Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MackBook Pro 13" A1278 po wymianie na SSD mocno zwolnił


Najlepsza odpowiedź macsupport , 11 listopada 2015 - 15:29

Oczywiście sprawdziłeś działanie dysku przez USB i jesteś pewien, że to wina taśmy? Taśma powinna kosztować około 150-200 złotych, więc to spory wydatek, dlatego nie kupuj jej jeśli nie potwierdzisz, że jest uszkodzona. Jeśli będzie potrzeba to musisz kupić taśmę o tym samym numerze APN co ta stara czyli prawdopodobnie 821-1226-A.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 saszkin

saszkin
  • 5 postów

Napisano 11 listopada 2015 - 05:01

Witam.
Mam taki oto problem. Wymieniłem dysk z konwencjonalnego na SSD i po instalacji świeżego systemu (Yosemite) obserwuje totalny regres. Nie można nawet Safari otworzyć bez oczekiwania. Wejście do ustawień to samo. Nie ma mowy o jakiejkolwiek płynności podczas pracy. Cokolwiek się nie uruchomi, za każdym razem przez kilka sekund widzę tylko yo tęczowe kółeczko, każda aplikacja zacina się, nawet teraz pisząc ten post czasami wszystko staje w miejscu, mimo że dalej wpisywany jest tekst. Nowy dysk SSD, jaki założyłem, to Samsung SSD 850 EVO

Teraz specyfikacja sprzętu, opisany problem którego to dotyczy:

jest to MB Pro 13" A1278, początek 2011, system 10.10.5, VATM: DH2H

Będę wdzięczny za pomoc.
Pzdr.



#2 Loti

Loti
  • 801 postów
  • SkądWro

Napisano 11 listopada 2015 - 07:58

Reset PRAM zrobiony? Trim włączony?
brak historii choroby (...) sam się kliknij w główkę!

#3 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 listopada 2015 - 09:34

Reset PRAM zrobiony? Trim włączony?

 

Reset PRAM nic na to nie pomoże. Tym bardziej TRIM, bo w nowym dysku też nie ma to początkowo wpływu na jego pracę

 

Ja bym proponował podłączyć dysk na USB i wtedy sprawdzić jego działanie, bo za takie problemy może być odpowiedzialna uszkodzona taśma dysku.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 11 listopada 2015 - 11:20

Przypuszczam, że przy wymianie dysku uszkodziłeś tasiemkę i przełącznik SATAII na SATAIII dostaje błędne informacje. Jak sugeruje macsupport sprawdź dysk przez USB (będzie spowolniony przez transfer USB, ale piłka plażowa nie powinna się pojawiać). Jeśli na USB będzie w miarę ok - wymień tasiemkę dyskową.


  • saszkin lubi to
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 saszkin

saszkin
  • 5 postów

Napisano 11 listopada 2015 - 14:39

Dzięki za odpowiedzi. Na alledrogo znalazłem całe 2 sztuki tej tasiemki. Tyle ze podaja jakieś dziwne lokalizacje. Czy moze prosto w serwisie Apple'a mam takie coś zamawiac najlepiej? Ale tam pewnie cena bedzie 3 z tyle co na allegro

Użytkownik saszkin edytował ten post 11 listopada 2015 - 14:40


#6 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 listopada 2015 - 15:29   Najlepsza odpowiedź

Oczywiście sprawdziłeś działanie dysku przez USB i jesteś pewien, że to wina taśmy? Taśma powinna kosztować około 150-200 złotych, więc to spory wydatek, dlatego nie kupuj jej jeśli nie potwierdzisz, że jest uszkodzona. Jeśli będzie potrzeba to musisz kupić taśmę o tym samym numerze APN co ta stara czyli prawdopodobnie 821-1226-A.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#7 saszkin

saszkin
  • 5 postów

Napisano 11 listopada 2015 - 16:27

wybaczcie za laickie pytanie, ale podpinając go przez USB, mam go przemaglowac jakims programem (jakim)?

#8 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 listopada 2015 - 17:40

Nie. Podłączasz dysk adapterem do USB i włączasz komputer, powinien z niego wystartować.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#9 saszkin

saszkin
  • 5 postów

Napisano 11 listopada 2015 - 19:32

sprawdzone. podpiąłem dysk po USB, system wystartował i chodzi dosłownie jak burza. czyli wygląda na to, iż czeka mnie zakup taśmy. macsupport, dzięki za poradę. zaczynam, zatem poszukiwania taśmy.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych