
Mail - przywrócenie ustawień fabrycznych
#1
Napisano 28 października 2015 - 21:23
Cześć,
Mój mail się zbugował. Tworzy jakies nowe dziwne katalogi (587, 465 i inne) i nie zapisuje wysłanych e-maili na serwerze.
Da się go jakoś zainstalować raz jeszcze albo wyczyścić go do zera?
Dzięki
#2
Napisano 28 października 2015 - 21:52
Jeżeli nie pomoże Ci zwyczajne przeczyszczenie indeksu z Terminala:
/usr/bin/sqlite3 Library/Mail/V3/MailData/Envelope\ Index vacuum
spróbuj, jak to napisałeś „wyczyścić go do zera”. Czyli zakończ pracę programu, przenieś jego katalog z preferencjami w inną lokalizację z domyślnej – dla zabezpieczenia, zamiast od razu usuwać – np. na Biurko:
mv ~/Library/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Preferences/com.apple.mail.plist ~/Desktop
i uruchom program ponownie. Powinien zachowywać się tak, jak przy pierwszym uruchomieniu, czyli przeprowadzić Cię przez konfigurator ustawień itd. Nie testowałem z El Capitanem, ale w dawniejszych wersjach systemu pomagało na niektóre nie dające się inaczej usunąć przypadłości.
Jak te czynności pomogą, stary plik preferencji na Biurku będzie już, oczywiście, bezużyteczny. Można się go spokojnie pozbyć.
- eloszki lubi to
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#3
Napisano 28 października 2015 - 22:02
Trochę jestem zielony. kopiuję dokładnie to co napisałeś do terminala
Czy zamieniam np usr na moje dane czy coś takiego?
Pytam ponieważ wpisałem dokładnie to co napisałeś i nic się nie zmieniło. Tzn wchodząc do mail mam dalej swoje "zbugowane" konto
Użytkownik eloszki edytował ten post 28 października 2015 - 22:08
#4
Napisano 28 października 2015 - 23:21
Jeszcze inaczej. To pierwsze to rozwiązanie ogólnie znane – czyszczenie indeksu skrzynek pocztowych. Nie pomaga na wszystko, choć czasami pomaga. Wymaga również ponownego uruchomienia programu Mail. I tak właśnie napisałem: „Jeżeli nie pomoże Ci zwyczajne…”
Katalog /usr/ nie ma nic wspólnego z Twoimi danymi, czyli katalogiem domowym, jest używany – w dużym uproszczeniu – przez system operacyjny.
Nie pomogło po restarcie Maila? Spróbuj opcji z wyczyszczeniem ustawień programu, czyli zakończ jego pracę (⌘Q albo z menu Mail) i wyrzuć jego katalog preferencji z lokalizacji domyślnej wg powyższych instrukcji. Uruchom Mail ponownie i sprawdź. Powodzenia.
Użytkownik cronopioverde edytował ten post 29 października 2015 - 00:11
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#5
Napisano 29 października 2015 - 07:46
Nestety zrobłem to chyba 2 razy i dalej jest to samo. Po wpisaniu 2 linijki jakis plik pojawil sie na biurku więc zakładam że sam nie popełniam żadnego błędu.
Jak wspomniałem wcześniej jest dokładnie to co było nawet po restartach maca i oczywiście aplikacji mail.
Jeszcze jakieś pomysły?
#6
Napisano 29 października 2015 - 15:04
Więc moja uwaga, że pomagało w dawnych wersjach, miała niejaki sens. Widocznie na El Cap działa to inaczej. Żeby się za bardzo nie rozwodzić: masz jakieś skrzynki pocztowe/wiadomości nie na serwerze, tylko „Na moim Macu”? Jeśli chcesz je zachować, wyeksportuj je najpierw gdzieś do katalogu (po prostu spod prawokliku na zaznaczonej skrzynce) do jakiejkolwiek zechcesz lokalizacji; potem można z powrotem zainstalować.
Popróbuj usunąć cały „sandboxowy” katalog aplikacji. Kliknij trzykrotnie gdziekolwiek w obrębie poniższej linii, aby ją zaznaczyć:
~/Library/Containers/com.apple.mail
Przyciśnij prawy przycisk myszy (lub lewy z klawiszem ctrl) i z menu kontekstowego wybierz Usługi ►Pokaż w Finderze. Złap ten katalog i przeciągnij całość do kosza, lecz jeszcze go nie opróżniaj. Teraz restart komputera. No, i otwórz Mail. Jeżeli wszystko będzie działało prawidłowo, można opróżnić kosz.
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#7
Napisano 29 października 2015 - 19:44
Folder znalazłem i usunąłem. Niestety w dalszym ciągu jest to samo. Teraz mam nowe katalogi na macu 465->587->465->587
Jakiś kosmos normalnie.
Pocztę wyłączyłem nawet z icloud ale dalej nie mogę skonfigurować na nowo skrzynki.
Włączałem wyłączałem, wylogowywałem się i dalej to samo. Po włączeniu poczty mam dodatkowe dziwne katalogi i podkatalogi i nie mam poczty na serwerze.
Dodatkowo po usunięciu folderu i nie robieniu backupu maili np na moim macu one dalej tam są
Bardzo dziękuję Tobie za zainteresowanie.
Jest jeszcze coś co mogę zrobić?
Użytkownik eloszki edytował ten post 29 października 2015 - 19:51
#8
Napisano 29 października 2015 - 20:40
Cztery rzeczy dla lepszej diagnozy:
– EtreCheck;
– napisz, z jakich kont pocztowych (dostawcy poczty), oprócz iCloud korzystasz i podziel się ich ustawieniami, także iCoud (wszystkie trzy zakładki z wszystkich kont – najlepiej zrzuty okna, wtedy pierwsza część zdania też odpada, bo będzie widać; spakuj w .zip do jakiegoś Dropboxa lub użyj serwisów do dzielenia się zdjęciami, jeżeli uważasz, że jest tego za wiele; nie zapomnij zamazać swoich prywatnych danych!);
– czy masz innego klienta poczty oprócz Mail.app na swoim sprzęcie?;
– w Terminalu wpisz (lub przeklej stąd, co nawet wygodniejsze), proszę, co następuje:
ls -Ole ~/Library/Containers/com.apple.mail/ ~/Library/Mail/V3/MailData/
i zechciej przekopiować tutaj wynik tekstowy tej komendy.
Użytkownik cronopioverde edytował ten post 29 października 2015 - 20:41
- eloszki lubi to
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#9
Napisano 29 października 2015 - 20:46
Bardzo dziękuję
ad.1
ad.2
korzystam tylko z icloud - nie mam na mac żadnego innego konta
ad.3
nie tylko wbudowana aplikacja
ad.4
Użytkownik eloszki edytował ten post 29 października 2015 - 21:01
#10
Napisano 29 października 2015 - 21:32
Maleńki appendix: co pokazuje komenda:
ls -l Library/Containers/com.apple.mail/Data
?
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#11
Napisano 29 października 2015 - 21:50
skąd Ty znasz te wszystkie komendy?
Użytkownik eloszki edytował ten post 29 października 2015 - 21:52
#12
Napisano 29 października 2015 - 22:34
mam dodatkowe dziwne katalogi i podkatalogi i nie mam poczty na serwerze.
Jak to sprawdziłeś? Byłeś na stronie icloud.com? Czy na innym appleurządzeniu?
Bo jeśli rzeczywiście tak jest, to rzeczywiście niepoprawne zachowanie przy koncie IMAP.
skąd Ty znasz te wszystkie komendy?
Jak każdy – z manuali…
Zrób dla porządku w Terminalu:
chmod -R a+rx Library/Containers/com.apple.mail/Data/Documets Library/Containers/com.apple.mail/Data/Library
Wejdź w Preferencje systemowe i w panelu Konta internetowe, w iCloud odznacz Mail. Zrestartuj. Zaznacz ponownie. Jak to nie pomoże, to w przypadku, gdy nie jesteś zapaleńcem i nie chce Ci się śledzić każdego zapisu do plików, najlepszym rozwiązaniem będzie wyeksportowanie ważnych maili/skrzynek do bezpiecznej lokalizacji, uruchomienie komputera z przytrzymanymi ⌘R i zainstalowanie systemu na nowo bez wymazywania dysku (kopię zapasową i tak warto, jak zawsze, dla wszystkich i wszędzie, mieć). W ostateczności – format dysku, instalacja na czysto i przywrócenie danych z kopii zapasowej (którą do tej pory robisz – jeśli robisz – to nie przez Time Machine; EtreCheck Cię zdradził :
Time Machine: (What does this mean?)
Time Machine not configured!)
No, i skonfigurowanie na nowo konta pocztowego na Macu, oczywiście
Powodzenia!
Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.
Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…
#13
Napisano 30 października 2015 - 21:46
Właśnie próbowałem wgrac na nowo system. Czas ktory byl pokazany do ukonczenia rosl w szalonym tempie i doszedl do ponad 30h. Dalem sobie spokój. Spróbuje w jakiś inny dzień - może szybciej się uda.
Dam znać
Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc.
#14
Napisano 08 listopada 2015 - 12:49
Cześć,
zrobiłem tak jak napisałeś, niestety dalej jest dokładnie to samo.
Wariant radykalny:
Czy jak w tym wyborze co mac ma zrobić tzn zainstalować na nowo system itd wybiore aby sformawtował dysk to macbook sam ściągnie sysetm czy musze mieć go na pendrive wcześniej?
Chyba musze absolutnie wyczyścić macbooka bo z tym sie nie uporam nigdy.
Dzięki
Użytkownik eloszki edytował ten post 08 listopada 2015 - 12:50
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych