Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Iphone 5s problem z ekrnaem, zmiana kolorów przy włączaniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 mastermind

mastermind
  • 54 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 listopada 2015 - 16:22

Iphones 5s wpadl mi do wody. Przestał dzialc sila rzeczy. Po wymyciu telefonu w myjsce ultradziwkowej z uzyciem izopropanolu telefon ruszył. Na początku ekran przez pierwsze kilka razy ładował się od włączenia, można było korzystac z telefonu. Niestety po ponownym włączeniu miałem wpierw biały ekran później ekran zaczal przybierac różne barwy i finalnie nie włanczał się. Dodam że po odłaczeniu ekranu telefon jest normalnie wykrywany przez komputer. Czasem bywa też tak że telefon zaskakuje i laduej się do pełnej użytecznosci, wiec mysle ze z ekranem jest wszystko okey.

Co myśliecie można byłoby zrobic w tej sytuacji? Update softu cos pomoze?  Obecnie mam ios 8



#2 indu

indu
  • 972 postów
  • Płeć:

Napisano 10 listopada 2015 - 09:52

Zdejmowałeś ekrany z płyty przed czyszczeniem Trzeba sprawdzić czy nie ma korozji na płycie najlepiej pod mikroskopem. Jeżeli chodzi o lcd to trzeba podstawić inny sprawny. Ale w pierwszej kolejności dokładnie wyczyścić płytę główną. 



#3 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 listopada 2015 - 11:05

Dobre pytanie. Jeśli płyta nie była rozlutowana do czyszczenia to co to za czyszczenie... Druga sprawa czy sprawdzono działanie z innym ekranem? Bo przecież wyświetlacz po zalaniu też może być skorodowany.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#4 mastermind

mastermind
  • 54 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 listopada 2015 - 12:46

Zdejmowałeś ekrany z płyty przed czyszczeniem Trzeba sprawdzić czy nie ma korozji na płycie najlepiej pod mikroskopem. Jeżeli chodzi o lcd to trzeba podstawić inny sprawny. Ale w pierwszej kolejności dokładnie wyczyścić płytę główną. 

Płyta główna była czyszczona ultradzwiekami. Wszystkei styki sprawdzone pod mikroskopem. Sprawdzany tez pod innym ekranem.

 

Dobre pytanie. Jeśli płyta nie była rozlutowana do czyszczenia to co to za czyszczenie... Druga sprawa czy sprawdzono działanie z innym ekranem? Bo przecież wyświetlacz po zalaniu też może być skorodowany.

Nie było potrzeby odlutowywania osłonek, nie mam akurat takich narzędzi dostępnych..

 

EDIT

Telefon w końcu ruszył i działa bardzo dobrze, co prawda zdarzyło mu sie zawiesic dwa razy ale jest juz okey. niestety prócz touch id, ponieważ serwis apple do którego oddałem telefon na gwarancje po zalaniu. . urwał mi tasme od przycisku :P



#5 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 listopada 2015 - 12:51

Nie było potrzeby odlutowywania osłonek, nie mam akurat takich narzędzi dostępnych.

 

Nawet nie wiesz co piszesz albo tak Ci w tym pseudoserwisie powiedzieli... Jak może nie być potrzeby odlutowania ekranów, skoro bez ich demontażu nie ma możliwości sprawdzenia co pod nimi się dzieje. Zazwyczaj właśnie pod ekranami gniją elementy, bo żadna wanienka tego nie wyczyści.

 

 

serwis apple do którego oddałem telefon na gwarancje po zalaniu. . urwał mi tasme od przycisku :P

 

No to tylko potwierdza, że to partacze, a nie serwis. Jeśli urwali Ci taśmę od przycisku home to TouchID już nie da się naprawić i ta funkcja nigdy nie będzie działać. Chyba, że nie urwali tylko nie działa po zalaniu, bo to też się często zdarza.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#6 mastermind

mastermind
  • 54 postów
  • SkądKraków

Napisano 10 listopada 2015 - 13:49

Nawet nie wiesz co piszesz albo tak Ci w tym pseudoserwisie powiedzieli... Jak może nie być potrzeby odlutowania ekranów, skoro bez ich demontażu nie ma możliwości sprawdzenia co pod nimi się dzieje. Zazwyczaj właśnie pod ekranami gniją elementy, bo żadna wanienka tego nie wyczyści.

 

 

 

No to tylko potwierdza, że to partacze, a nie serwis. Jeśli urwali Ci taśmę od przycisku home to TouchID już nie da się naprawić i ta funkcja nigdy nie będzie działać. Chyba, że nie urwali tylko nie działa po zalaniu, bo to też się często zdarza.

Ekranów, masz na myśli aluminiowych osłona na płycie głównej? Nie twierdze że nie jest tak jak mówisz. W moim przypadku po prostu pomogła kilkukrotna kąpiel w izopropoanulu w wanience ultradźwiękowej. Jeszcze nie zainwestowałem w gorące powietrze coby móc dokonywac takich szczegółowych napraw, ponieważ rzadko kiedy to się zdarza. A ten niby 'autoryzowany serwis' apple to w wiekszosci partacze niestety. Nigdy dobrze nie wspominam wizyt tam ze sprzętem.. Urwali tasiemkę od przycisku..



#7 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 11 listopada 2015 - 01:03


 

EDIT

... serwis apple do którego oddałem telefon na gwarancje po zalaniu. . urwał mi tasme od przycisku :P

Możesz to jakoś sprecyzować ?


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#8 mastermind

mastermind
  • 54 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 listopada 2015 - 14:03

Możesz to jakoś sprecyzować ?

Obwód łączący przycisk home z płytą główną został rozerwany. Jakiś partacz musiał za mocno pociagnac za ekran przy rozkładaniu telefonu i urwał. . Nóż w kieszeni sie otwiera. Wgl jestem ciekaw co mozna zrobic w takiej sytuacji..



#9 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 listopada 2015 - 15:14

Można wymienić telefon na nowy, bo nie da się tego naprawić.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#10 mastermind

mastermind
  • 54 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 listopada 2015 - 15:29

Można wymienić telefon na nowy, bo nie da się tego naprawić.

Tyle że telefon mial kontakt z wodą i gwarancje straciłem. jednak kiedy sam otworzyłem telefon okazało sie ze autoryzowany serwis apple uszkodził dodatkowo telefon :P



#11 indu

indu
  • 972 postów
  • Płeć:

Napisano 11 listopada 2015 - 19:22

Nic się kupy nie trzyma w tym co piszesz. Autoryzowany serwis otworzył telefon i wyczyścił go kilkukrotnie w wanience ultradźwiękowej.... Ciekawe



#12 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 11 listopada 2015 - 19:30

Tyle że telefon mial kontakt z wodą i gwarancje straciłem. jednak kiedy sam otworzyłem telefon okazało sie ze autoryzowany serwis apple uszkodził dodatkowo telefon :P

 

Nic się kupy nie trzyma w tym co piszesz. Autoryzowany serwis otworzył telefon i wyczyścił go kilkukrotnie w wanience ultradźwiękowej.... Ciekawe

Kluczem może być wyjaśnienie przez kogo ten serwis był "autoryzowany". Daaawno temu niewiele brakowało, a sam byłbym "wprowadzony w błąd" przez tzw. autoryzowany - ale jak się okazało "samozwańczo" - serwis. Serwisy autoryzowane przez Apple mozna wyszukać tu: https://locate.apple.com/pl/pl/


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#13 mastermind

mastermind
  • 54 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 listopada 2015 - 21:12

Kluczem może być wyjaśnienie przez kogo ten serwis był "autoryzowany". Daaawno temu niewiele brakowało, a sam byłbym "wprowadzony w błąd" przez tzw. autoryzowany - ale jak się okazało "samozwańczo" - serwis. Serwisy autoryzowane przez Apple mozna wyszukać tu: https://locate.apple.com/pl/pl/

Oczywiście wybrałem autoryzowany, nie samozwańczy :)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych