Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Air 13 mid 2013 zalany :(


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 emilb2

emilb2
  • 28 postów
  • SkądŁódź

Napisano 07 sierpnia 2015 - 22:32

Witam!

 

Pech chciał że 2 dni temu zalałem swojego laptopa :/ Bardzo mała ilość wody (kilka cm3) wylało mi się w okolice przycisku power i wentylatorów. Mac był podłączony do prądu, automatycznie się wyłączył. Ja w panice spróbowałem go włączyć ponownie, licząc, że może jeszcze zadziała no ale niestety tak się nie stało. Potem troszkę zmądrzałem, wysuszyłem go, odstawiłem na 24h i spróbowałem włączyć. "Działa". Niestety w taki sposób, że nie da się z niego korzystać, kiedyś był bezgłośny (gdy pracował bez obciążenia). Obecnie zaraz po starcie wentylatory się włączają i wszystko działa masakrycznie wolno, nawet kursor myszki. Jak rozumiem płyta główna się uszkodziła? W każdym razie, co polecacie z tym zrobić i ile to może kosztować (najlepiej w serwisie w okolicach Łodzi) ?

 

Pozdrawiam!



#2 Bolsu07

Bolsu07
  • 604 postów

Napisano 08 sierpnia 2015 - 08:21

radze jak najszybciej do renomowanego serwisu na czyszczenie bo będą jeszcze większę szkody


MacBook Pro 13 M1 | iMac 5K 27" 2017 | iPhone 12 Pro 128GB | ATV 3 gen | iPad Air Space Gray WIFI


#3 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 08 sierpnia 2015 - 08:38

Po każdym zalaniu powinno się dostarczyć jak najszybciej sprzęt do czyszczenia. Najlepiej, jak jest jeszcze mokry.

Suszenie bez odłączenia baterii kompletnie nic nie daje, a może spowodować dodatkowe uszkodzenia.

Im dłużej zwlekasz, tym większe będą uszkodzenia i o tyle droższa naprawa.


Muzyka i Komputery
https://iro.myapple.pl


#4 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 08 sierpnia 2015 - 09:13

Coś przywiera w wyniku zalania, blokuje magistrale i stąd może być efekt mulenia i wycia wentylatorów. Pędem do serwisu - tylko takiego, który ogarnia temat Macbooków.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#5 emilb2

emilb2
  • 28 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 sierpnia 2015 - 18:12

Dobra, zgodnie z waszą radą oddałem do polecanego mi serwisu w Łodzi. Obsługa wydawała mi się profesjonalna i miła, na następny dzień odebrałem laptopa (powiedzieli mi że samo czyszczenie na szczęście rozwiązuje problem, wzięli 150zł i to by było na tyle). Jest zdecydowanie lepiej niż po zalaniu, aczkolwiek gorzej niż przed. Obecnie w moim domu jest bardzo ciepło, ale tak czy inaczej laptop pracujący na samej baterii po kilkunastu minutach włącza mocno wentylatory i mam wrażenie jakby wolniej chodził, nie jest to może jakieś bardzo zauważalne, ale jednak. Co sądzicie? 

 

@

W momencie pisania posta, komputer był włączony po raz pierwszy odkąd go odebrałem, jeśli ma to jakieś znaczenie



#6 MaciejNowak

MaciejNowak
  • 2 148 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 sierpnia 2015 - 19:20

jest gorąco ale wiatrak mi się nie włącza poza momentami gdy grzebie w fotoszopie.

 

Powiem Wam w tajemnicy, że kiedyś oblałem Colą starego czarnego plastikowego macbooka (2008 czy 2009 rok chyba był) .... zalany w 3 d**y i ja i on.

Wytrzepałem colę i poszedłem spać z myślą, że muszę rano wstać szybko jechać do serwisu jakiegoś...ale kac był silniejszy....działał tak przez następne 2 lata bez najmniejszych usterek czy uwag tylko to klejące z zewnątrz umyłem Clinem :)

Ale pewnie miałem szczęście, nie? 

 

:P


Użytkownik MaciejNowak edytował ten post 12 sierpnia 2015 - 19:21

Surface Pro 6 / iPhone 11 Pro Max / iPad Pro 11

 


#7 emilb2

emilb2
  • 28 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 sierpnia 2015 - 22:40

Zazdroszczę :<

 

Wracając do mojego problemu, co sądzicie? Przeinstalowanie OSX'a pewnie nie pomoże ? ;/



#8 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 sierpnia 2015 - 08:51

Pomoże porządny serwis. Instalacja systemu nie naprawi Ci sprzętu.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#9 emilb2

emilb2
  • 28 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 sierpnia 2015 - 10:38

Ostatnie dwa dni nie miałem czasu włączać laptopa wcale, więc działał on łącznie dwa razy (dzisiaj po raz trzeci) odkąd wrócił z serwisu i szczerze mówiąc mam wrażenie, że teraz już jest wszystko dobrze, na pewno lepiej niż po pierwszym włączeniu :)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych