Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

macbook pro ładuje pasek i wyłącza się w połowie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 putin1991

putin1991
  • 44 postów

Napisano 09 sierpnia 2015 - 17:36

Witam posiadam macbook pro 15 z 2012 roku. Nie mogę załadować osx, podczas uruchamiania pasek ładuje się do połowy a następnie komputer się wyłącza. mam zainstalowaną aplikację  boot runner która pozwala wybrać czy chcę pracować na windows czy na osx. Windows działa normalnie. Nie bardzo wiem o co chodzi i jak usunąć problem. Mam wrażenie że przyczyna jest po stronie boot runner. Z poziomu windowsa mam dostęp do partycji z osx. 



#2 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 09 sierpnia 2015 - 20:20

Na początek podaj SMART dysku.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#3 JEDI_V-03965dee98

JEDI_V-03965dee98
  • 2 630 postów
  • Płeć:
  • SkądOBERSCHLESIEN

Napisano 10 sierpnia 2015 - 10:53

Tylko co ci da smart,skoro z tego samego dysku windows startuje normalnie,no chyba,ze oba systemy roznie interpretuje status smart.


Mac Mini i7(Late2012)-2.3GHz/16GB/128GB SSD+1TB/HD4000/10.12+DELL U2412M,iMac24"C2D(Late2006)2.16GHz/4GB/320GB/7300GT/10.6.8,PM G5 Quad Core(Late2005)-2.5GHz/8GB/2.5TB/7800GT/10.5.8,iPhone 6+ 16GB


#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 10 sierpnia 2015 - 11:55

Tylko co ci da smart, skoro z tego samego dysku windows startuje normalnie, no chyba, ze oba systemy roznie interpretuje status smart.

 

Używaj spacji - miej szacunek dla naszych oczu!

 

To, że windows startuje nie oznacza, że dysk jest sprawny. Często dysk pracujący z windowsem nie pracuje z OS X. Jak najbardziej prośba Arviki jest zasadna.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 11 sierpnia 2015 - 08:19

Bywa dość często tak że poczatek dysku jest kompletnie zjechany, czyli w tym obszarze ma bardzo dużo uszkodzonych sektorów, a druga część dysku może być niemal idealna (tam gdzie np. jest Windows).


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#6 Kuras77

Kuras77
  • 191 postów

Napisano 12 sierpnia 2015 - 13:59

Hej, mam bardzo podobny problem z tym, że w moim Macu Mini late 2012 mam dwa dyski - SSD z systemem OSX i HDD z Windowsem i danymi. Wszystko przez rok pracowało wyśmienicie do czasu, gdy kilka dni temu system OSX przestał się odpalać. W czasie gdy na ekranie pojawia się jabłko wyskakuje pod nim pasek postępu, który dochodzi do połowy po czym komputer się wyłącza. Windows startuje prawidłowo. Uruchomiłem komputer z opcją narzędzia dyskowego i okazało się, że dysk SSD jest ok (SMART) ale co dziwne wczoraj jak sprawdzałem był zablokowany czyli tylko do odczytu a dziś jest zapisywalny... Próba naprawy uprawnień czy samego dysku nie powodzi się. Pod Windowsem dysk jest odczytywalny ale z wiadomych względów nie próbowałem na nim coś zapisać. Tak to wygląda:

 

IMG7823.jpg

 

IMG7824.jpg

 

IMG7825.jpg

 

IMG7826.jpg

 

IMG7827.jpg

 

 

O co chodzi i czy można uratować jeszcze ten dysk (ma tylko rok) lub system bez potrzeby jego ponownego instalowania od początku?

Z góry dziękuję za pomoc - komputer służy mi do pracy i ta sytuacja jest dla mnie dużym problemem.

 

Edit: Na forum zabronione jest podbijanie tematu nic nie wnoszącymi postami. Post podbijający usuwam.


Użytkownik tumpio edytował ten post 14 sierpnia 2015 - 11:56

Komputer: Mac Mini i7 late 2012, 10GB RAM, SSD 256GB, HDD 1TB + Apple Keyboard/Magic Mouse Telefon: iPhone 5S 32 GB Odtwarzacz: iPod Classic 120GB Monitor: Dell U2412M 24" 1920x1200 miniDP


#7 putin1991

putin1991
  • 44 postów

Napisano 17 sierpnia 2015 - 21:20

mam ten sam dysk ale bez hdd .   dysk też mam sprawny mam  bootcamp dostęp do plików z osx.  Mogę przeinstalować system ale dlaczego go wysadziło w kosmos?



#8 Kuras77

Kuras77
  • 191 postów

Napisano 17 sierpnia 2015 - 23:47

Czyli masz dokładnie co ja tylko w Twoim przypadku rozwaliło partycję z OSX co oznacza, że prawdopodobnie sam dysk "mechanicznie" jest ok i wystarczy go sformatować i zainstalować system od nowa (na co mam średnią ochotę). Ciekawe czy fakt, że mamy te same dyski SSD to przypadek czy może nie najlepiej współpracują one z maczkami...


Komputer: Mac Mini i7 late 2012, 10GB RAM, SSD 256GB, HDD 1TB + Apple Keyboard/Magic Mouse Telefon: iPhone 5S 32 GB Odtwarzacz: iPod Classic 120GB Monitor: Dell U2412M 24" 1920x1200 miniDP


#9 terry_32

terry_32
  • 28 postów

Napisano 06 września 2015 - 16:40

Witam, posiadam macbooka pro 15, 2012r, model a1286, mam taki problem ze podczas wykonywania testu rozszerzonego pokazal mi taki blad: 4MEM/62/40000000: 0x82cdf618.

Potem po przeczyszczeniu kosci pamieci bledu juz nie bylo, ale gdy robilem test po raz kolejny zapomnialem ze komp jest na baterii i w czasie testu wylanczyl sie padl.

Potem podczas uruchamiania kompa leci pasek ktory laduje sie do mniej wiecej polowy i przelancza sie na bialy ekran i kicha, znow restart i tak w kolko :(

Podczas robienia testow nie pokazuje zadnego bledu . 

Co moge zrobic zeby rozwiazac moj problem?



#10 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 września 2015 - 08:05

fsck w Singe User Mode na początek, możliwe że posypał Ci się system plików.

 

P.S. Tylko nie pytaj co to fsck i jak to się robi, bo to jest 100 razy opisane na forum (i nie tylko).


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#11 terry_32

terry_32
  • 28 postów

Napisano 08 września 2015 - 13:59

Dzieki za odpowiedz, nie wiem czemu na tym forum nie moge znalsc zadnego tematu watka dotyczacego "fsck". Moze podpowiesz cos wiecej? bede naprawde wdzieczny.



#12 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 września 2015 - 14:27

Dzieki za odpowiedz, nie wiem czemu na tym forum nie moge znalsc zadnego tematu watka dotyczacego "fsck". (...)

 
Bo masz wszystko na stronach Apple - i do tego w języku polskim. Czasem poszukanie w google coś przyniesie ;). https://support.appl.../pl-pl/HT203176
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#13 terry_32

terry_32
  • 28 postów

Napisano 08 września 2015 - 15:08

dziekuje, ale widzisz wszelkie proby koncza sie natym ze cos sie niby dzieje pasek postepu idzie do max 1/4 dlugosci znika i jest szary ekran to wszystko. Czy to jest uszkoszony dysk? w testach sprzetu nawwet rozszerzonych nic nie wykazuje. Moze go wyjac i  sformatowac? moze to cos pomoze? bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc wskazowke.



#14 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 września 2015 - 15:26

Sprawdziłeś czy uruchamia się w bezpiecznym trybie ?


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#15 terry_32

terry_32
  • 28 postów

Napisano 08 września 2015 - 17:44

tak niestety rowniez bialy ekran i jakies komunikaty przez chwile



#16 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 września 2015 - 20:31

Spróbuj nałożyć system na system. Możliwe, że błędy pamięci uszkodziły jakieś pliki. W tym celu zdobądź pendrive z zainstalowanym u siebie systemem, wystartuj instalatora i zainstaluj system na dysku BEZ FORMATOWANIA dysku. Jeśli to wina uszkodzonych plików systemowych, po zakończeniu instalacji system powinien wrócić do życia. Uważaj - nie uruchamiaj z trybu odzyskiwania ani z internetu. Startujesz maca z wciśniętym klawiszem "ALT" i wybierasz instalację z pendrive.

  Może jednak okazać się, że np. dysk jest uszkodzony i twoja praca pójdzie na marne.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#17 terry_32

terry_32
  • 28 postów

Napisano 09 września 2015 - 06:30

Instalatora juz zrobilem, tylko problem jest ze jak startuje z ALT to pomimo wlozonego pendriva widzi tylko dysk twardy mac nie mam zadnego wyboru :(


Jeszcze cos,  moze to tylko  szczegol ale wogole nie dziala podswietlenie klawiatury :(



#18 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 09 września 2015 - 08:47

Jeśli pendrive nie jest widoczny po uruchomieniu komputera to znaczy, że jest zrobiony źle.

Podświetlenie klawiatury włącza się dopiero po załadowaniu systemu, teraz Ci się nie zaświeci.

 

Musisz mieć dobry pendrive instalacyjny albo cały system na innym dysku zeby z niego wystartować, to potwierdzi czy to wina uszkodzonego systemu czy np. grafiki.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#19 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 09 września 2015 - 08:47

Po zgłoszeniu boot menu wypnij i ponownie wepnij pandrive. Jeśli to nie pomoże to zrób prawidłowo instalkę bo musi przy działających USB zgłosić się w boot menu.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#20 terry_32

terry_32
  • 28 postów

Napisano 09 września 2015 - 15:46

Pendriva z instalka zrobilem raczej dobrze bo po wlozeniu do innego kompa od razu sie zglasza . Uruchamiam kompa z wcisnietym ALT i dalej pokazuje mi tylko glowny jeden dysk oraz wybor sieci internet. 

Uruchamiam z kombinacja Comand + R jest pasek ktory sie laduje i prelancza na bialy ekran bez mozliwosci zrobienia czegokolwiek innego :(



#21 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 09 września 2015 - 17:06

Jeśli masz sprawną instalkę to dysk (lub tasiemkę dyskową) masz uszkodzony i blokuje start z usb. Nie ma innej opcji. Odepnij HDD i zobacz czy z wciśniętym ALT pojawi się ikona instalacji OSX. Sprawdź też czy inny komputer wystartuje z instalki (to że system widzi pliki na penderive nie oznacza, że instalka jest wykonana prawidłowo).


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#22 terry_32

terry_32
  • 28 postów

Napisano 09 września 2015 - 18:43

Dzieki sprawdze to jutro, dzis juz nie zdaze i dam znac.



#23 terry_32

terry_32
  • 28 postów

Napisano 10 września 2015 - 13:11

Dzis sprawdzilem komp startuje z instalki widzi dysk i instalke po skazaniu na instalke jest jablko pokazuje sie pasek ladowania i laduje sie mniej wiecej do 1/4 dlugosci znika jablko robi sie szary ekran i nic :( nic sie nie dzieje zadnych komunikatow ani slyszlnosci pracy dysku :(


Odpialem dysk, zrobilem restart z pendriva z  instalka efekt jak wyzej



#24 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 10 września 2015 - 13:11

W takim razie wszystko wskazuje, jak sugerował macsupport, na grafikę.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#25 terry_32

terry_32
  • 28 postów

Napisano 10 września 2015 - 13:14

Mozna to jakos spradzic jakims testem do kart graficznych np.? 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych