Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro - problem z wylogowaniem użytkownika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 MacTomasz

MacTomasz
  • 4 postów

Napisano 03 października 2015 - 17:29

Cześć i dzień dobry.

 

Na moim MacBook'u Pro (13-calowy, połowa 2012) pojawił się problem: nie mogę ani się poprawnie wylogować, ani wyłączyć komputera, ani też uruchomić ponownie. Jest to dosyć problematyczne, bo np. instalacja karty dźwiękowej (przy tym zadaniu pojawił się problem) wymaga ponownego uruchomienia. Niestety system wyłącza tylko wszystkie programy i tyle. Pozostaje puste biurko bez ikon i możliwości włączenia Findera. Mogę natomiast włączyć inne programy i pracować dalej. 

 

Stworzyłem nawet innego użytkownika o statusie Administratora, żeby zobaczyć czy będę mógł go wylogować i tam działa poprawnie. Co z tego, skoro problem jest na moim głównym profilu, a ponowne uruchamianie awaryjne oczywiście nie zapisuje poprzednich zadań.

 

Czy ktoś jest w stanie coś mi podsunąć?

Będę bardzo wdzięczny.

 

Zastanawiam się tylko, czy problem zaczął się pojawiać po aktualizacji do El Capitan, ale chyba na Yosemite coś czułem, że system nie pracuje jak powinien (nie miałem wcześniej potrzeby wyłączania, wylogowania, więc nie wiem).

 

pozdrawiam serdecznie

 

Edit:

przy próbie wylogowanie w konsoli wyświetla komunikat:

ERROR | -[SessionLogoutManager startLogout:logoutSubType:showConfirmationUI:countDownTime:useTALOption:logoutOptions:] | Attempt to start a: Logout, AFTER a Logout was already past the point where logout can change types

 

niestety nie wiem co to znaczy


Użytkownik MacTomasz edytował ten post 03 października 2015 - 17:42


#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 05 października 2015 - 08:32

Ogłoszenie Wymagania niezbędne dla wątków w tym dziale Ciebie nie dotyczy? Wróżkami nie jesteśmy - temat powinien skończyć w koszu, jednak ze względu na niski staż proszę o uzupełnienie danych.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 MacTomasz

MacTomasz
  • 4 postów

Napisano 05 października 2015 - 14:24

Proszę o wybaczenie.

 

Podałem przecież, ale powtórzę

MacBook Pro 13-calowy, połowa 2012

El Capitan 10.11 / VATM DTY3



#4 MacTomasz

MacTomasz
  • 4 postów

Napisano 07 listopada 2015 - 22:25

Podbijanie na tym forum jest niedozwolone.


Użytkownik 666 edytował ten post 08 listopada 2015 - 11:43


#5 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 08 listopada 2015 - 01:29

Niekoniecznie do hardware, ale cóż…  skoro moderatorzy nie wyrzucili – a są tutaj bardzo skrupulatni – mogę postarać się pomóc :D

 

1). Zrób EtreCheck (link) i pokaż wynik.

 

2). Zbootuj w Recovery Mode (do wyłączenia komputera użyj metody „na chama”, czyli przytrzymaj przycisk wyłączania przez 5 sekund) i skorzystaj z Narzędzia dyskowego do naprawy dysku.

 

3). W tym samym Recovery Mode wybierz z paska menu Terminal i wpisz resetpassword (uprzedzę – nie, nie będziesz zmieniał hasła, dla zerowania uprawnień komenda brzmi tak samo), w oknie, które się pojawi, wybierz swój dysk startowy (o ile nie zmieniłeś, będzie się nazywał Macintosh HD) oraz swoje konto użytkownika z listy wyboru. Nie wpisuj nowego hasła, jeżeli nie chcesz go zmieniać, i wybierz w pozycji na samym dole zresetowanie uprawnień i ACL dla katalogu domowego. Zrestartuj komputer i przetestuj.

 

4). W Terminalu komenda:

sudo find ~ $TMPDIR.. -exec chflags -h nouchg,nouappnd,noschg,nosappnd {} + -exec chown -h $UID {} + -exec chmod +rw {} + -exec chmod -h -N {} + -type d -exec chmod -h +x {} + 2>&-

i bez restartu nawet.

 

Ważna uwaga: powyższe wskazówki ponumerowałem po to, aby zaznaczyć, żebyś próbował je po kolei, nie na raz. Po każdej próbie (za wyjątkiem pierwszej oczywiście, bo to tylko sprawdzian) przetestuj, czy komputer działa poprawnie; jeśli tak, wówczas nie ma potrzeby stosować następnych. Powiadom, gdyby nic z powyższych nie zadziałało. 

 

 

PS. I nie musisz podbijać własnych tematów. To forum, a nie strona wsparcia Apple. Innymi słowy: każdy działa tu woluntarystycznie. Vide pierwsze zdanie zresztą…


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#6 MacTomasz

MacTomasz
  • 4 postów

Napisano 09 listopada 2015 - 13:01

Dziękuję bardzo za odpowiedź i za przeniesienie tematu (że zły dział zorientowałem się po fakcie).

 

 

EtreCheck version: 2.6.3 (223)

Report generated 09.11.2015, 12:44

Runtime 1:32

Download EtreCheck from http://etresoft.com/etrecheck

 

Click the [Click for support] links for help with non-Apple products.

Click the [Click for details] links for more information about that line.

 

Hardware Information: (What does this mean?)

    MacBook Pro (13-inch, Mid 2012) 

    [Click for Technical Specifications]

    [Click for User Guide]

    MacBook Pro - model: MacBookPro9,2

    1 2,5 GHz Intel Core i5 CPU: 2-core

    8 GB RAM Upgradeable

    [Click for upgrade instructions]

        BANK 0/DIMM0

            4 GB DDR3 1333 MHz ok

        BANK 1/DIMM0

            4 GB DDR3 1333 MHz ok

    Bluetooth: Good - Handoff/Airdrop2 supported

    Wireless:  en1: 802.11 a/b/g/n

    Battery: Health = Normal - Cycle count = 309 - SN = 9G2350N27D3MB

 

Video Information: (What does this mean?)

    Intel HD Graphics 4000

        Color LCD 1280 x 800

 

System Software: (What does this mean?)

    OS X El Capitan 10.11.1 (15B42) - Time since boot: about one day 

 

Disk Information: (What does this mean?)

    Crucial_CT240M500SSD1 disk0 : (240,06 GB) (Solid State - TRIM: No)

        EFI (disk0s1) <not mounted> : 210 MB 

        Recovery HD (disk0s3) <not mounted>  [Recovery]: 650 MB 

        Tomasz HD (disk1) / : 238.84 GB (22.09 GB free)

            Encrypted AES-XTS Unlocked

            Core Storage: disk0s2 239.20 GB Online

 

    MATSHITADVD-R   UJ-8A8   ()

 

USB Information: (What does this mean?)

    Apple Inc. FaceTime HD Camera (Built-in) 

    Apple Inc. Apple Internal Keyboard / Trackpad 

    Apple Computer, Inc. IR Receiver 

    Apple Inc. BRCM20702 Hub 

        Apple Inc. Bluetooth USB Host Controller 

 

Thunderbolt Information: (What does this mean?)

    Apple Inc. thunderbolt_bus

 

Configuration files: (What does this mean?)

    /etc/sysctl.conf - File exists but not expected

 

Gatekeeper: (What does this mean?)

    Anywhere

 

Kernel Extensions: (What does this mean?)

        /System/Library/Extensions

    [not loaded]    com.Bandrich.driver.BandLuxeHSPA (1.2.0) [Click for support]

    [not loaded]    com.NovatelWireless.driver.NovatelWirelessUSBCDCECMControl (3.0.9) [Click for support]

    [not loaded]    com.NovatelWireless.driver.NovatelWirelessUSBCDCECMData (3.0.9) [Click for support]

    [loaded]    com.digidesign.iokit.DigiDal (10.3.9f207 - SDK 10.6) [Click for support]

    [not loaded]    com.novatelwireless.driver.3G (3.0.9) [Click for support]

    [not loaded]    com.novatelwireless.driver.DisableAutoInstall (2.0.6) [Click for support]

    [not loaded]    com.paceap.kext.pacesupport.master (5.9.1 - SDK 10.6) [Click for support]

    [not loaded]    com.tascam.usb2audio.driver (2.10.4 - SDK 10.7) [Click for support]

    [not loaded]    com.zg.driver.ZGUSBCDCACMData (1.4) [Click for support]

    [not loaded]    com.zg.driver.ZGUSBMassStorageFilter (1.4) [Click for support]

    [not loaded]    com.zg.driver.cdc_ecm_qmi (1.7) [Click for support]

    [not loaded]    com.zg.driver.cdc_usb_bus (1.7) [Click for support]

    [not loaded]    tc.tctechnologies.driver.OnyxFireWire (8028) [Click for support]

    [loaded]    tc.tctechnologies.driver.PaeFireStudio (4.2.0 39752 - SDK 10.8) [Click for support]

 

        /System/Library/Extensions/BR_USB.kext/Contents/PlugIns

    [not loaded]    com.Bandrich.kext.BR_USBDiag (1.2.0) [Click for support]

    [not loaded]    com.Bandrich.kext.BR_USBECMControl (1.2.0) [Click for support]

    [not loaded]    com.Bandrich.kext.BR_USBECMData (1.2.0) [Click for support]

    [not loaded]    com.Bandrich.kext.BR_USBMdm (1.2.0) [Click for support]

 

        /System/Library/Extensions/NovatelWireless3G.kext/Contents/PlugIns

    [not loaded]    com.novatelwireless.driver.3GData (3.0.9) [Click for support]

 

        /System/Library/Extensions/PACESupportFamily.kext/Contents/PlugIns

    [not loaded]    com.paceap.kext.pacesupport.leopard (5.9.1 - SDK 10.4) [Click for support]

    [not loaded]    com.paceap.kext.pacesupport.panther (5.9.1 - SDK 10.-1) [Click for support]

    [loaded]    com.paceap.kext.pacesupport.snowleopard (5.9.1 - SDK 10.6) [Click for support]

    [not loaded]    com.paceap.kext.pacesupport.tiger (5.9.1 - SDK 10.4) [Click for support]

 

        /System/Library/Extensions/TASCAM_US1xx.kext/Contents/PlugIns

    [not loaded]    com.tascam.usb2audio.driver_TIGER (2.10.4 - SDK 10.4) [Click for support]

 

Startup Items: (What does this mean?)

    DigidesignLoader: Path: /Library/StartupItems/DigidesignLoader

    OnyxFireWire: Path: /Library/StartupItems/OnyxFireWire

    Startup items are obsolete in OS X Yosemite

 

Launch Agents: (What does this mean?)

    [loaded]    com.parallels.mobile.prl_deskctl_agent.launchagent.plist [Click for support]

 

Launch Daemons: (What does this mean?)

    [loaded]    PACESupport.plist [Click for support]

    [running]    com.paceap.eden.licensed.plist [Click for support]

    [failed]    com.parallels.mobile.dispatcher.launchdaemon.plist [Click for support]

    [failed]    com.parallels.mobile.kextloader.launchdaemon.plist [Click for support]

    [loaded]    com.wdc.WDPrivilegedHelper.plist [Click for support]

    [loaded]    tc.tctechnologies.OnyxFireWire.plist [Click for support]

    [loaded]    tc.tctechnologies.PaeFireStudio.plist [Click for support]

 

User Launch Agents: (What does this mean?)

    [loaded]    com.adobe.ARM.[...].plist [Click for support]

    [loaded]    com.google.keystone.agent.plist [Click for support]

    [failed]    com.parallels.mobile.startgui.launchagent.plist [Click for support]

    [running]    com.spotify.webhelper.plist [Click for support]

 

User Login Items: (What does this mean?)

    iTunesHelper    program  (/Applications/iTunes.app/Contents/MacOS/iTunesHelper.app)

    Android File Transfer Agent    program  (~/Library/Application Support/Google/Android File Transfer/Android File Transfer Agent.app)

    AdobeResourceSynchronizer    program Hidden (/Applications/Adobe Reader.app/Contents/Support/AdobeResourceSynchronizer.app)

    WDDriveUtilityHelper    UNKNOWN  (missing value)

    WDSecurityHelper    UNKNOWN  (missing value)

 

Other Apps: (What does this mean?)

    [running]    com.apple.xpc.launchd.oneshot.0x10000006.EtreCheck

    [running]    com.google.Chrome.50592

    [running]    com.google.android.mtpagent.82592

    [running]    com.parallels.inputmethod.ParallelsIM.68832

 

Internet Plug-ins: (What does this mean?)

    AdobePDFViewerNPAPI: Version: 11.0.13 - SDK 10.6 [Click for support]

    Silverlight: Version: 5.1.30514.0 - SDK 10.6 [Click for support]

    AdobePDFViewer: Version: 11.0.13 - SDK 10.6 [Click for support]

    QuickTime Plugin: Version: 7.7.3

    iPhotoPhotocast: Version: 7.0

    Default Browser: Version: 601 - SDK 10.11

 

User internet Plug-ins: (What does this mean?)

    Picasa: Version: 1.0 - SDK 10.6 [Click for support]

 

Safari Extensions: (What does this mean?)

    AdBlock

 

Audio Plug-ins: (What does this mean?)

    TASCAM_US1xx: Version: Unknown - SDK 10.7 [Click for support]

    Avid CoreAudio: Version: 10.3.9.462 - SDK 10.6 [Click for support]

 

3rd Party Preference Panes: (What does this mean?)

    None

 

Time Machine: (What does this mean?)

    Mobile backups: ON

    Auto backup: YES

    Volumes being backed up:

        Tomasz HD: Disk size: 238.84 GB Disk used: 216.75 GB

    Destinations:

        My Passport for Mac [Local] 

        Total size: 499.73 GB 

        Total number of backups: 16 

        Oldest backup: 09.07.2015, 15:38 

        Last backup: 06.11.2015, 20:20 

        Size of backup disk: Too small

            Backup size 499.73 GB < (Disk used 216.75 GB X 3)

 

Top Processes by CPU: (What does this mean?)

         6%    WindowServer

         3%    Google Chrome Helper(20)

         1%    fontd

         1%    Google Chrome

         0%    cloudpaird

 

Top Processes by Memory: (What does this mean?)

    2.98 GB    Google Chrome Helper(20)

    812 MB    kernel_task

    451 MB    softwareupdated

    262 MB    Google Chrome

    254 MB    VTDecoderXPCService

 

Virtual Memory Information: (What does this mean?)

    985 MB    Free RAM 

    7.04 GB    Used RAM (2.04 GB Cached)

    237 MB    Swap Used 

 

Diagnostics Information: (What does this mean?)

    Nov 7, 2015, 10:46:06 PM    Self test - passed

 

 

 

Wklejam wynik sprawdzenia.

Widzę, że pokazuje mi się problem w Startup Items -  OnyxFireWire: Path: /Library/StartupItems/OnyxFireWire

wyświetla się na czerwono. Mianowicie po aktualizacji do El Capitan przestała mi współpracować karta dźwiękowa Mackie Onyx Blackbird. Mackie dopiero ostatnio wypuściło driver do OS Yosemite. Do momentu kiedy go nie było skorzystałem z rady na jednym z forum https://www.reddit.com/r/audioengineering/comments/2kjydx/buyer_beware_mackie_onyx_820i_1220i_1620i_1640i/ i wpisałem komendę w tarminalu  sudo nvram boot-args="kext-dev-mode=1"

po restarcie systemu karta współpracowała. Teraz niestety nic nie działa, Mackie chyba poczeka znowu ze dwa lata na wsparcie dla nowych systemów. Może to ma jakiś związek z moim problemem z wyłaczeniem systemu/wylogowaniem? Nie znam się i na ślepo wpisałem komendę, a że zadziałała, to stwierdziłem, że nie zaszkodziła.

 

Jeszcze raz piękne dzięki za pomoc, już próbuję z punktem drugim.

pozdrawiam

 

 

 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych