Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Gwarancja 2-letnia. Prawda czy mit?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
30 odpowiedzi w tym temacie

#1 dawikos

dawikos
  • 139 postów
  • Płeć:

Napisano 16 września 2015 - 20:30

Witam,

 

Mój iPhone 5S ma już 1,5 roku co oznacza, że teoretycznie nie łapie się na gwarancję. Jednak słyszałem plotki na temat polskiego prawa, które gwarantuje 2 lata gwarancji na sprzęty elektrycznie, co jest podobno standardem w EU. W moim iUrządzeniu pojawiły się białe kropki na ekranie, bateria pada po 2h, chciałabym go zanieść do iSpota, jednak nie wiem czy warto, ponieważ w systemie Apple teoretycznie gwarancja wygasła. Wiecie jak to jest z tą gwarancją? 

 

Pozdrawiam


Komputer MacBook Pro 13" 2020 M1
Telefon iPhone X

#2 MC_

MC_
  • 6 889 postów

Napisano 16 września 2015 - 20:31

Wiemy i wielokrotnie o tym bylo na forum.
W skrocie - zaden przepis nie naklada obowiazku dwuletniej gwarancji.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#3 dawikos

dawikos
  • 139 postów
  • Płeć:

Napisano 16 września 2015 - 20:51

To dziwne bo na tym forum właśnie czytałem różne opinie, a na stronie Apple pisze wyraźnie o prawu konsumenckim, które przedłuża nam gwarancję do 2 lat pod jakimiś warunkami.


Komputer MacBook Pro 13" 2020 M1
Telefon iPhone X

#4 MC_

MC_
  • 6 889 postów

Napisano 16 września 2015 - 20:52

Nie prawu a prawie.
Po drugie - pytasz o gwarancje czy rekojmie?

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#5 klnt

klnt
  • 2 043 postów
  • SkądOpole

Napisano 16 września 2015 - 20:52

Mówisz gwarancja, myślisz rękojmia.

http://prawo.money.p...0,441967.html 



#6 dawikos

dawikos
  • 139 postów
  • Płeć:

Napisano 16 września 2015 - 21:03

A czym to się różni? 


Komputer MacBook Pro 13" 2020 M1
Telefon iPhone X

#7 MC_

MC_
  • 6 889 postów

Napisano 16 września 2015 - 21:04

Poszukaj w google. Na tym forum wymaga sie chocby minimum wysilku od uzytkownikow.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#8 dawikos

dawikos
  • 139 postów
  • Płeć:

Napisano 16 września 2015 - 21:08

Tak, ale jest to wszystko napisane w języku prawnym...

Ja tak odbieram te terminy:

Rękojmia - wydanie wadliwego sprzętu przez sprzedawcę

Gwarancja - sprzęt popsuty w trakcie użytkowania

Mam rację?


Komputer MacBook Pro 13" 2020 M1
Telefon iPhone X

#9 MC_

MC_
  • 6 889 postów

Napisano 16 września 2015 - 21:11

Nie.

Poszukaj na forum, wielokrotnie bylo to opisywane lopatologicznie.

Użytkownik MC_ edytował ten post 16 września 2015 - 21:11

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#10 klnt

klnt
  • 2 043 postów
  • SkądOpole

Napisano 16 września 2015 - 21:11

Skoro w Twoim sprzęcie zepsuł się wyświetlacz (białe kropki) to możesz zanieść go do tego sklepu, w którym go kupiłeś, ale nie możesz go wysłać do Apple/iSpotu czy innych. Idź do sprzedawcy i powiedz jak wygląda sprawa. Przygotuj sobie paragon/wyciąg z karty.



#11 dawikos

dawikos
  • 139 postów
  • Płeć:

Napisano 16 września 2015 - 21:17

iPhone był brany w Orange przez kolegę, który mi odsprzedał go w tym samym dniu. 


Komputer MacBook Pro 13" 2020 M1
Telefon iPhone X

#12 MC_

MC_
  • 6 889 postów

Napisano 16 września 2015 - 21:18

No to kolega musi zglosic niezgodnosc z umowa. O ile nie kupowal na firme.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#13 dawikos

dawikos
  • 139 postów
  • Płeć:

Napisano 16 września 2015 - 21:41

Niestety obecnie jest poza granicami kraju w pracy. Nie mogę tego zrobić ja? Czyli w końcu 2 letnia "gwarancja" obowiązuje? 

 

Dodam, że mam papiery z Orange na telefonik (umowa)


Użytkownik dawikos edytował ten post 16 września 2015 - 21:44

Komputer MacBook Pro 13" 2020 M1
Telefon iPhone X

#14 MaciejNowak

MaciejNowak
  • 2 148 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 września 2015 - 22:00

Dobra powiem to wprost. Nic nie zrobisz.


Surface Pro 6 / iPhone 11 Pro Max / iPad Pro 11

 


#15 MC_

MC_
  • 6 889 postów

Napisano 16 września 2015 - 22:00

Umowa jest na kogos innego. Musisz miec cesje uprawnien od pierwotnego nabywcy.

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#16 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 17 września 2015 - 07:29

Polecam ten artykuł prosto ze strony Apple.

 

http://www.apple.com...utory-warranty/

 

A zwłaszcza fragment:

 

Jeśli produkty zostały nabyte w Sklepie Apple Store lub w sklepie Apple Online Store, podstawowy obowiązek zadośćuczynienia ciąży na sprzedającym tj. Apple. Natomiast, zgodnie z prawem konsumenckim, jeśli produkty zostały nabyte od osoby trzeciej odsprzedającej produkty Apple, podstawowy obowiązek zadośćuczynienia ciąży na odsprzedającym.

Zgodnie z polskim prawem konsumenckim zakłada się, że każda wada produktu dostarczonego do klienta wykryta w ciągu 1 roku od daty dostawy istniała w dniu dostawy. W okresie pomiędzy 1 a 2 rokiem od daty dostawy na konsumenta przechodzi ciężar udowodnienia, że wada towaru istniała w dniu dostawy towaru.



#17 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 września 2015 - 08:23

Kolego mylisz pojęcia. Gwarancja trwa rok, bo tyle sobie Apple wymyśliło, dają jej ile chcą, bo to ich dobra wola i żadne prawo od nich tego nie wymaga.

To o czym Ty piszesz to odpowiedzialność sprzedawcy za wadliwy towar czyli tzw. niezgodność towaru z umową. Wygląda to tak, że konsument czyli osoba prywatna, która pierwotnie kupiła ten sprzęt może zareklamować jeśli usterka w tym urządzeniu była już w chwili sprzedaży. Po 1,5 roku trzeba to dodatkowo udowodnić. Poza tym Ty nie masz żadnych praw, bo to nie Ty kupiłeś sprzęt w salonie Orange.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#18 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 17 września 2015 - 08:28

W skrócie - gwarancji (po za małymi wyjątkami) jest zawsze tyle ile pokazuje na stronie https://selfsolve.apple.com/ - jeśli masz tam info że są 2 lata to masz 2 lata nie ma co tu więcej tłumaczyć. 

Nawet jeśli być ty zakupił w orange to jakbyś udowodnił że wada była już w momencie zakupu nie sądzę aby orange było świętym Mikołajem i wyłożyła 1450zl za ciebie na naprawę telefonu.



#19 North

North
  • 1 336 postów

Napisano 17 września 2015 - 09:37

Kolego mylisz pojęcia. Gwarancja trwa rok, bo tyle sobie Apple wymyśliło, dają jej ile chcą, bo to ich dobra wola i żadne prawo od nich tego nie wymaga.

To o czym Ty piszesz to odpowiedzialność sprzedawcy za wadliwy towar czyli tzw. niezgodność towaru z umową. Wygląda to tak, że konsument czyli osoba prywatna, która pierwotnie kupiła ten sprzęt może zareklamować jeśli usterka w tym urządzeniu była już w chwili sprzedaży. Po 1,5 roku trzeba to dodatkowo udowodnić. Poza tym Ty nie masz żadnych praw, bo to nie Ty kupiłeś sprzęt w salonie Orange.

Po 1,5 roku czy po 1 roku?



#20 MC_

MC_
  • 6 889 postów

Napisano 17 września 2015 - 09:38

Kolega kupił 1,5 roku temu, więc do tego się odniósł macsupport.


  • North lubi to

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#21 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 września 2015 - 09:42

Tak o to mi właśnie chodziło. Generalnie do 6 miesięcy zakłada się, że usterka była ukryta w towarze w momencie wydania, a po 6 miesiącach teoretycznie konsument musi udowodnić sprzedawcy, że usterka była w momencie wydania. Teoretycznie, bo w praktyce wiele dużych sklepów czy sieci komórkowe nie robią aż takich komplikacji i wymieniają sprzęt na własny koszt.


  • North lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#22 MC_

MC_
  • 6 889 postów

Napisano 17 września 2015 - 09:45

No teraz już rok. Teoretycznie.

 

Praktyka jest różna i w przypadku sprzętu Apple wygląda całkiem nieźle. 

Jeśli chodzi natomiast o smartfony np. Nokii/MS, to wystarczy wejść na ichniejsze forum i poczytać.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#23 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 września 2015 - 09:49

A no tak rok, bo w zeszłym roku ustawa się zmieniła.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#24 cebmar

cebmar
  • 8 postów

Napisano 14 października 2015 - 07:01

Z własnego doświadczenia mogę wam napisać że dwuletnia gwarancja to mit, przynajmniej w Orange, trzeba samemu walczyć ze sprzedawcą(dystrybutorem) w moim przypadku TELL SA niestety odrzuciło moją reklamację twierdząc, że telefon w dniu wydania nie nosił wad które im wymieniłem, teraz pozostał mi tylko rzecznik praw konsumenta oraz sąd.



#25 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 14 października 2015 - 09:04

Z własnego doświadczenia mogę wam napisać że dwuletnia gwarancja to mit, przynajmniej w Orange, trzeba samemu walczyć ze sprzedawcą(dystrybutorem) w moim przypadku TELL SA niestety odrzuciło moją reklamację twierdząc, że telefon w dniu wydania nie nosił wad które im wymieniłem, teraz pozostał mi tylko rzecznik praw konsumenta oraz sąd.


Ależ Ameryki nie odkryłeś, na forum o tym od lat piszemy :D
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych