Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Ipad 4 Wifi Cellular MM - brak cellular data , nie widzi karty sim


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Leczo

Leczo
  • 3 postów

Napisano 19 listopada 2015 - 00:40

Dzień dobry,

 

Jest to mój pierwszy post na forum wiec z góry przepraszam za ewentualną głupotę.

 

Niecały miesiąc temu kupiłem używanego Ipada 4 64 GB Wifi+ Cellular MM. Niestety tablet nie widzi kart sim ( testowalem Aero2, Virgin Mobile oraz Play). W menu nie ma nawet pozycji/przycisku Cellular service ( zdjęcie ustawień z włożoną do slotu kartą poniżej).

Ipad był już kilkukrotnie zerowany przez itunes lecz bez skutku.

Po wpisaniu numeru seryjnego w Apple wykluczyłem także wersje demo (rozpoznało jako Ipad 4th gen Wi-fi, Cellular MM)

Czy spotkał się już ktoś z szanownych forumowiczów z takim problemem? 

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Model: MD524KN/A   A1460

iOs : 9.1 (13B143)

Załączone pliki


Użytkownik Leczo edytował ten post 19 listopada 2015 - 01:02


#2 landr

landr
  • 1 396 postów

Napisano 19 listopada 2015 - 10:30

Witam, ja spróbowałbym reset (power+home trzymane razem ok15 sek) karta sim w środku, albo wyzerowanie samych ustawień sieciowych, może "wskoczy" ustawienie sieci i operatora.



#3 Leczo

Leczo
  • 3 postów

Napisano 19 listopada 2015 - 17:16

Dziękuje za odpowiedź. Niestety zero reakcji. Może moduł Cellular/4g jest uszkodzony? Na początku myślałem, że to jakiś rodzaj simlocka, ale na forach wyczytałem, że w przypadku Ipada to niemożliwe. Mam jedno pytanie, czy opcja cellular service pojawia się normalnie ( w przypadku działającego urządzenia)  wraz z włożeniem karty sim czy jest cały czas dostępna w menu? 



#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 19 listopada 2015 - 18:52

Bardzo możliwe, że uszkodzony jest modem GSM, to niestety zdarza się w tych modelach.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 Leczo

Leczo
  • 3 postów

Napisano 20 listopada 2015 - 23:42

Z tego co wyczytałem naprawa/wymiana modułu jest nieopłacalna.
Dziękuje wszystkim za pomoc

Użytkownik Leczo edytował ten post 20 listopada 2015 - 23:44


#6 iBaroza

iBaroza
  • 15 postów

Napisano 26 listopada 2015 - 17:54

Mam to samo na iPad AIR wszystkie objawy, ale mnie udało się ustalić więcej szczegółów. Ściągnąłem pliki z iOs 9.1 do iPada Air WiFi plus Celular i przy próbie instalacji iTuns komunikuje, że ta wersja oprogramowanie nie jest zgodna z tym urządzeniem (dziwna sprawa). W trybie UDF to samo. Coś mnie podkusiło i ściągnąłem wersję tylko na WiFi (zupełnie inny plik .ipsw) i o dziwo iPad akceptuje tą wersję oprogramowania iOs.

Wniosek jest taki że z niewiadomych przyczyn w ipadzie jest niewłaściwa wersja oprogramowania ( samo "WiFi" a nie "WiFi + Celular" ) co skutkuje wszelkimi objawami na przykład brak opcji w menu. Jak to jest możliwe to nie mam bladego pojęcia. Pytanie jest następujące, jak wymusić wgranie wersji iOs "WiFi + Celular" na iPada. Czy serwis ma takie możliwości lub może jakaś metoda chałupnicza?

Pozdrawiam.



#7 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 listopada 2015 - 18:45

Wersja oprogramowania jest dobra. Zepsuł Ci się modem i pewnie to jest powodem, że nie da się już wgrać oprogramowania do wersji z modemem.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#8 iBaroza

iBaroza
  • 15 postów

Napisano 26 listopada 2015 - 21:16

Wersja oprogramowania jest dobra. Zepsuł Ci się modem i pewnie to jest powodem, że nie da się już wgrać oprogramowania do wersji z modemem.

Raczej się nie zgodzę. Ja na przykład w swoim wcześniejszym iPadzie nie korzystałem bardzo długo z karty sim, więc przy takiej awarii sprzęt zaktualizowałby system a ja nie wiedziałbym nic o awarii. Poza tym sama wersja WiFi obcina działanie GPS-u, więc nie sądzę, aby Apple przyjęło taki sposób "uzdrawiania" sprzętu bez wyraźnego alertu dla użytkownika.

Zadałem również takie pytanie na wsparciu technicznym Apple i wersję z awarią modemu absolutnie nie wiążą ze zmianą systemu iOs. Poza tym to też nie mają pojęcia co jest na rzeczy.



#9 maciulaciu

maciulaciu
  • 7 postów

Napisano 01 czerwca 2016 - 18:36

Ktoś rozwiązał ten problem ? mam taki sam z ipadem air



#10 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 01 czerwca 2016 - 18:45

Też go kupiłeś na allegro? 

W iPadach Cellular po wymontowaniu modemu i odtworzeniu oprogramowania itunes wykrywa ipada jako model wifi i można ominąć blokadę icloud w ten sposób. 



#11 maciulaciu

maciulaciu
  • 7 postów

Napisano 01 czerwca 2016 - 18:58

tak kupiłem na allegro, to niezłe jaja 



#12 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 01 czerwca 2016 - 19:00

Sprawdź po imei status blokady icloud tylko jak masz to ją wyłącz w ustawieniach.



#13 maciulaciu

maciulaciu
  • 7 postów

Napisano 01 czerwca 2016 - 19:01

gdzie to sprawdzić ? w ipadach nie ma imei tylko nr seryjny 



#14 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 01 czerwca 2016 - 19:04

Jeśli urządzenie łączy się z siecią gsm to ma imei. W ustawieniach jest niewidoczny bo jest albo uszkodzony albo wylutowany modem i jest widziany jako wifi.

 

To sprawdź po serialu. 



#15 maciulaciu

maciulaciu
  • 7 postów

Napisano 01 czerwca 2016 - 19:07

ale gdzie ja mam to sprawdzić 



#16 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 01 czerwca 2016 - 19:10

http://lmgtfy.com/?q...ada sprawdzenie



#17 maciulaciu

maciulaciu
  • 7 postów

Napisano 01 czerwca 2016 - 19:11

tak, urządzenie ma blokadę, to jest normalnie jakieś chore 



#18 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 01 czerwca 2016 - 19:13

Rozumiem że status blokady jest aktywny mimo że w ustawieniach masz ją wyłączoną(Ustawienia -> icloud -> znajdz mój ipad jest wyłączone lub w ogóle nie ma zalogowanego konta) ?



#19 maciulaciu

maciulaciu
  • 7 postów

Napisano 01 czerwca 2016 - 19:14

tak, jest włączony a blokady na urządzeniu nie ma.. 



#20 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 01 czerwca 2016 - 19:17

No to jak pisałem wylutowany układ gsm w celu ominięcia blokady icloud.

 

Jeśli cena urządzenia nie była podejrzanie niska (poniżej 1000zł) oraz nie było informacji że urządzenie jest zablokowane proponuję zwrócić się do sprzedawcy. 

 

Dobre chociaż to że nie poszedłeś naprawiać tego modemu do serwisu bo byś stracił kasę na naprawę a i tak nie dałoby rady aktywować ipada bez loginu i hasła.



#21 maciulaciu

maciulaciu
  • 7 postów

Napisano 01 czerwca 2016 - 19:21

właśnie tak było.. cena atrakcyjna.. człowiek się cały czas uczy 



#22 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 947 postów

Napisano 01 czerwca 2016 - 19:25

Kolejny temat który można otagować NIE MA OKAZJI . 



#23 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 01 czerwca 2016 - 22:31

... a zainteresowanie sprzętem zaczyna się od sprawdzenia statusu blokady aktywacji.


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych