Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Wycięta obsługa skanera w OS X 10.11


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 01 października 2015 - 20:56

Witam

 

Wiem że to urządzenie praktycznie już nie występuje w domach i nie korzysta się z niego tak jak kiedyś, ale zdziwił mnie fakt że moje urządzenie Brother MFC-8370DN które od czasu zakupu pięć lat temu zawsze praktycznie działał bez żadnego ale i instalacji oprogramowania. Dzisiaj w OS X El Capitan system widzi i potrafi bez problemu zainstalować urządzenie podłączone do sieci, z tym że funkcjonalność dotyczy tylko i wyłącznie drukowania opcja skaner nie jest już dostępna.

 

Firms brother swojego oprogramowania jeszcze nie wydała, i nie wiem czy wyda. Sytuacja jak dla mnie conajmniej dziwna, wpisując problem w google lądujemy na stronach dodatkowo płatnego oprogramowania które wspiera sprzęt wycięty przez OS X El Capitan.

 

Więcej zastrzeżeń co do nowego systemu na chwile obecną nie mam, jak u was wygląda sprawa z obsługą skanera w nowym OS X ?

 

Przeglądając internet problem wydaje się być dość popularny, pozostaje pytanie czy jest to zwyczajne niedopatrzenie czy celowe działanie apple.

 

Pozdrawiam


Użytkownik seb235 edytował ten post 01 października 2015 - 21:06


#2 dejnasm

dejnasm
  • 64 postów

Napisano 01 października 2015 - 21:14

Miałem to samo na HP 6500A, że nie działał skaner. Pobrałem dostępny pakiet sterowników ze strony Apple (zostałem przekierowany ze strony HP) i wszystko działa. 



#3 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 04 października 2015 - 10:12

Rozwiązanie znalazłem, i wydaje się w sumie proste chociaż nie do końca oczywiste. 

 

Instalacja systemu na czysto zabija funkcję skanera, jednakże wykonanie upgrade'u z 10.10 do 10.11 powoduje iż funkcja jest dalej dostępna.



#4 Minoritatoj

Minoritatoj
  • 71 postów
  • SkądErgoldsbach , D

Napisano 08 października 2015 - 09:58

Ja dla informacji podsyłam oficjalne stanowisko firmy Brother co do ich wyprodukowanych skanerów wszelkiej maści, które teraz nie działają na tym etapie w El Capitan :

http://support.broth.../macintosh.html

 

U mnie przykładowo MFC L2700 nie działa w prosty sposób jak to było do tej pory, teraz trzeba przewertować kilka pozycji ustawień sieciowych, aby zrobić skan jednego dokumentu...( sprzęt kupiony w ilości 5 szt tego roku i lipa, po skany chodzę do leciwego laptopa z 10.8.5 i podpinam się pod kabel USB )...pozostawię to już bez komentarza.


Użytkownik Minoritatoj edytował ten post 08 października 2015 - 10:17

Z kobietą o rudych włosach jest jak z domem : im bardziej rdzawy dach, tym bardziej piwnica mokra. 

Jest to wyłącznie moja subiektywna ocena i w żadnym wypadku nie ma na celu urazić Panie.


#5 deenbee

deenbee
  • 12 postów

Napisano 08 października 2015 - 12:10

Ja mam Brother MFC L2740 i skanowanie działa na El Capitan tylko jeśli jest inicjowane z ControlCenter na kompie, z panelu urządzenia już nie  :blink:  Na Yosemite działało bez problemu.



#6 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 08 października 2015 - 15:56

Ja generalnie korzystam z opcji skanowania raz na rok, w 99% przypadków w pełni wystarcza mi skan do FTP. A samej idei wycięcia obsługi urządzenia w systemie zupełnie nie rozumiem, szczególnie iż urządzenie które posiadam dedykowane jest dla małych firm. Pozostaje się cieszyć że nie wpadli na pomysł wycięcia 99% drukarek.



#7 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 10 października 2015 - 13:49

Dzisiaj w uaktualnieniach pojawiło się oprogramowanie do urządzeń brother, jak na chwile obecną wydaje się wszystko działać w miarę sensownie.



#8 sdoubleu

sdoubleu
  • 20 postów

Napisano 29 października 2015 - 06:11

Mam podobny problem tylko, że skaner jakiś egzotyczny - Tevion :(  Trudno liczyć na producenta skanera, że wyda jakiś pakiet sterowników dlatego szukam rozwiązania od strony Apple - na razie bez rezultatu...

Dodam że na Yosemite działało! Macie jakiś pomysł? Na El Capitan nie można uruchomić softu od skanera, zawiesza się!



#9 Minoritatoj

Minoritatoj
  • 71 postów
  • SkądErgoldsbach , D

Napisano 29 października 2015 - 06:56

Może zabrzmi to niegrzecznie, ale podłączyłeś drukarkę pod port USB do komputera? Nie zainstalował Ci sterowników, które sam ewentualnie pobrał? Ja miałem tak z Brother. Sterowniki od producenta nie działały, ale już paczka od Apple ruszyła. Nic tylko czekać na kolejne aktualizacje :'(

Z kobietą o rudych włosach jest jak z domem : im bardziej rdzawy dach, tym bardziej piwnica mokra. 

Jest to wyłącznie moja subiektywna ocena i w żadnym wypadku nie ma na celu urazić Panie.


#10 sdoubleu

sdoubleu
  • 20 postów

Napisano 29 października 2015 - 07:04

Może zabrzmi to niegrzecznie, ale podłączyłeś drukarkę pod port USB do komputera? Nie zainstalował Ci sterowników, które sam ewentualnie pobrał? Ja miałem tak z Brother. Sterowniki od producenta nie działały, ale już paczka od Apple ruszyła. Nic tylko czekać na kolejne aktualizacje :'(

Tak, podłączyłem do portu usb, wykrył nowy sprzęt, po-mieliło kilka chwil i napisało że nie odnalazł oprogramowania, a jak napisałem wyżej, soft producenta wiesza się przy próbie uruchomienia :( 



#11 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 29 października 2015 - 08:26

Zamień go po prostu i bez ceregieli na jakiś firmowy. Oczywiście taki w którym można liczyć na wsparcie dla Mac OS. 



#12 sdoubleu

sdoubleu
  • 20 postów

Napisano 29 października 2015 - 08:33

No tak, to chyba będzie niestety konieczne. Używam skanera dość rzadko, a teraz akurat jak potrzebuję to się wykrzaczył... 



#13 DanielF

DanielF
  • 5 765 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 29 października 2015 - 08:58

Opcja: http://www.hamrick.com/ vueScan


Fallout ...war, war never changes...

#14 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 29 października 2015 - 09:04

Niby nie jest niezbędny to dzisiaj sprzęt ale jak przychodzi co do czego to okazuje się że jesteśmy w "czarnej dziurze". Lepiej więc mieć skaner używany rzadko niż wcale. Zamień lub dokup stosowny drugi - za dotychczasowy chyba raczej kokosów nie będzie, chyba że znajdzie się jakiś człowiek w potrzebie, któremu on w zupełnosci wystarczy.

 

@up 

 

Fajna opcja ale płatna. W dodatku nie obsługuje wszystkich skanerów, a już na pewno "egzotycznych": http://www.hamrick.c...d-scanners.html. Teraz - kupić i czekać iż może łaskawie wsparcie się pojawi ?


Użytkownik madmax332 edytował ten post 29 października 2015 - 09:28


#15 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 29 października 2015 - 17:32

Opcja: http://www.hamrick.com/ vueScan

 

Akurat u mnie on nie działa - nie widzi skanera. Z preferencji systemowych już nie ma problemu :)



#16 sdoubleu

sdoubleu
  • 20 postów

Napisano 30 października 2015 - 06:11

Jak to z preferencji systemowych? Instalujesz go w jakiś sposób poprzez dodanie sprzętu?

 

Akurat u mnie on nie działa - nie widzi skanera. Z preferencji systemowych już nie ma problemu :)

Jak to z preferencji systemowych? instalujesz go jakoś?



#17 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 01 listopada 2015 - 11:44

U mnie po ostatniej aktualizacji normalnie pojawiła się zakładka skaner i wszystko działa bez żadnego problemu.

 

Program vueScan nie widzi u mnie skanera, dlaczego nie wiem. Może nie obsługuje on skanowania po sieci :)



#18 wiljasz

wiljasz
  • 14 postów

Napisano 28 marca 2016 - 20:19

Zakupiłem nowego Mini Maca i mam teraz system OS X El Capitan wersja 10.11.3 Mając ten system nie potrafię sobie poradzić ze skanerem w HP Photosmart k510. Drukarka działa bez problemowo po USB i po Wi-Fi. Natomiast skaner nie działa ani po Wi-Fi ,ani po kablu USB. Sprawdzałem pod HP Easy Scan, Image Capture (Pobieranie obrazów) oraz Podgląd. Jedynie jest napis „Czekam na skaner” lub  „skaner się nagrzewa” a po pewnym czasie „Overviewscan timed out…”

Z ekranu drukarki gdy wybieram ikonę „Skanuj” mam odpowiedź: „Skanuj z komputera lub zajrzyj do dokumentacji”. Owszem jest możliwość skorzystania z WebSite HP i tam jest opcja skanowania.

HP Photosmart k510 ma oprogramowanie uaktualnione do  v.  3.3.2  i App Store podaje że oprogramowanie producenta zostało niedawno uaktualnione. VueScan działa świetnie ale jest za drogi na moje domowe potrzeby.Może ktoś z tym sprzętem poradził sobie???






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych