Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Częste rozłączanie WiFi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 normanp

normanp
  • 8 postów
  • SkądWroclaw, Poland, Poland

Napisano 13 października 2015 - 22:05

Witajcie,

 

Wymieniłem dysk na SSD w moim MBP mid 2011 13". Następnie z USB na czysto zainstalowałem El Capitana. I pojawił się problem, co jakiś czas odłącza mi się od sieci wifi. Najczęściej jak go zostawię na dłużej nic na nim nie robiąc. Czasami wygasi się ekran, jak go wznowię to internet rozpięty, czasami dużo wcześniej.

Na poprzednich wersjach Xów nie było problemu (a miałem od 10.6 każdą wersję na nim). Telefony na Andku, komputer stacjonarny na 10.10, służbowy lapek na Debianie nie mają z tym problemu - raz połączy i trzyma. Próbowałem usunąć sieć i dodać na nowo - nie pomogło.

Macie jakieś pomysły ?

 

pozdrawiam

 

Romek



#2 Taszaj

Taszaj
  • 1 postów

Napisano 19 stycznia 2016 - 20:33

Witaj. Udało Ci się rozwiązać problem z WiFi?
U mnie ta sama historia.
Pozdrawiam,
Tadek

#3 MusiC ManiaC

MusiC ManiaC
  • 43 postów

Napisano 19 stycznia 2016 - 21:30

Miałem ten sam problem na Yosemite oraz po przesiadce na ElCaptain walczyłem z dostawcą netu (vectra) bezskutecznie dopiero kupno nowego routera wyeliminowało problem w 100%



#4 Wilu

Wilu
  • 3 postów

Napisano 25 stycznia 2016 - 21:08

Witam. U mnie też rozłączało. W dodatku mysz bezprzewodowa podczas pobierania danych z neta wariowała (kursor skakał itd). Reszta komputerów i telefony ok. Zmieniałem kanały w routerze od 1 do 13… na każdym ta sama historia. Pomogło…. zmienienie częstotliwości wifi w routerku z 2.4 Ghz na 5 Ghz. Net śmiga jak błyskawica, nic nie rozłącza, mysz zawsze działa ok. Albo Apple coś skopało albo poprostu mam pecha :)



#5 Fresh23

Fresh23
  • 13 postów

Napisano 10 marca 2016 - 13:19

Witam,

ja mam troszkę inny problem z rozłączającym się połączeniem WiFi w moim MackBook Pro Retina 2015,El Capitan (10.11.3 (15D21) ). Otóż wifi zachowuje sie tak :co 2-3 sekundy "szukam sieci" i następnie jest "włączona". Najlepiej widać to na filmiku w załączniku. Dodam, że internet po kablu działa jak powinien, dostawca to Inea, a ruter to Cisco EPC3925. Czy ktoś się spotkał z podobnym objawem? Może ktoś ma rozwiązanie? :)

Załączone pliki



#6 ku33ba

ku33ba
  • 16 postów

Napisano 21 marca 2016 - 21:53

Witam,

ja mam troszkę inny problem z rozłączającym się połączeniem WiFi w moim MackBook Pro Retina 2015,El Capitan (10.11.3 (15D21) ). Otóż wifi zachowuje sie tak :co 2-3 sekundy "szukam sieci" i następnie jest "włączona". Najlepiej widać to na filmiku w załączniku. Dodam, że internet po kablu działa jak powinien, dostawca to Inea, a ruter to Cisco EPC3925. Czy ktoś się spotkał z podobnym objawem? Może ktoś ma rozwiązanie? :)

Witam. Mam praktycznie to samo. Od momentu zainstalowania El Capitan. Aktualnie mam wersje 0.11.3 (15D21) a MacBook Pro (13-calowy, początek 2011r.). Internet z UPC. Zawsze działał poprawnie a teraz co chwila się rozłącza jak w opisie w pierwszym poście. Windowsy oraz telefony na ios oraz android działają poprawnie. Co ciekawe w innych domach siec działa poprawnie. Nie działa tylko jedna sieć i to ta dla mnie najważniejsza. Jest to strasznie frustrujące. Aktualnie musze robić router z telefonu w domu co jest chore;/. 

zrobiłem wszystkie 3 kroki z http://thinkapple.pl/2014/12/16/jak-rozwiazac-problemy-z-wi-fi-w-os-x-yosemite/ , niestety te 3 podstawowe kroki nie pomogły. 

 

proszę o pomoc.

Pozdrawiam. 



#7 antracyt

antracyt
  • 1 postów

Napisano 05 kwietnia 2016 - 08:59

Mam tak samo po przejsciu na El Capitan 0.11.3 (15D21), na MacBooku Pro (A1286). Może to rzeczywiście wina routera: Router D-Link DWR-116. :o

 

#8 burczybass-0636a41136

burczybass-0636a41136
  • 473 postów
  • SkądWars i Sawa

Napisano 05 kwietnia 2016 - 10:48

Warto sprawdzić jakość sygnału swojej sieci WiFi. Nie wiem dlaczego - przy słabej jakości sygnału (nie zasięgu) El Capitan czasami rozłącza WiFi

 

 

Żeby sprawdzić czy to jest przyczyną -wystarczy kliknąć z wciśniętym przyciskiem "alt" na ikonkę zasięgu WiFi.  Interesują nas dwa wskazania:

"RSSI" (poziom mocy sygnału naszej sieci), oraz "SZUM" Jakość naszego połączenia będzie tym lepsza - im większy uzyskamy odstęp sygnału od szumu. (większy szum - to bardziej "zakłócony" sygnał)

 

Jeżeli odstęp nie jest zbyt duży, możemy spróbować zmienić w swoim Routerze kanał WiFi.

Żeby sprawdzić jaki kanał WiFi będzie dla nas najlepszy klikamy ponownie z "altem" na ikonkę WiFi i wybieramy "Diagnostyka sieci bezprzewodowej...

następnie na górnym pasku "Okno" - "Skanuj".

Po wyskoczeniu okna skanera sieci WiFi wciskamy "Skanuj Teraz" i w lewej części okna otrzymamy wynik jaki kanał / kanały będą najlepsze (z najmniejszymi zakłóceniami).

Potem już tylko zostaje zmiana kanału w naszym routerze.

Polecam sprawdzić w ciągu dnia - ale przede wszystkim wieczorem, bo niektórzy ludzie wyłączają routery WiFi kiedy ich np. nie ma w domu.

U mnie po zmianie kanału WiFi połączenie wystarczająco stabilne.



#9 Fresh23

Fresh23
  • 13 postów

Napisano 07 kwietnia 2016 - 21:45

Warto sprawdzić jakość sygnału swojej sieci WiFi. Nie wiem dlaczego - przy słabej jakości sygnału (nie zasięgu) El Capitan czasami rozłącza WiFi

 

 

Żeby sprawdzić czy to jest przyczyną -wystarczy kliknąć z wciśniętym przyciskiem "alt" na ikonkę zasięgu WiFi.  Interesują nas dwa wskazania:

"RSSI" (poziom mocy sygnału naszej sieci), oraz "SZUM" Jakość naszego połączenia będzie tym lepsza - im większy uzyskamy odstęp sygnału od szumu. (większy szum - to bardziej "zakłócony" sygnał)

 

Jeżeli odstęp nie jest zbyt duży, możemy spróbować zmienić w swoim Routerze kanał WiFi.

Żeby sprawdzić jaki kanał WiFi będzie dla nas najlepszy klikamy ponownie z "altem" na ikonkę WiFi i wybieramy "Diagnostyka sieci bezprzewodowej...

następnie na górnym pasku "Okno" - "Skanuj".

Po wyskoczeniu okna skanera sieci WiFi wciskamy "Skanuj Teraz" i w lewej części okna otrzymamy wynik jaki kanał / kanały będą najlepsze (z najmniejszymi zakłóceniami).

Potem już tylko zostaje zmiana kanału w naszym routerze.

Polecam sprawdzić w ciągu dnia - ale przede wszystkim wieczorem, bo niektórzy ludzie wyłączają routery WiFi kiedy ich np. nie ma w domu.

U mnie po zmianie kanału WiFi połączenie wystarczająco stabilne.

U mnie niestety to zmiana kanału nie pomogła. Wskaźniki jak na załączonym foto nr 1. Jak mnie rozłącza to wtedy korzystam z narzędzia diagnostyki sieci i wtedy widać , że dwie ostatnie pozycje czyli "Internet" oraz "Serwer" są na zółto bądź czasem na czerwono ( wtedy pod nimi informacja 

"błąd") foto nr 2

Załączone pliki



#10 MusiC ManiaC

MusiC ManiaC
  • 43 postów

Napisano 08 kwietnia 2016 - 07:41

Fresh23 u mnie dokładnie działo się to samo, tak jak pisałem wcześniej dopiero inwestycja w nowy router pomogła.



#11 Fresh23

Fresh23
  • 13 postów

Napisano 08 kwietnia 2016 - 08:12

Fresh23 u mnie dokładnie działo się to samo, tak jak pisałem wcześniej dopiero inwestycja w nowy router pomogła.

hm... też mi tak jeden z serwisantów INEA nieoficjalnie powiedział. Wtedy polecał mi konkretny ruter ale niestety nie pamiętam o jakim mówił. Możesz podać model jaki u Ciebie rozwiązał problem?



#12 MusiC ManiaC

MusiC ManiaC
  • 43 postów

Napisano 09 kwietnia 2016 - 07:25

hm... też mi tak jeden z serwisantów INEA nieoficjalnie powiedział. Wtedy polecał mi konkretny ruter ale niestety nie pamiętam o jakim mówił. Możesz podać model jaki u Ciebie rozwiązał problem?

Asus RT-N18U.



#13 Fresh23

Fresh23
  • 13 postów

Napisano 13 kwietnia 2016 - 12:09

Asus RT-N18U.

dzięki za odpowiedź. Będę zmuszony dokonać zakupu bo w obecnej sytuacji nie da się normalnie pracować. Pozdrawiam



#14 Fresh23

Fresh23
  • 13 postów

Napisano 25 kwietnia 2016 - 13:06

Póki co nie nabyłem nowego rutera ale udało mi się rozwiązać problem. 

 

Nie wiem czy to co zrobiłem pomoże i Tobie ale warto spróbować. 

 

Zrobiłem tak:

 

1. Wyłącz WiFi w macBook'u.

2. Otwórz preferencje sieci... -  usuń w lewym oknie pozycje WiFi

3. Następnie wchodzimy do Zaawansowane / WiFi / - i tu usuwamy wszystkie pozycje.

4. Otwórz Finder -> wciśnij Command+Shift+G i wpisz komendę: /Library/Preferences/SystemConfiguration/

 – zaznacz następujące pliki:

     com.apple.airport.preferences.plist
     com.apple.network.identification.plist
     com.apple.wifi.message-tracer.plist
     NetworkInterfaces.plist
     preferences.plist

-i przenieś je w wybrane miejsce (będą stanowić kopie zapasowe, na wszelki wypadek),

I teraz idź do rutera. W moim przypadku to Cisco z INEA. Z tyłu jest mały przycisk reset- przytrzymaj go 15 sekund. Poczekaj aż ruter się zresetuje do ustawień fabrycznych i ponownie uruchomi. 

Następnie uruchom ponownie MacBook'a i przyłącz się do swojej sieci tak jak byś to robił po raz pierwszy. Będziesz musiał podać hasło do sieci itd..

U mnie w końcu nie rozłącza co chwila i problem wydaje się być naprawiony.  

Życzę i Tobie takiego efektu.

 



#15 Machd

Machd
  • 35 postów

Napisano 25 kwietnia 2016 - 14:28

Miałem to samo na macu mini 2014 - winnym okazał się dysk pod usb 3.0. Po odsunięciu go od maca problem zniknął. 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych