Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

rMBP 13" late 2013 - uszkodzenioe mocowania radiatora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 kuba.m

kuba.m
  • 8 postów

Napisano 14 listopada 2015 - 14:01

Witam, dzisiaj pierwszy raz od kupna ponad 1,5 roku otworzyłem maca żeby go "odkurzyć" jest to MBP late '13, od razu przykuł moją uwagę odstający element, widoczny na zdjęciu. Czy ktoś się z takim czymś spotkał ? Proszę o jakąś poradę, czy skleić to, czy zostawić ? Gwarancja standard roczna, nie wiem czy można to gdzieś zgłosić, czy to coś da? Klapa w tym miejscu pracuje tzn. czuć podczas naciskania kiedy element styka się ze swoim pierwotnym miejscem przytwierdzenia. Podczas pracy komputera słuchać czasami "pyknięcie" jakby coś zeskakiwało albo wskakiwało na swoje miejsce, ciężko to określić, nie jest to głośne, nie brzmi jakoś niebezpiecznie ale ciche pyknięcie od czasu do czasu słychać, nie wiem czym jest to spowodowane, być może MB tak mają, nie wiem bo to mój pierwszy. Proszę o poradę co z tym fantem zrobić  ;)

Linki do zdjęć :

http://www.fotosik.pl/zdjecie/36ad46a6e460e3ed

http://www.fotosik.pl/zdjecie/1876afcd02738b68

 


#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 14 listopada 2015 - 19:02

 Postaraj się o wymianę na gwarancji - trzpień do mocowania radiatora jest ewidentnie wyrwany - błąd producenta (czytaj foxconn). Klejenie nic tu nie pomoże, bo w tym miejscu nie dość, że pracuje płyta, to jeszcze pracuje radiator. Wcześniej czy później (w/g mnie zdecydowanie wcześniej) sytuacja się powtórzy. Nieprawidłowe rozłożenie siły dociągu radiatora skutkuje złym odprowadzaniem ciepła od CPU, a co za tym idzie przegrzewanie się płyty i całego komputera. Co prawda są "patenty" na skuteczną naprawę, ale jest to trudne do wykonania i niestety kosztowne. Masz szansę, że puściło tylko lutowanie ale zbytnio na to bym nie liczył (słabe zdjęcie ale pomarańczowy pk. na środku sugeruje raczej wyrwanie mocowania) .


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 kuba.m

kuba.m
  • 8 postów

Napisano 14 listopada 2015 - 19:51

Dziękuję za szybki odzew, mam się z tym zgłosić do jakiegoś oddziału Apple w Polsce ? Czy do osoby od której kupiłem ? Pierwszy raz przydarzyła mi się sytuacja, że muszę coś oddać na gwarancję... Czy zdjęcie pokrywy jest równoważne z utratą gwarancji ? Mam powiedzieć, że otworzyłem klapę i zobaczyłem uszkodzenie, czy np. że zauważyłem problemy z przegrzewaniem? Pozdrawiam



#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 14 listopada 2015 - 20:07

Obawiam się, że jeśli nie miałeś Apple Care to tylko telefon do infolinii Apple i tam jest szansa, że nadadzą indywidualny tok naprawy.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 14 listopada 2015 - 22:54

Ja bym uderzał do Sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z Umową (kupiłeś kilkanaście miesięcy temu to obowiązują Cię przepisy sprzed 25 XII 2014). Na gwarancji się nie da - bo już się skończyła. Na infolinię Apple (żeby załatwić to "idywidualnym tokiem sprawy") zawsze warto spróbować - to nic nie kosztuje. W najlepszym przypadku odeślą Cię do autoryzowanego serwisu żeby tam przyjrzeli się problemowi.


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych