Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Padł system?!...Odzyskanie danych...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#1 deeptat2

deeptat2
  • 25 postów

Napisano 14 lipca 2015 - 21:47

Witam serdecznie,
Nie włącza sie system....mieli...mieli...i sie wyłącza.Probowalem bezpiecznego włączenia systemu z shiftem....nie działa.Command+R....naprawa dysku nie możliwa.Nie robiłem upgradu systemu i żadnego time....etc.Pal licho w system ale na dysku zostały stare i nowe projekty.Na Macu mam dwa systemy OS X i win8, ale pliki na jednym i drugim sa takie same....parallels. Jak mogę je odzyskać?

#2 cronopioverde

cronopioverde
  • 3 486 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 14 lipca 2015 - 21:51

Verbose? (⌘V); jak nie, to przykro mi, dysk padł zapewne.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#3 deeptat2

deeptat2
  • 25 postów

Napisano 14 lipca 2015 - 22:17

Cronopioverde....i co? Samo ma sie to wyłączyć?Ostatni wpis: **Repairing volume.
Zrobiłem to co mówiłeś....włączyłem i dalej to samo.

#4 cronopioverde

cronopioverde
  • 3 486 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 14 lipca 2015 - 22:31

Cronopioverde....i co? Samo ma sie to wyłączyć?Ostatni wpis: **Repairing volume.
Zrobiłem to co mówiłeś....włączyłem i dalej to samo.

Nic nie mówiłem. Sprawdzałem jeno. Jak na Verbose zawisa na reperowaniu dysku, to ponownie – przykro mi. Wedle mojej skromnej wiedzy – dysk odmówił współpracy.

 

Co do odzyskania jakichkolwiek danych, odsyłam do specjalistów od hardware’u…

 

Lub do kopii zapasowych, jeżeli dane na nim były dla Ciebie ważne.


Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#5 Deleted-63c21db09a

Deleted-63c21db09a
  • 4 139 postów
  • Płeć:

Napisano 14 lipca 2015 - 22:54

Wyjmij dysk i podepnij  do drugiego Maca. Jak retina, to target mode i podepnij do drugiego maca.



#6 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 15 lipca 2015 - 09:07

Możesz spróbować jeszcze fsck w single user mode.


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#7 deeptat2

deeptat2
  • 25 postów

Napisano 15 lipca 2015 - 10:00

666...cokolwiek to znaczy, mogę zrobić to bez wyciągania dysku?....bo to wyglada (na YouTube) jak operacja na otwartym sercu

#8 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 lipca 2015 - 10:08

To wpisanie komendy, więc nie musisz nic rozkręcać.

Ale zrób tak jak polecił Kracek. To w tej chwili jedyne wyjście. A jak dane są bardzo ważne to lepiej oddaj do odpowiedniej firmy.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#9 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 15 lipca 2015 - 10:25

666...cokolwiek to znaczy, mogę zrobić to bez wyciągania dysku?....bo to wyglada (na YouTube) jak operacja na otwartym sercu

 

http://osxdaily.com/...ngle-user-mode/


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#10 deeptat2

deeptat2
  • 25 postów

Napisano 15 lipca 2015 - 10:27

Gdzie mam lub z pod czego wpisać ta komendę...najlepiej jakiś opis...na jakiejś stroni lub youtube.Dziekuje za zainteresowanie i pomoc.

#11 Deleted-63c21db09a

Deleted-63c21db09a
  • 4 139 postów
  • Płeć:

Napisano 15 lipca 2015 - 10:45

Gdzie mam lub z pod czego wpisać ta komendę...najlepiej jakiś opis...na jakiejś stroni lub youtube.Dziekuje za zainteresowanie i pomoc.

 

https://support.appl.../pl-pl/HT203176



#12 deeptat2

deeptat2
  • 25 postów

Napisano 15 lipca 2015 - 14:00

Kracek...już dwie godziny robię według instrukcji z Twojego linku...i nie ma zakończenia...jak dlugo?
Gdzie kupić ta taśmę łącząca ekran z obudowa i dysk do wymiany?

#13 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 lipca 2015 - 14:45

Napisz jaki to komputer to będzie prościej.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#14 deeptat2

deeptat2
  • 25 postów

Napisano 15 lipca 2015 - 14:53

iMac 27 late 2012

#15 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 lipca 2015 - 15:07

To jaką Ty chcesz taśmę? 

Dysk jest standardowy 3,5" ale sam go nie wymienisz, trzeba mieć specjalne narzędzia do rozklejenia ekranu i oryginalną taśmę montażową do sklejenia go potem.

 

Teraz to Ty potrzebujesz drugiego Maka i przewód thunderbolt. Podłączysz drugiego Maka tym przewodem i w trybie dysku prawdopodobnie uda Ci się wszystko skopiować.  Jeśli dysk nie jest uszkodzony tylko sam system, to po zgraniu danych zrobisz format i zainstalujesz nowy system. Jeśli sprawdzisz SMART i okaże się, że dysk jest uszkodzony to trzeba go oddać do odpowiedniego serwisu na wymianę dysku.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#16 deeptat2

deeptat2
  • 25 postów

Napisano 15 lipca 2015 - 15:38

Na szczęście mam jeszcze dwa....przewód tez mam....karta plastikowa plus przyssawki mam ...tylko ta taśma montazowa, gdzie ja kupić oryginalna?

#17 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 lipca 2015 - 16:01

My sprowadzamy sobie oryginalne ze Stanów, a u nas to tego raczej oryginalnego nie kupisz. Jak skleisz na byle czym to albo ekran odpadnie i się uszkodzi, albo już go następnym razem nie otworzysz. Kartą plastikową też tego możesz tak łatwo nie otworzysz, bo będzie za gruba.

 

Poza tym sprawdziłeś już SMART i jesteś pewien, że dysk jest do wymiany?


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#18 deeptat2

deeptat2
  • 25 postów

Napisano 15 lipca 2015 - 16:17

SMART....to potrzebny program do tego czy normalnie z konsoli?Jakis opis? Jak sie nazywa ta oryginalna taśma montażowa? Albo nazwę producenta?

#19 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 15 lipca 2015 - 16:40

Kolego, chcesz sam rozebrać iMaka i wymienić HDD, a nie potrafisz wpisać w eBayu "iMac screen adhesive tape"?

C'mon...


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#20 deeptat2

deeptat2
  • 25 postów

Napisano 15 lipca 2015 - 18:24

Kolego...do tej pory sie tym nie interesowałem i wolałem zapytać "specow" niż samemu drzwi wyważać.Czy to coś złego?Kiedys naprawiałam pecety, ale to już przeszłość.Ponaglam pytanie w sprawie SMARTA, jak mam to wykonać w moim przypadku?

#21 Deleted-63c21db09a

Deleted-63c21db09a
  • 4 139 postów
  • Płeć:

Napisano 15 lipca 2015 - 18:25

Kolego...do tej pory sie tym nie interesowałem i wolałem zapytać "specow" niż samemu drzwi wyważać.Czy to coś złego?Kiedys naprawiałam pecety, ale to już przeszłość.Ponaglam pytanie w sprawie SMARTA, jak mam to wykonać w moim przypadku?

 

Podpiąć do innego kompa, lub zbootować iMac z USB.



#22 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 lipca 2015 - 20:41

Dokładnie. Musisz podłączyć tego iMaca w trybie dysku do innego maka i na nim odpowiednim oprogramowaniem przetestować dysk. Bardzo prawdopodobne, że wcale nie jest on do wymiany.

Albo mieć zainstalowany system na dysku USB i z niego wystartować system i tak samo program do odczytywania SMART w ruch i sprawdzić co pokaże.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#23 Deleted-63c21db09a

Deleted-63c21db09a
  • 4 139 postów
  • Płeć:

Napisano 15 lipca 2015 - 23:10

Dokładnie. Musisz podłączyć tego iMaca w trybie dysku do innego maka i na nim odpowiednim oprogramowaniem przetestować dysk. Bardzo prawdopodobne, że wcale nie jest on do wymiany.

 

 

 

fsck leciało 2h...więc stawiam, że dysk niedługo wyzionie ducha.

 

 

Kolega zamiast kombinować powinien raczej powierzyć sprawę fachowcowi.



#24 deeptat2

deeptat2
  • 25 postów

Napisano 16 lipca 2015 - 17:17

Sprzęt jest ubezpieczony i w razie czegokolwiek zwrot 100%...Chodzi mi o dane bo te nie były ubezpieczone... ;) . Wracając do sprawy te dwa maki mam połączyć thunderboldem i jaki mam mieć program do SMARTA?

Użytkownik deeptat2 edytował ten post 16 lipca 2015 - 17:17


#25 Deleted-63c21db09a

Deleted-63c21db09a
  • 4 139 postów
  • Płeć:

Napisano 16 lipca 2015 - 17:32

Sprzęt jest ubezpieczony i w razie czegokolwiek zwrot 100%...Chodzi mi o dane bo te nie były ubezpieczone... ;) . Wracając do sprawy te dwa maki mam połączyć thunderboldem i jaki mam mieć program do SMARTA?


Zamiast się skupiać nad SMART'em podłącz iMac do innego kompa. Uruchom w TargetDiskMode i próbuj skopiować dane.
  • elita lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych