Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Reklamacja iSpot Martwe Piksele MB Retina


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 ted.one

ted.one
  • 120 posts

Posted 13 September 2015 - 18:43

Mam MB Pro Retina, kupiony w iSpocie w Lutym 2014. Sprzęt kupiony na firmę, zatem nie jestem konsumentem. 

 

Na ekranie mam - kilka - ok. 8 solidnych, wyraźnych wypalonych, martwych pikseli. 

 

Rękojmia za wady rzeczy sprzedanej - zgodnie z kodeksem cywilnym - wynosi 2 lata. 

 

Pytanie brzmi - czy ktoś kiedyś - w oparciu o rękojmię za wady rzeczy sprzedanej (nie gwarancję !!!!!!!) dochodził naprawy takiej wady. Jeżeli tak, ile to trwało i jak się skończyło. 

 

Naturalnie mogę sprawdzić to samemu - i tak zrobię, a o wynikach poinformuję - ale zanim to zrobię, pytam. 

 

Pozdrawiam,

 

Ps.

nie oczekuję porady prawnej ;) pytam o Wasze doświadczenia.

 



#2 Michasss8

Michasss8
  • 1515 posts
  • SkądLeszno

Posted 13 September 2015 - 19:03

Idź do Cortlandu.

 

Z tego co wiem, o ile nie było na firmę przyjmują bez problemu i naprawiają z dowodem zakupu. 



#3 MC_

MC_
  • 6943 posts

Posted 13 September 2015 - 19:05

A umiesz czytac ze zrozumieniem?

iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#4 Michasss8

Michasss8
  • 1515 posts
  • SkądLeszno

Posted 13 September 2015 - 19:07

A umiesz czytac ze zrozumieniem?

 

A umiesz być milszy? 

 

Głupie niedopatrzenie, no ale lepiej nie pomagać w ogóle :)

 

Sprostuję w takim razie.

 

Znajomy był z MB Retiną, którego miał na firmę i Cortland po 12 miesiącach nie przyjął. Obawiam się, że w iSpot może być podobnie. 


Edited by Michasss8, 13 September 2015 - 19:08.


#5 zakino

zakino


  • 10510 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań/Inowrocław

Posted 13 September 2015 - 19:32

Idź do Cortlandu.

 

Z tego co wiem, o ile nie było na firmę przyjmują bez problemu i naprawiają z dowodem zakupu. 

Pierwsza linijka...

 

"Sprzęt kupiony na firmę, zatem nie jestem konsumentem. "


NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.

Follow me on Instagram jacobswitek
Follow me on Twitter zakino4


#6 Michasss8

Michasss8
  • 1515 posts
  • SkądLeszno

Posted 13 September 2015 - 19:33

Pierwsza linijka...

 

"Sprzęt kupiony na firmę, zatem nie jestem konsumentem. "

 

Trzeci komentarz... 

 

"Sprostuję w takim razie.

 

Znajomy był z MB Retiną, którego miał na firmę i Cortland po 12 miesiącach nie przyjął. Obawiam się, że w iSpot może być podobnie. "



#7 ted.one

ted.one
  • 120 posts

Posted 13 September 2015 - 20:15

Panowie w ogólności, Michasss w szczególności,  dziękuję za dobre chęci.

 

Wyjaśniam:

1. Mamy w polskim prawie dwie instytucje gwarancję i rękojmię. 

2. Gwarancja stanowi dobrowolne, zobowiązanie dodatkowe. W przypadku Apple to rok, ale np. Casio daje 3 lata. 

3. Rękojmia wynika z przepisów ustaw i wynosi 2 lata. Rękojmia to zobowiązanie sprzedawcy, nie producenta.

 

W moim przypadku:

1. Gwarancja upłynęła.

2. Atakuję z rękojmi.

3. Jestem przedsiębiorcą. Nie jestem konsumentem. 

 

Znajomy był z MB Retiną, którego miał na firmę i Cortland po 12 miesiącach nie przyjął. Obawiam się, że w iSpot może być podobnie. "

 

 

O, i to jest informacja. Tym niemniej, jestem zdecydowany się kłócić, tak kłócić kłócić, solidnie.

Na szczęście mam drugiego MB, late 2008, właśnie go odpaliłem, aktualizuję aby zastępczo podziałał przez czas naprawy, ale....

.... to niebo i ziemia :P



#8 zakino

zakino


  • 10510 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań/Inowrocław

Posted 13 September 2015 - 20:16

Trzeci komentarz... 

 

"Sprostuję w takim razie.

 

Znajomy był z MB Retiną, którego miał na firmę i Cortland po 12 miesiącach nie przyjął. Obawiam się, że w iSpot może być podobnie. "

Mi się coś przycieło i jak pisałem to pokazywało tylko 2 posty... 


NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.

Follow me on Instagram jacobswitek
Follow me on Twitter zakino4


#9 Driff

Driff
  • 423 posts

Posted 13 September 2015 - 21:20

3. Rękojmia wynika z przepisów ustaw i wynosi 2 lata. Rękojmia to zobowiązanie sprzedawcy, nie producenta.

 

 

Jeśli komputer był wzięty na firmę to rękojmia wynosi rok, więc obawiam się, że nie masz o co się kłócić. 


<p>MacBook Air 13" Early 2014 + iPhone 12 Pro Max + AirPods Pro

#10 tommy45

tommy45
  • 110 posts

Posted 13 September 2015 - 22:00

Jedyna opcja jaką masz to ta, której ludzie z grupy na facebooku używają do uzyskania wymiany retiny z powodu plam. Wielu udało się uzyskać naprawę po upływie jednego roku. Wczoraj ktoś tam pisał o wymianie wyświetlacza w modelu z 2012 roku ;-) 

 

Link do grupy: 

https://www.facebook...07572909386595/



#11 effe

effe
  • 6547 posts
  • SkądSzczecin

Posted 13 September 2015 - 22:07

Do 25 grudnia 2014 rękojmia na firmę trwała 1 rok. Zakup po 25 grudnia 2014 wynosi już 2 lata. Niestety już nie obowiązuje Cię rękojmia. 


Edited by effe, 13 September 2015 - 22:08.

  • Driff likes this

iPhone 15 Pro 256GB

Lenovo LOQ


#12 Driff

Driff
  • 423 posts

Posted 14 September 2015 - 07:01

Effe, jesteś pewien tej rękojmii? Tak się składa, że wziąłem macbooka na firmę 28 grudnia 2014 i to by była świetna wiadomość dla mnie bo nie musiałbym kupować AppleCare ;-)
<p>MacBook Air 13" Early 2014 + iPhone 12 Pro Max + AirPods Pro

#13 MC_

MC_
  • 6943 posts

Posted 14 September 2015 - 07:13

Wystarczy przeczytać art. 568 k.c.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#14 effe

effe
  • 6547 posts
  • SkądSzczecin

Posted 14 September 2015 - 07:36

Effe, jesteś pewien tej rękojmii? Tak się składa, że wziąłem macbooka na firmę 28 grudnia 2014 i to by była świetna wiadomość dla mnie bo nie musiałbym kupować AppleCare ;-)

 

Tak, jestem pewny. Możesz sobie poczytać o tym.

Masz 2 lata rękojmi. 


iPhone 15 Pro 256GB

Lenovo LOQ


#15 ted.one

ted.one
  • 120 posts

Posted 14 September 2015 - 10:49

Wszystkim wielkie dziękuję.

Faktycznie, rękojmia według starych przepisów - a takie mnie obowiązują - to rok. 

 

Dopiero od 25-12-2014 r. - rękojmia wynosi 2 lata. Mój błąd, że nie spojrzałem. 






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users