Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Po "naprawie" w iMad komputer włącza się nienaturalnie długo


Najlepsza odpowiedź macsupport , 18 sierpnia 2015 - 08:15

To normalne, bo korzystali ze swojego dysku podczas testowania sprzętu. Wejdź w Preferencje Systemowe -> Dysk Startowy, zaznacz swój dysk Macintosh HD i naciśnij Uruchom ponownie. Problem ustąpi.

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 mariuszoles

mariuszoles
  • 16 postów
  • SkądTarnów

Napisano 17 sierpnia 2015 - 21:15

Jakiś czas temu opisywałem swój problem z komputerem MacBook Air polegający na ciągłym pojawianiu się błędu EXC_BAD_ACCESS (SIGSEGV).

 

http://myapple.pl/forums/topic/261322-powtarzający-się-problem-z-safari-exception-type-exc-bad-access-sigsegv/

 
Jak pisałem w tamtym temacie komputer trafił na naprawę gwarancyjną do serwisu iMad w Krakowie. Pomijając w tym miejscu całkowicie nieprofesjonalne podejście do klienta, poziom kultury pracowników tego serwisu (moim zdaniem Polska nie dorosła jeszcze do autoryzowanego serwisowania urządzeń Apple) przedstawiam poniżej problem:

 

Oddałem komputer do serwisu z zapisanymi w notatniku logami (które również zamieszczałem tu na forum w przywołanym wyżej temacie. Po "diagnozie" trwającej w sumie ponad dwa tygodnie pracownik serwisu zadzwonił do mnie, że z komputerem wszystko jest ok. Nie ma co naprawiać, bo jemu się ten błąd nie pojawił ani razu. Oczywiście w związku z tym zostałem zmuszony do zapłacenia za tę "diagnozę" kwoty 123 złote brutto.

 

Okazało się jednak, że oszukano mnie stwierdzając, że z komputerem nic się nie dzieje i oni nie podjęli jakichkolwiek czynności naprawczych (w tym softowych). Po powrocie z serwisu komputer bowiem nie wyrzucał już wspomnianego błędu EXC_BAD_ACCESS (SIGSEGV), co powtarzało się najczęściej przy korzystaniu z Safari ale z niewiadomych przyczyn włącza się kilka razy dłużej, niż przed wizytą w serwisie.

 

Polega to na tym, że po naciśnięciu klawisza włączania komputera słychać sygnał dźwiękowy i potem pojawia się czarny ekran, co trwa jakieś 10-15 sekund. Dopiero po tym czasie pojawia się białe logo Apple i dalej wszystko już jest ok. Wcześniej komputer od momentu wciśnięcia przycisku włączał się w sumie w ciągu kilku sekund.

 

Pytanie moje jest takie: co serwis zrobił z komputerem ??? Jestem pewien, że coś grzebali okłamując mnie przy tym i zmuszając do zapłaty za diagnozę.

 

Być może moim błędem jest to, że od razu nie zwróciłem im tego komputera ale prawda jest taka, że potrzebuję go do pracy i nie uśmiechało mi się czekanie kolejnych dwóch tygodni, aż coś znowu "naprawią" - być może jeszcze gorzej. Chciałbym się jednak dowiedzieć, czy tę zaistniałą przypadłość da się jakoś zniwelować i w czym leży problem.

 

 

 



#2 jahu_ns

jahu_ns
  • 6 postów

Napisano 17 sierpnia 2015 - 21:42

Spróbuj zrobić diagnostykę przy włączaniu komputera wciśnij klawisz D.



#3 mariuszoles

mariuszoles
  • 16 postów
  • SkądTarnów

Napisano 17 sierpnia 2015 - 22:01

Jedyna rzecz, która wyskakuje po diagnostyce to: "Bateria wymaga serwisu" - kod: PPT004. Wydaje mi się jednak, że opisywany problem nie ma z tym związku.



#4 jahu_ns

jahu_ns
  • 6 postów

Napisano 17 sierpnia 2015 - 23:14

U mnie też po serwisie występował czasami czarny ekran przy włączaniu ale zrobienie diagnostyki go niwelowało. Można jeszcze spróbować wgrać od nowa system.



#5 Yellowfrog

Yellowfrog
  • 1 548 postów
  • Płeć:

Napisano 17 sierpnia 2015 - 23:45

Spróbuj zróbić reset PRAM i reset SMC. Może podłączali jakąś swoją klawiaturę czy inny bzdet i komp głupieje przy włączaniu.



#6 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 18 sierpnia 2015 - 08:05

Po resecie PRAMu ustaw na nowo dysk startowy w preferencjach. Inaczej poprawa będzie tylko połowiczna.

BTW, SIGSEGV jest najczęściej powodowany przez software, ale z Twojego poprzedniego tematu pamiętam, że miałeś też KP ze wskazaniem na zintergrowaną grafikę.

Może to być spowodowane błędem w sterownikach grafiki w połączeniu z jakąś funkcją Safari.

 

P.S. To karygodna praktyka kasować klienta za diagnozę komputera, który jest na gwarancji.


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#7 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 sierpnia 2015 - 08:15   Najlepsza odpowiedź

To normalne, bo korzystali ze swojego dysku podczas testowania sprzętu. Wejdź w Preferencje Systemowe -> Dysk Startowy, zaznacz swój dysk Macintosh HD i naciśnij Uruchom ponownie. Problem ustąpi.


  • mariuszoles lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#8 mariuszoles

mariuszoles
  • 16 postów
  • SkądTarnów

Napisano 18 sierpnia 2015 - 09:11

To normalne, bo korzystali ze swojego dysku podczas testowania sprzętu. Wejdź w Preferencje Systemowe -> Dysk Startowy, zaznacz swój dysk Macintosh HD i naciśnij Uruchom ponownie. Problem ustąpi.

 

 

Bingo ! Dziękuję serdecznie za pomoc ! :)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych