Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

brak numeru seryjnego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 putin1991

putin1991
  • 44 postów

Napisano 22 października 2015 - 14:45

Witam,

 

mam dosyć nietypowy problem, w macbook pro 15 z 2012 roku w informacjach o komputerze przy numerze seryjnym pisze komunikat niedostępny. System Yosemite 10.10.5   

Nie mogę zalogować się do imassange oraz facetime.

 

proszę o pomoc 

 


na infolinii od trzech tygodni każą czekać problem zgłoszony do techników



#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 października 2015 - 14:50

A znasz przeszłość tego komputera? Kupiłeś go nowego czy używanego?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 putin1991

putin1991
  • 44 postów

Napisano 28 października 2015 - 12:31

mam go od nowości po reinstalacji systemu pojawił się ten problem 



#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 października 2015 - 12:41

A był kiedykolwiek w jakimś serwisie?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 putin1991

putin1991
  • 44 postów

Napisano 29 października 2015 - 00:10

tak



#6 DanielF

DanielF
  • 5 726 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 29 października 2015 - 06:49

Płyty po wymianie nie maja nr seryjnych i zwykle to serwis powinien je wpisać.
Fallout ...war, war never changes...

#7 Korowiow1980

Korowiow1980
  • 6 postów

Napisano 29 października 2015 - 07:05

Mam ten sam problem szlak mnie trafia

Płyty po wymianie nie maja nr seryjnych i zwykle to serwis powinien je wpisać.


Jaki na ten fant jest sposób . Czy brak numeru jest problemem logowania do AppleID itd ?

#8 putin1991

putin1991
  • 44 postów

Napisano 29 października 2015 - 10:14

nie mogę się zaogować do apple. ale ja nie wymieniałem płyty 



#9 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 października 2015 - 10:27

To miałeś flashowane EFI i zapomnieli wgrać nr. seryjny maca. Poza tym w adresie 007fff00 jest zakodowany numer seryjny płyty i to jego brak może być powodem twoich problemów. Podejdź do serwisu gdzie robiłeś maca i niech poprawią to.
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#10 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 października 2015 - 10:49

Napisz co było robione w tym serwisie i co to za serwis? Może została wymieniona płyta albo jeszcze jakaś lepsza historia tam miała miejsce.

Generalnie ten problem można naprawić, ale lepiej niech się tym zajmie serwis, który tam zaglądał.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#11 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 października 2015 - 16:45

Rozwiązanie:

1. Przyczyna - pobrana aktualizacja EFI zapisała samą "surówkę" (najprościej mówiąc uaktualnienie) do pamięci, tzn nie pobrała wsadu głównego z pamięci, zespoliła z aktualizacją i wgrała ponownie, lecz pominęła etap zespolenia i wgrała samą aktualizację. Przypuszczalnie Apple ma błąd w samej pobieranej paczce uaktualnień. Wyglądało to tak:

flash.png

Zwróćcie uwagę, że wszystkie dane dotyczące płyty zostały skasowane (006904e0 to adres w którym powinien znajdować się  nr. seryjny). Prawidłowy program powinien wyglądać tak:

flash.jpg

W zaznaczonym adresie znajduje się się nr. seryjny (wyszarzony specjalnie), który nie występuje w surówce (aktualizacji) i aby on pojawił się musi być podstawowy wsad pamięci zespolony z aktualizacją.

2. Rozwiązanie: Jedyne to ponowne wgranie kompletnego wsadu pamięci przez programator.

3. Efekt: błędnie zaktualizowane EFI utworzyło "nowy komputer" w iCloud z... brakiem nr. seryjnego. Trzeba go wykasować. Dało się przywrócić iMesage i facetime - jednak synchronizacja notatek nie działała. Okazało się, że jeśli komputer pozostanie w starszym systemie ( tu 10.10.x) a inne urządzenie przejdzie na nowszy (np. iOS 9) notatki przestają się synchronizować i ... koniec (iOS 9 wymusza przekonwertowanie w iCloud do nowych notatek, podczas gdy w komputerze pozostają stare, które nie współpracują z nowymi). Jedyne rozwiązanie to podniesienie systemu w komputerze do 10.11. Tak więc brak nr. seryjnego nie był tu przyczyną .


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#12 Icemanpl

Icemanpl
  • 236 postów
  • SkądKatowice

Napisano 29 października 2015 - 17:49

Jest tez inne rozwiązanie. Jest program serwisowy ad Apple, który jednokrotnie pozwala na dopisanie nr seryjnego. Gdzieś powinienem go mieć kontakt na prv.



#13 MKIKILL

MKIKILL
  • 8 postów
  • SkądLublin, PL

Napisano 29 października 2015 - 17:58

Miałem ten sam problem, wymienili, wysłałem do autoryzowanego serwisu, w końcu po ponad miesiącu dostałem MB nową za darmo całe story opisałem nawet tutaj - http://goo.gl/KYT0Q0, może pomoże. U mnie serializery nie działały...

Użytkownik MKIKILL edytował ten post 29 października 2015 - 17:59

iNeverSell - iPhone 4 -> iPhone 5 / iPad 2 -> iPad Air / MacBook Pro 13" Mid 2009 / Hack Pro Haswell Late 2013

#14 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 października 2015 - 18:29

Jest tez inne rozwiązanie. Jest program serwisowy ad Apple, który jednokrotnie pozwala na dopisanie nr seryjnego. Gdzieś powinienem go mieć kontakt na prv.

 

Niestety - nie będzie działał bo działa tylko przy pełnym wsadzie z czystym numerem seryjnym. Tu została wyczyszczona podstawa. Efekt stosowania w takim przypadku serializera - post MKIKLL. Należy na razie wstrzymać się z aktualizacją EFI  lub robić przez terminal.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#15 Korowiow1980

Korowiow1980
  • 6 postów

Napisano 29 października 2015 - 19:33

Niestety - nie będzie działał bo działa tylko przy pełnym wsadzie z czystym numerem seryjnym. Tu została wyczyszczona podstawa. Efekt stosowania w takim przypadku serializera - post MKIKLL. Należy na razie wstrzymać się z aktualizacją EFI  lub robić przez terminal.


Witam serdecznie. Mam podobny problem z brakiem numeru seryjnego w jego miecju mam wpisanie niedostępny.
Gdzie mogę takie coś naprawić i jaki jest tego koszt ? Obdzwonilem kilka punktów naprawy i nikt nie chce sie tego podjąć wraz z cortland. Krew mnie zalewa bo to super komputer a nie potrafię sie zalogować do żadnego z kont jedynie do iCloud ale iTunes AppStore iMessage facetime jest martwe cały czas kręci sie tylko kursor bez efektu. Pomoc tych. Apple powiedziała ze to jest bardzo dziwny przypadek i muszą ten problem przedyskutować. Według nich brak numeru nie powinna wpływać na możliwość logowańia do kont.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedz

#16 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 października 2015 - 19:49

Jeśli możesz udokumentować pochodzenie komputera to koszt u nas 150 do 200 zł w zależności od modelu (w nowych intelach trzeba wykonywać jeszcze dodatkowe operacje związane z oprogramowaniem samych układów - dotyczy to serii i5 i i7). Z ciekawości - system 10.10.X? Nastąpiło to po aktualizacji?


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#17 Korowiow1980

Korowiow1980
  • 6 postów

Napisano 29 października 2015 - 20:06

Jeśli możesz udokumentować pochodzenie komputera to koszt u nas 150 do 200 zł w zależności od modelu (w nowych intelach trzeba wykonywać jeszcze dodatkowe operacje związane z oprogramowaniem samych układów - dotyczy to serii i5 i i7). Z ciekawości - system 10.10.X? Nastąpiło to po aktualizacji?


Nie wiem kupiłem przed wczoraj na Allegro i załączyłem go na 2 minuty sprawdziłem czy działa i od razu wymieniłem mu dysk na ssd i podczas instalacji próby logowania do Apple ID wystąpił problem jest to imac z 2011 i5 radeon 6750 512gb. Poprostu nie myślałem ze może być taki problem. Czysta ludzka głupota niewiedza

Jeśli możesz udokumentować pochodzenie komputera to koszt u nas 150 do 200 zł w zależności od modelu (w nowych intelach trzeba wykonywać jeszcze dodatkowe operacje związane z oprogramowaniem samych układów - dotyczy to serii i5 i i7). Z ciekawości - system 10.10.X? Nastąpiło to po aktualizacji?


Udokumentować mogę jedynie tyle ze kupiłem go na Allegro. Dzisiaj od konsultantki Apple dowiedziałem sie tyle ze nie jest skradziony

#18 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 października 2015 - 20:07

Powinieneś w takim razie wyjaśnić problem ze sprzedawcą. Nie ma sensu płacić za coś co Ci się należy.
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#19 Korowiow1980

Korowiow1980
  • 6 postów

Napisano 29 października 2015 - 20:15

Powinieneś w takim razie wyjaśnić problem ze sprzedawcą. Nie ma sensu płacić za coś co Ci się należy.


Tak tez próbuje zrobic ale chce tez wiedzieć co mnie czeka jeśli nie dojdę do porozumienia. Chce wiedzieć czy w razie czego bedzie możliwa naprawa i jaki bedzie koszt. Być może zwróci mi poprostu koszt naprawy ten człowiek

#20 MKIKILL

MKIKILL
  • 8 postów
  • SkądLublin, PL

Napisano 29 października 2015 - 21:36

Niestety - nie będzie działał bo działa tylko przy pełnym wsadzie z czystym numerem seryjnym. Tu została wyczyszczona podstawa. Efekt stosowania w takim przypadku serializera - post MKIKLL. Należy na razie wstrzymać się z aktualizacją EFI  lub robić przez terminal.

 

Nie, nie, ja szukałem serializera dopiero jak sie okazało, że on zgubił ten serial number, a w zasadzie pół roku później jak wyrzucił mnie z imessage i on po prostu nie pomagał. Zeby to zadziałało to potrzebna byłaby chyba po prostu czysta płyta, bez wcześniej nadanego seriala...

 

Serial zgubił gdzieś przy okazji wymiany hdd na ssd i dokładaniu pamięci. Ale pewnie aktualizowałem tez gdzies po drodze EFI, tak czy inaczej dopóki apple nie zaostrzyło wymagań dotyczących autoryzacji w usługach (po wycieku danych z icloud) wszystko było ok. Potem po dodaniu do mojego id nowego telefonu ciach i koniec. Potem moje bardzo długa batalia z serwisem zakończona darmową wymianą płyty głównej.


Użytkownik MKIKILL edytował ten post 29 października 2015 - 21:42

iNeverSell - iPhone 4 -> iPhone 5 / iPad 2 -> iPad Air / MacBook Pro 13" Mid 2009 / Hack Pro Haswell Late 2013

#21 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 października 2015 - 21:51

Program nadaje nr. seryjny do wsadu z pustym miejscem na ten numer. Jednak musi ono istnieć a nie być wykasowane. Tak samo nie zadziała gdy istnieje już jakiś numer seryjny. Ponieważ prawdopodobnie miałeś podobny przypadek jak autor tematu, serializer nie miał gdzie wprowadzić S/N i dla tego nie działał. Tym bardziej, że z twojego opisu (link) też to stało się na 10.10.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#22 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 października 2015 - 23:10

Tak tez próbuje zrobic ale chce tez wiedzieć co mnie czeka jeśli nie dojdę do porozumienia. Chce wiedzieć czy w razie czego bedzie możliwa naprawa i jaki bedzie koszt. Być może zwróci mi poprostu koszt naprawy ten człowiek

 

Lepiej zapytaj tego sprzedawcę o dokładną historię tego komputera, bo kombinacje z numerem seryjnym mogą świadczyć o podejrzanym pochodzeniu sprzętu, omijaniu blokady Znajdź Mój Mac itp. I tak przeczytałem co Ci w Apple powiedzieli ale to o niczym nie świadczy.

 

Numer seryjny można zaprogramować od nowa i dla wyspecjalizowanego serwisu nie jest to problemem. My to robimy praktycznie w każdym komputerze. Tumpio też Ci to zrobi, bo jak widać ma o tym sporą wiedzę.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#23 MKIKILL

MKIKILL
  • 8 postów
  • SkądLublin, PL

Napisano 29 października 2015 - 23:40

Program nadaje nr. seryjny do wsadu z pustym miejscem na ten numer. Jednak musi ono istnieć a nie być wykasowane. Tak samo nie zadziała gdy istnieje już jakiś numer seryjny. Ponieważ prawdopodobnie miałeś podobny przypadek jak autor tematu, serializer nie miał gdzie wprowadzić S/N i dla tego nie działał. Tym bardziej, że z twojego opisu (link) też to stało się na 10.10.

 

Ale wiesz dalej zupełnie nie rozumiem dlaczego Cortland trzymał mój komputer u siebie przez 30 dni roboczych... Z tego co wyczytałem na zachodnich forach to taka "naprawę" robią przy Genius bar w app,e store. W razie czego Wy dalibyście sobie z tym radę?


iNeverSell - iPhone 4 -> iPhone 5 / iPad 2 -> iPad Air / MacBook Pro 13" Mid 2009 / Hack Pro Haswell Late 2013

#24 Korowiow1980

Korowiow1980
  • 6 postów

Napisano 30 października 2015 - 00:02

Lepiej zapytaj tego sprzedawcę o dokładną historię tego komputera, bo kombinacje z numerem seryjnym mogą świadczyć o podejrzanym pochodzeniu sprzętu, omijaniu blokady Znajdź Mój Mac itp. I tak przeczytałem co Ci w Apple powiedzieli ale to o niczym nie świadczy.
 
Numer seryjny można zaprogramować od nowa i dla wyspecjalizowanego serwisu nie jest to problemem. My to robimy praktycznie w każdym komputerze. Tumpio też Ci to zrobi, bo jak widać ma o tym sporą wiedzę.


Sprzedający twierdzi ze wszystko było Ok. Moja wina bo niesprawdzilem od razu tylko wsadzilem dysk ssd i zainstalowałem system El Capitan być może to on spowodował problem. Co dziwne udało mi sie zalogować do konta iCloud dodać do znajdź mój mac i inne opcje iCloud. Ale sam AppStore iTunes iMessage facetime już nie można zalogować. Potrzebuje sprawnego imaca do pracy. Z tego co widzę państwa serwis jest w Krakowie jest on stosunkowo blisko bo jestem z okolic Katowic. Chyba ze Państwo znacie jakiś serwis z Katowic który sprawnie profesjonalnie to zrobi. Jaki koszt wynosi takiej usługi u was w serwisie ?

#25 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 30 października 2015 - 00:19

Ale wiesz dalej zupełnie nie rozumiem dlaczego Cortland trzymał mój komputer u siebie przez 30 dni roboczych...


Odpowiedź jest prosta. Mają swoje procedury narzucone przez Apple... które nie zadziały. Przypuszczalnie przekazali temat wyżej (czytaj Cupertino ;)) i czekali na decyzję co z fantem robić. Autoryzowane serwisy są ograniczone procedurami, które nie pozwalają np. na odczytanie wsadu i stwierdzenie co tak naprawdę jest przyczyną takiego stanu rzeczy. Być może mogliby pomóc w kilka minut... ale nie wolno im, bo stracą autoryzację... Polityka Apple.
 

Z tego co wyczytałem na zachodnich forach to taka "naprawę" robią przy Genius bar w app,e store. W razie czego Wy dalibyście sobie z tym radę?


Każdy serwis na tym forum poradzi sobie z takim problemem. My - na szczęście - nie jesteśmy ograniczeni bzdurnymi procedurami. Poza tym weź pod uwagę, że autoryzowany serwis to tak naprawdę "wymieniacze" - stwierdzają problem - do wymiany np. płyta główna (podczas gdy wystarczy ponowne zaprogramowanie pamięci flash lub wymienić jeden układ za 20 zł ). Apple bardzo dba aby jak najmniej wiedzy, danych itp. wyciekało w świat. Do większości problemów, napraw, dokumentacji musimy dochodzić sami, często posiłkując się podobnymi rozwiązaniami z innych sprzętów, lub dokumentacją producenta układów (o ile są, bo coraz więcej układów jest dedykowanych tylko dla Apple). Serwisy nieautoryzowane muszą więc uzyskać odpowiedź nie tylko jaki jest problem, ale i skąd się on wziął - czyli nie tylko wyleczyć chorobę ale i znaleźć jej przyczynę. Stąd ciut inny poziom wiedzy ;).


  • MKIKILL lubi to
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych