powinno być to?

Niestety, ubezpieczenie obejmuje tylko kradzież, zalanie (nie z mojej winy), etc...

Ok, czym predzej udam sie do Cortland na diagnozę.

To jeszcze przyjrzyj się czy operator nie obdarował Cię wspaniałomyślnie 2 latami (własnej) gwarancji (wielu operatorów tak robiło, gdyż w razie ew. roszczeń w drugim roku z tytułu niezgodnosci towaru z umową w wielu przypadkach lepiej dla sprzedawcy jest gdyby były z tytułu gwarancji - choćby udzielonej przez niego samego). Nawet jeśli nie masz gwarancji - to próbuj  roszczeń z praw ustawowych od sprzedawcy .


Edited by bee3, 04 December 2015 - 22:55.

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#15 waluigi

waluigi
  • 708 posts
  • SkądPoznań, PL

Posted 05 December 2015 - 02:05

Z ciekawostem, potrzymałem iPhona przy ciele przez kilka minut po tym jak zdechł, i znów (3 raz) udało mi się go odpalić po 'rzekomym' shutdownie i prośbie o podłączenie.

 

Tam jest jakiś sensor temp czy to reakcja wewnątrz bateri?


- Co ludzie mówią o mnie? - spytał. - Mówią: idiota? Co ludzie mówią?

#16 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 05 December 2015 - 10:05

Diagnostyka baterii zarówno ta online jak i na miejscu w serwisie autoryzowanym to zwykły żart, bo oni sprawdzają tylko parametry baterii w oprogramowaniu, tam nikt nie rozkręca telefonu i nie robi żadnych pomiarów. Jeśli bateria jest teoretycznie sprawna, a telefon nadal szybko się wyładowuje to należy zmierzyć pobór prądu płyty głównej. Do tego trzeba rozebrać telefon, najlepiej zdemontować płytę główną podłączyć do niej odpowiedni zasilacz serwisowy z dokładnym amperomierzem i wykonać kilka pomiarów, potem trzeba te pomiary jeszcze zinterpretować. Czasem zdarza się, że na płycie uszkodzone są układy elektroniczne i to one powodują wyższy pobór prądu. Bateria będzie się rozładowywać, a babeczka na infolinii albo sympatyczny pan na obsłudze w serwisie autoryzowanym powiedzą, że według ich oprogramowania wszystko jest w najlepszym porządku :)

 

 

Z ciekawostem, potrzymałem iPhona przy ciele przez kilka minut po tym jak zdechł, i znów (3 raz) udało mi się go odpalić po 'rzekomym' shutdownie i prośbie o podłączenie.

 

Tam jest jakiś sensor temp czy to reakcja wewnątrz bateri?

 

Nie ma sensora. To co piszesz potwierdza na 100%, że bateria jest zepsuta i wymaga wymiany. Nie wiem czy jest sens to tłumaczyć ale napiszę w skrócie, że uszkodzone lub wyeksploatowane ogniwa w baterii powodują wahanie napięcia baterii, a kiedy napięcie spadnie poniżej pewnego poziomu, zazwyczaj 3,7 V to telefon się wyłącza, "bo myśli", że jest wyładowany. Ogrzanie baterii podnosi napięcie i telefon można znów uruchomić. W nowej, sprawnej baterii też jest ten efekt, bo wydajność ogniwa zależy od temperatury otoczenia, ale w nowej baterii nie będzie aż takich skoków napięcia, żeby telefon się wyłączył.

Może też być tak, że często zmienia się procent naładowania na wskaźniku, to też wynika z uszkodzenia baterii.

 

Podsumowując u Ciebie trzeba na początek wymienić baterię, przy okazji można też zmierzyć pobór prądu przez płytę główną. Ale myślę, że wymiana baterii pomoże. Jeśli masz jakąś gwarancję to z niej skorzystaj, a jeśli nie to na górze forum masz dział serwis i polecane firmy, które powinny mieć dobre baterie. koszt wymiany to około 150-200 złotych i nie powinno to trwać dłużej niż do godziny.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#17 waluigi

waluigi
  • 708 posts
  • SkądPoznań, PL

Posted 05 December 2015 - 10:19

macsupport dzięki za odpowiedź, oryginalną baterię dostanę tylko w autoryzowanych serwisach?

Jak w ogóle wygląda wymiana, czy w autoryzowanych serwisach wymieniają baterię, czy telefon jest zmieniany na nowego refurba?


- Co ludzie mówią o mnie? - spytał. - Mówią: idiota? Co ludzie mówią?

#18 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 05 December 2015 - 10:25

Z tego co mi wiadomo to serwisy autoryzowane oficjalnie nie wymieniają samej baterii ale może coś się zmieniło.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#19 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 05 December 2015 - 21:58

Wymieniają, wymieniają : http://www.apple.com...-and-recycling/ . Nie od wczoraj.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#20 waluigi

waluigi
  • 708 posts
  • SkądPoznań, PL

Posted 15 December 2015 - 13:46

Witam, iPhone od piątku w iMad Katowice, wlasnie odebrałem telefon z serwisu gdzie pan twierdzi ze z telefonem wszystko jest ok, wgrali nowe oprogramowanie, telefon przeszedł wszystkie testy diagnostyczne na baterie które trwają około 3 dni, iPhone wytrzymuje w czuwaniu min. dobę a w użyciu 10h.

Na moja prośbę przeprowadza je ponownie przez 3 dni, ale spodziewam sie że otrzymam ponownie taka sama odpowiedz...
- Co ludzie mówią o mnie? - spytał. - Mówią: idiota? Co ludzie mówią?

#21 bee3

bee3
  • 3841 posts

Posted 15 December 2015 - 22:17

Witam, iPhone od piątku w iMad Katowice, wlasnie odebrałem telefon z serwisu gdzie pan twierdzi ze z telefonem wszystko jest ok, wgrali nowe oprogramowanie, telefon przeszedł wszystkie testy diagnostyczne na baterie które trwają około 3 dni, iPhone wytrzymuje w czuwaniu min. dobę a w użyciu 10h.

Na moja prośbę przeprowadza je ponownie przez 3 dni, ale spodziewam sie że otrzymam ponownie taka sama odpowiedz...

Trochę dziwnie wyglądają 3-dniowe testy jak bateria trzyma 10h, ale to może oznaczać że z samą baterią rzeczywiście jest wszystko OK. Odbierz z serwisu i sam testuj.


Pomogłem ?   -  Lubię to 





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users