Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro 13 retina, problemy z wyświetlaniem obrazu.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#26 Michał Stachowiak

Michał Stachowiak
  • 17 postów

Napisano 07 grudnia 2015 - 11:55

To na prawdę świetne rozwiazanie

#27 OMa u dio5

OMa u dio5
  • 2 postów

Napisano 07 grudnia 2015 - 12:01

Chyba mieli już podobny problem w większych modelach. Zerknij na to:

 

https://www.apple.com/pl/support/macbookpro-videoissues/

 

Może to jakiś argument do rozmów o naprawie i cenie. 

powodzenia


Użytkownik OMa u dio5 edytował ten post 07 grudnia 2015 - 12:03


#28 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 grudnia 2015 - 12:06

Chyba mieli już podobny problem w większych modelach. Zerknij na to:

 

https://www.apple.co...ro-videoissues/

 

Może to jakiś argument do rozmów o naprawie i cenie. 

powodzenia

 

Tyle, że to co piszesz dotyczy wady fabrycznej - uszkodzonej karty graficznej, a my tutaj rozmawiamy o uszkodzonej matrycy, to chyba różnica.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#29 MC_

MC_
  • 6 915 postów

Napisano 07 grudnia 2015 - 12:09

Zapytaj się tego całego rzecznika na jakiej podstawie mają Ci dać dłuższą gwarancję.

 

Apple zawsze daje 90 dni na wymienione części.

Zapewne na podstawie art. 581 Kodeksu cywilnego.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#30 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 grudnia 2015 - 12:15

Zapewne na podstawie art. 581 Kodeksu cywilnego.

 

Ale tutaj nie mówimy o naprawie gwarancyjnej sprzętu tylko o naprawie odpłatnej po skończeniu okresu gwarancji. Dlatego wydaje mi się, że ten przepis nie ma tutaj zastosowania.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#31 MC_

MC_
  • 6 915 postów

Napisano 07 grudnia 2015 - 12:17

To nawet jeszcze lepiej, bo wtedy mamy możliwość powołania się na rękojmię.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#32 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 grudnia 2015 - 12:18

Niby tak, to jak sprzęt padnie po 90 dniach to pewnie pozostaje sąd.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#33 MC_

MC_
  • 6 915 postów

Napisano 07 grudnia 2015 - 12:19

Z wielką chęcią.  :D


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#34 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 07 grudnia 2015 - 12:25

Przeczytajcie z łaski swojej art. 581:

 

Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej. [w ramach gwarancji]

 

1. To DOBROWOLNA akcja apple a nie obowiązek gwarancyjny (np. wymiana płyt z GPU) . Przy wymianie skrzydła zostaje wymieniona integralna część całości (w/g producenta), więc tym bardziej nie ma tu zastosowania w/w artykuł (naprawa odpłatna nie gwarancyjna). Apple zawsze daje 90 dni na części zamienne.

2. Gwarancja jest DOBROWOLNYM zobowiązaniem się producenta i może trwać nawet 1 dzień.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#35 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 grudnia 2015 - 12:31

No to właśnie to napisałem ale kolega MC pisze, że w takiej sytuacji można się powołać na rękojmię.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#36 MC_

MC_
  • 6 915 postów

Napisano 07 grudnia 2015 - 12:34

Z tego co rozumiem, to chodzi o wymianę poza gwarancją, za odpłatnością ok. 2000 zł za część + usługę. W takim przypadku nie ulega wątpliwości, że istnieje roszczenie związane z rękojmią.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#37 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 07 grudnia 2015 - 21:44

Najlepiej sięgnąć do źródeł:
https://support.appl...ks&locale=pl_PL

"Jeśli usterki powstaną w wyniku autoryzowanego serwisowania, firma Apple obejmie je gwarancją przez pozostały okres obowiązywania gwarancji na produkt lub przez 90 dni od tego serwisowania — w zależności od tego, który okres będzie dłuższy."

 

O ile się orientuję (a trochę sprzętów Apple oddawałem do serwisu i zawsze dostawałem fakturę na usługę, a nie na części), to autoryzowane serwisy Apple nie sprzedają części tylko świadczą usługi. Ba, standardowa cena za usługę wymiany jakiejś części - uwzględnia oddanie starej, uszkodzonej.
Nowy, pełny okres gwarancji na wymienianą część jest (jak już pisali niektorzy poprzednicy) w przypadku naprawy gwarancyjnej, a tu mamy do czynienia z usługą pogwarancyjną.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#38 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 grudnia 2015 - 22:29

To taki sprytny zabieg aby odwrócić kota ogonem. Piszą na fakturze usługę, a nie wymienianą część i niby dlatego już według nich nie obowiązuje gwarancja ani rękojmia na wymienioną część. Ciekawe jak to wygląda w świetle prawa?

 

Bee3 Ty masz dużo wspólnego z serwisami Apple i w ogóle z całą tą firmą to może masz jakieś wyjaśnienie tej kuriozalnej procedury?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#39 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 07 grudnia 2015 - 22:52

1. macsupport - od 25-12-2014 obowiązywał art. 637, który został uchylony i na dzień dzisiejszy obowiązuje art. 638 o treści:


§ 1. Do odpowiedzialności za wady dzieła stosuje się odpowiednio przepisy o rękojmi przy sprzedaży. Odpowiedzialność przyjmującego zamówienie jest wyłączona, jeżeli wada dzieła powstała z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez zamawiającego.

§ 2. Jeżeli zamawiającemu udzielono gwarancji na wykonane dzieło, przepisy o gwarancji przy sprzedaży stosuje się odpowiednio.”

 
 o ile zachowa się warunki wymienione w Art. 563. § 1 :
 

Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca od jej wykrycia, a w wypadku gdy zbadanie rzeczy jest w danych stosunkach przyjęte, jeżeli nie zawiadomi sprzedawcy o wadzie w ciągu miesiąca po upływie czasu, w którym przy zachowaniu należytej staranności mógł ją wykryć.

2. Wracamy do tematu wątku.
 


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#40 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 07 grudnia 2015 - 23:30

To taki sprytny zabieg aby odwrócić kota ogonem. Piszą na fakturze usługę, a nie wymienianą część i niby dlatego już według nich nie obowiązuje gwarancja ani rękojmia na wymienioną część. Ciekawe jak to wygląda w świetle prawa?

 

Bee3 Ty masz dużo wspólnego z serwisami Apple i w ogóle z całą tą firmą to może masz jakieś wyjaśnienie tej kuriozalnej procedury?

Próbujesz zrobić ze mnie adwokata diabła ... :)
Mogę opierać się na obowiązującym stanie prawnym, treści dokumentów (w tym warunków gwarancji) publikowanych przez Apple, własnym doświadczeniu (ze sprzętem Apple - kilkunastoletnim, jako użytkownik i od czasu do czasu klient serwisu), a przede wszystkim doświadczeniu szerokiej, międzynarodowej społeczności użytkowników Apple.

 

W kwestii rękojmi dośc obszerne wyjasnienie masz powyżej.

 

Brak części na fakturze usługowej wydaje się prosty do uzasadnienia. Nie kupujesz nowej części, tylko płacisz jakby zryczałtowaną (bo niezależną od sposobu uszkodzenia) różnicę pomiędzy ceną nowej, a oddawaną starą częścią - oczywiście powiększoną o robociznę serwisu. Ubocznym skutkiem takiej polityki jest np. brak oryginalnych (i jednocześnie fabrycznie nowych) części zamiennych Apple (ekrany, baterie, wiatraczki, etc. ) na tzw. "wolnym rynku" (wyjątkiem oczywiście baterie do MB, które user mógł wymieniać sam).
 

A jakby ktoś miał chęci (i czas) do zapoznania się z warunkami napraw realizowanymi przez Apple, to podsyłam link (uprzedzając pytania - nie dotarłem do autoryzowanej przez Apple wersji polskiej):
https://www.apple.co...rms_English.pdf

... tu również pojawia się (3.1) znane już nam 90 dni.


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych