Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Blokada, iCloud, iOS


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 jubaba

jubaba
  • 33 postów

Napisano 29 listopada 2015 - 15:15

Witam,

6 tyg. temu oddałem iphone na wymianę pękniętego ekranu (za pomocą programu "Bezpieczne urządzenie"). W tym czasie dwukrotnie operator kontaktował się ze mną, że serwis odmawia wymiany iphone ponieważ (i tutaj nie ma jasnej sytuacji co) albo ma włączoną usługę "Find my iPhone" albo jest zablokowany. 

 

przed oddaniem do serwisu:

a) zrobiłem back-up

B) włączyłem info na telefonie "xxxxx"

c) wykasowałem telefon.

 

W iCloud widzę telefon jako "WYKASOWANY" i mogę tylko usunąć go z konta (ale jest to jedyny ślad - oprócz faktury -, że miałem taki tel). W zeszłym tygodniu poszedłem po odbiór telefonu - myśląc że jest nareperowany. Nie był! Mając komputer przy sobie podłączyłem iPhone do mojego iTunes'a i oprócz ikonki w górnym menu nic się nie wyświetliło. 

 

Co zrobić w takiej sytuacji? Jak zdjąć blokadę?

1.Telefon wykasowany

2.nie pojawia się w iTunes

3.na mocno spękanym (i nie reagującym poprawnie) wyświetlaczu pojawia się komunikat, który wpisałem przed wykasowaniem.

 

Czy muszę wymienić ekran i wtedy wpisując moje icloud dane lub PIN zdejmę blokadę?

 

Serwis nie odpowiada na powyższe pytanie, Z góry dziękuje za konstruktywne podpowiedzi. 



#2 gr@nd

gr@nd
  • 257 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 29 listopada 2015 - 17:50

Nie wiem jaka jest procedura podczas oddawania telefonu do serwisu ale chyba opcja FMI powinna być wyłączona.
Poczekaj jeszcze na odpowiedzi osób, które korzystały z usług serwisu.

#3 Bolsu07

Bolsu07
  • 604 postów

Napisano 29 listopada 2015 - 19:31

nie wyłączyłeś FMI tylko pewnie dałeś w zagubiony z informacja na ekranie xxx <facepalm>


MacBook Pro 13 M1 | iMac 5K 27" 2017 | iPhone 12 Pro 128GB | ATV 3 gen | iPad Air Space Gray WIFI


#4 landr

landr
  • 1 396 postów

Napisano 29 listopada 2015 - 20:02

a jak można wykasować telefon bez wyłączenia FMI ????, "włączyłem info na telefonie", co to??. jubaba co to za serwis???


Użytkownik landr edytował ten post 29 listopada 2015 - 20:06


#5 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 29 listopada 2015 - 20:36

a jak można wykasować telefon bez wyłączenia FMI ????, "włączyłem info na telefonie", co to??. jubaba co to za serwis???


Normalnie, z poziomu iCloud a później go ustawił w tryb zgubiony. Nie wiem co nim kierowało, ale teraz się dziwi, że nie przyjęli. Serwis może odmówić przyjęcia, jeżeli telefon ma włączoną blokadę iCloud.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#6 landr

landr
  • 1 396 postów

Napisano 29 listopada 2015 - 20:41

dzięki OleYek za wyjaśnienie, niektórzy działają może bez dokładnego przemyślenia. A jak usunie go z konta iCloud czym to skutkuje?



#7 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 29 listopada 2015 - 21:32

dzięki OleYek za wyjaśnienie, niektórzy działają może bez dokładnego przemyślenia. A jak usunie go z konta iCloud czym to skutkuje?


Jak usunie z konta to wyłączy się tym samym blokada.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#8 jubaba

jubaba
  • 33 postów

Napisano 30 listopada 2015 - 00:19

tak, działałem impulsywnie 6 tyg temu najpierw blok i wiadomość zaraz po tym wykasowanie... ale czy ktoś wie co teraz zrobić mając pełne prawa do tego telefonu? Ja nie dziwie się zasadom serwisu ale chce znaleźć odpowiedź jak rozwiązać problem.


Jak usunie z konta to wyłączy się tym samym blokada.

czyli jak zrobie usunięcie telefonu z icloud to będzie można go "odrodzić"?



#9 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 30 listopada 2015 - 00:28

Nie wiem co masz na mysli chcąc "odrodzić" iP ?

Sprawdzanie stanu blokady aktywacji masz tu: https://www.icloud.com/activationlock/ .

Usunięcie z konta wyłączy blokadę i pozwoli serwisowi przyjąć i serwisować Twojego iP.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#10 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 30 listopada 2015 - 09:37

Przeczytaj OWU - jeśli nic tam nie ma o konieczności wyłączenia FMI to nic nie musisz wyłączać. A to że serwis wymaga od ubezpieczyciela wyłączenia FMI to już ich problem. Klientem serwisu nie jest autor tematu a ubezpieczyciel. 



#11 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 30 listopada 2015 - 10:17

Przeczytaj OWU - jeśli nic tam nie ma o konieczności wyłączenia FMI to nic nie musisz wyłączać. A to że serwis wymaga od ubezpieczyciela wyłączenia FMI to już ich problem. Klientem serwisu nie jest autor tematu a ubezpieczyciel.


Typowo polskie, jak nie ma to na złość im nie wyłączę, niech mają problem. Bo wyłączenie FMI jest takie ciężkie, prawda? Gratuluję Cebulactwa.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#12 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 listopada 2015 - 10:36

Zaloguj się na icloud.com i usuń telefon z usługi znajdź mój iPhone. Aż dziwne, że tracisz czas na chodzenie do serwisu, zamiast od razu zrobić to co kazali.

Serwis wymienia telefon na nowy, więc blokada w starym musi być wyłączona. Jeśli nie jest albo ktoś nie zna hasła itp to serwis odsyła telefon bez naprawy. Jest tak dlatego, bo serwis nie wymaga dokumentów zakupu, więc każdy mógłby sobie wymienić np. skradziony albo znaleziony telefon.


Użytkownik macsupport edytował ten post 30 listopada 2015 - 10:37

  • jubaba i Dastia lubią to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#13 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 30 listopada 2015 - 11:09

Typowo polskie, jak nie ma to na złość im nie wyłączę, niech mają problem. Bo wyłączenie FMI jest takie ciężkie, prawda? Gratuluję Cebulactwa.

 

W uk nikt nie prosi użytkownika o wyłączenie blokad - ubezpieczyciel wydaje od razu zafoliowany telefon z nowymi akcesoriami. A ten uszkodzony jest potem sprzedawany jako złom z blokadą icloud i np. zbitym lcd (przykład członka rodziny z przed 2 lat sieć o2). 

 

Tu ewidentnie ubezpieczyciel chcę wydać albo model seriwowy albo wymienić sam lcd w serwisie apple. Typowo polskim to bym nazwał podejście ubezpieczyciela.



#14 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 listopada 2015 - 11:14

Ale co w tym jest dziwnego? Telefon jest ubezpieczony, więc ubezpieczyciel ma go naprawić. Dlatego oddaje go do serwisu autoryzowanego w celu naprawy, która jak wiemy polega na wymianie telefonu na nowy. Do tego serwis wymaga zdjęcia blokady. Oczywiście w tym momencie właściciel mógłby powiedzieć, że nie zdejmie, bo mu się nie chce a warunki ubezpieczenia nic o tym nie mówią ale jaki to miało by sens.


Użytkownik macsupport edytował ten post 30 listopada 2015 - 11:14

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#15 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 30 listopada 2015 - 11:53

W uk nikt nie prosi użytkownika o wyłączenie blokad - ubezpieczyciel wydaje od razu zafoliowany telefon z nowymi akcesoriami. A ten uszkodzony jest potem sprzedawany jako złom z blokadą icloud i np. zbitym lcd (przykład członka rodziny z przed 2 lat sieć o2).


Jeżeli się nie mylę, to autor nie brał ubezpieczenia w UK w O2 tylko w Polsce u polskiego ubezpieczyciela, gdzie jest darmowa naprawa a jak się nie da naprawić to dopiero wtedy nowy telefon.

Tu ewidentnie ubezpieczyciel chcę wydać albo model seriwowy albo wymienić sam lcd w serwisie apple. Typowo polskim to bym nazwał podejście ubezpieczyciela.


Rozumiem, że czytałeś OWU i wypowiadasz się posiadając wiedzę jak wyglądają ubezpieczenia w Polsce a nie UK? Więc skończ błędnie doradzać, bo większość ubezpieczeń nie obejmuje wymiany bez próby naprawy.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#16 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 30 listopada 2015 - 12:07

Nie czytałem ale widzę że ty czytałeś więc wypowiedz się co mówi OWU na temat blokady FMI i po temacie. 



#17 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 30 listopada 2015 - 12:23

Nie czytałem ale widzę że ty czytałeś więc wypowiedz się co mówi OWU na temat blokady FMI i po temacie.


OWU jak nazwa wskazuje są to OGÓLNE a nie szczegółowe warunki. W nich jest napisane, że do jakiej kwoty i w jakich przypadkach jest naprawiane urządzenie. Aby była możliwa naprawa potrzebujesz zdjąć FMI i to nie ma nic wspólnego z OWU. Ale zamiast poświęcić 30 sekund na wyłączenie FMI będizesz radził autorowi bić pianę przez najbliższy miesiąc, odwoływać się pewnie od decyzji, walczyć o swoje i po pół roku walki okaże się, że jednak nie ma racji. Typowo polskie cebulowe podejście, postaw się i zrób sobie krzywdę zamiast w 30 sekund załatwić sprawę.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#18 jubaba

jubaba
  • 33 postów

Napisano 01 grudnia 2015 - 01:10

Zaloguj się na icloud.com i usuń telefon z usługi znajdź mój iPhone. Aż dziwne, że tracisz czas na chodzenie do serwisu, zamiast od razu zrobić to co kazali.

Serwis wymienia telefon na nowy, więc blokada w starym musi być wyłączona. Jeśli nie jest albo ktoś nie zna hasła itp to serwis odsyła telefon bez naprawy. Jest tak dlatego, bo serwis nie wymaga dokumentów zakupu, więc każdy mógłby sobie wymienić np. skradziony albo znaleziony telefon.

W takim razie jest to już dla mnie zrozumiałe - musze usunąć telefon z bazy icloud i wtedy zdjęta będzie blokada, którą założyłem gdyż myślałem, że wykasowanie jest nadrzędne i wykasuje tę blokadę. Serwis nie podał takich instrukcji mimo pytań i opisu z mojej strony sytuacji, po prostu brak kontaktu stąd moje pytanie.  Czyli po prostu musze go usunąć z profilu iCloud i to załatwi sprawę. Dziękuje za skomentowanie tematu i pomoc.


a jak można wykasować telefon bez wyłączenia FMI ????, "włączyłem info na telefonie", co to??. jubaba co to za serwis???

Rozumiem, że nie wykasowując urządzenia z icloud jest on zablokowany i przypisany do użytkownika. To potwierdza informacja na ekranie, którą dostałem usuwając telefon z icloud. Miała mniej więcej taki sens "Przez usunięcie urządzenia, dajesz możliwość, że ktoś inny będzie mógł je aktywować".


Użytkownik jubaba edytował ten post 01 grudnia 2015 - 01:10


#19 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 01 grudnia 2015 - 01:21

https://support.appl...iewlocale=pl_PL

https://support.appl.../pl-pl/HT201351


  • jubaba lubi to

Pomogłem ?   -  Lubię to 


#20 jubaba

jubaba
  • 33 postów

Napisano 07 grudnia 2015 - 10:00

Dziękuje za linki, nie moglem tego znaleźć ponieważ szukałem pod "usuwanie blokady iCloud". Pod tym hasłem wyświetlają się problemy z blokadą aktywacji, a tu chodziło o same "urządzenie". Jeszcze raz dzięki.


  • bee3 lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych