Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MACBOOK PRO A1260 2X2,4Ghz Migające poziome paski na ekranie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 anikout

anikout
  • 3 postów

Napisano 21 maja 2015 - 08:56

MACBOOK PRO A1260 2X2,4Ghz 500GB 4GB OS X 10.10.3 

Nazwa modelu: MacBook Pro

  Identyfikator modelu: MacBookPro4,1

  Nazwa procesora: Intel Core 2 Duo

  Szybkość procesora: 2,4 GHz

  Liczba procesorów: 1

  Łączna liczba rdzeni: 2

  Pamięć podręczna L2: 3  MB

  Pamięć: 4  GB

  Szybkość magistrali: 800 MHz

  Wersja Boot ROM: MBP41.00C1.B03

  Wersja SMC (system): 1.27f3

Wersja systemu: OS X 10.10.3 (14D136)

  Wersja jądra systemu: Darwin 14.3.0

 
Dzień dobry, 1,5 miesiąca temu zakupiłam używany macbook ( powyżej dane macbooka ) od firmy handlującej używanym sprzętem, Jest to mój pierwszy mac. Pierwszym problemem było to iż była plama na matrycy w okolicach jabłka-jasne jakby brudna, napisałam do firmy, odesłałam macbooka wymieniono mi matrycę.
 
Mac śmigał pięknie przez miesiąc między czasie wgrałam aktualizacje systemu, z OS X 10.9.5 do 10.10.3, po aktualizacji systemu mam wrażenie, że pracował odrobinę wolniej. 
Wczoraj pojawił się problem: 
Po włączeniu macbooka, na ekranie pojawiły się białe cieniutkie migające pasy. Zaczęłam ruszać ekranem, po jakimś czasie migotanie ustało.Ale pewności nie mam, czy z powodu ruszania ekranem czy same z siebie, Przez resztę dnia próbowałam co jakiś czas ruszyć matrycą i pojawiały się pojedyncze paski, potem problem ustawał.
Dziś (dzień drugi od wystąpienia problemu) włączyłam macbooka i przy starcie systemu pojawiło się mnóstwo pasków migających głównie poziomych choć zauważyłam również jakiś pionowy. (w momencie włączania mackiem nie ruszałam) po jakiejś  minucie problem sam ustał. W tym momencie ruszam matrycą i nic się nie dzieje.
 
Do firmy napisałam ponieważ mam jeszcze na niego jakieś 2 miesiące gwarancji, czekam na odp.
 
Bardzo proszę o pomoc, czy ten problem może być spowodowany?
-matryca?
-taśma?
-problem z kartą graficzną?
czy jeszcze coś gorszego.
 
Nie jest mi do śmiechu, mac est mi potrzebny do pracy, a swój poprzedni lap właśnie dwa dnie emu sprzedałam.
 
Z góry  dziękuję za pomoc. 
 
pozdrawiam
 
 
 
 

 



#2 dominikg

dominikg
  • 112 postów
  • SkądBratuszyn

Napisano 21 maja 2015 - 09:43

W tym macbooku były wadliwe karty graficzne. Miałem podobnie ale w a1286 i okazało się że nadaje się do wymiany karty graficznej.

Po wymianie problemów brak :)

Nie wiem czy a1260 były obięte akcją serwisową. Musisz się zorientować.



#3 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 21 maja 2015 - 10:43

Były - z podkreśleniem czasu przeszłego. Niestety te modele dzielą się na te co miały wymienioną grafikę i te co będą miały ją wymienioną ;). Przypuszczalnie należysz do tej drugiej grupy . Ponieważ masz gwarancję dopilnuj aby układ grafiki Ci wymienili - nie tylko przegrzali bo problem powróci szybciej niż myślisz.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#4 anikout

anikout
  • 3 postów

Napisano 21 maja 2015 - 18:07

Tak też zrobię, jutro przedzwonię do firmy od której kupiłam macbooka, jeżeli nie odpiszą.

Jeżeli jednak byłyby problemy z gwarancją jakie są orientacyjne koszty takiej naprawy i jak to wygląda czasowo? jeżeli diagnoza by się potwierdziła,

Jest to mój pierwszy mac i nie mam zielonego pojęcia jak kosztowo wyglądają naprawy.

pozdrawiam 



#5 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 maja 2015 - 20:42

Prawdę mówiąc bez sprawdzenia komputera nie da się jednoznacznie przewidzieć co jest uszkodzone, bo może być to każda z usterek, które wymieniłaś czyli matryca, taśma lub układ grafiki. Ja osobiście typuję matrycę, bo takie pasy w zależności od położenia klapy mogą być właśnie objawem uszkodzenia matrycy. Taśma w tym modelu praktycznie się nie psuje, a grafika daje zazwyczaj inne objawy albo komputer w ogóle się nie włącza.

 

Odsyłaj na gwarancję, bo jeśli byś musiała zapłacić za naprawę to może być nawet i z 700 złotych jeśli to wina grafiki.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#6 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 21 maja 2015 - 21:08

Podobnie jak Macsupport typowałbym jednak matrycę w tym wypadku. Trzeba wziąźć pod uwagę, że to ona była wymieniana za pierwszym razem. Może włożyli coś używanego nie do końca sprawnego lub poluzowała się taśma od matrycy w złączach.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#7 anikout

anikout
  • 3 postów

Napisano 23 maja 2015 - 09:05

sklep odpisał mi abym nagrała na tel co się dzieje, tylko jak na złość teraz nic się nie dzieje, włączam, wyłączam ruszam matryca i nic. Zobaczymy co będzie dalej, byleby nie przeciągało się to poza termin gwarancji:)

 

nie wiem jak jest w przypadku maców, ale parę lat temu  jeszcze za czasów mojej 3 toshiby (nowej z salonu)z pamiętną vistą miałam ten sam objaw i co zabawne w serwisie wymieniono mi płytę główną, problem nie ustał, chcieli wymieniać znowu, ale przypadkiem odkryłam że GG powodowało jakiś dziwny konflikt.

Zaczęłam się zastanawiać czy jakiś program może coś mieszać, choć podejrzewam, że macbooki takich problemów nie mają.

 

pozdrawiam serdecznie i dziękuję za pomoc.

Anna



#8 koniksk

koniksk
  • 8 postów

Napisano 05 grudnia 2015 - 10:34

Nie chcę zakładać nowego wątku. Też mam problem z obrazem, Macbook Pro A1260, obraz jest bardzo ciemny, nie wiem czy działa regulacja jasności, raczej nie. Jabłko z tyłu też nie świeci. Przy pomocy latarki jakoś coś tam można zobaczyć na wyświetlaczu i ewentualnie sprawdzić, ale do używania to się nie nadaje. Jest też druga sprawa, wcześniej po uśpieniu nie obudził się. Nie włączał się, tzn. wiatraczki działały ale nie było dźwięku startu systemu, całkiem czarny obraz. Nic nie pomagało, żadne resety, wyczytałem o tych uszkodzonych kartach graficznych i coś tam pogrzebałem, tzn. wygrzewałem ten chip zgodnie z różnymi instrukcjami . Po całej tej operacji system obudził się jak tylko podłączyłem zasilacz, był normalnie obraz, najpierw taki jakby biało-blady, potem już normalnie. Wyłączyłem go, skręciłem do końca i po włączeniu  tylko ciemność. Nie wiem czy po tych moich działaniach warto jeszcze naprawiać. Może ktoś by mi pomógł, ja teraz przebywam na delegacji pomiędzy Katowicami a Krakowem, nie mam kasy na lepszego, może ktoś ma takiego samego lub podobnego za okazyjną cenę do sprzedania? A czy na przykład wymiana tej karty rozwiązywało problem na zawsze? Bo szukam i zastanawiam się czy byłaby większa pewność .



#9 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 grudnia 2015 - 10:39

Jeśli nie ma podświetlenia matrycy ale jest obraz to nie wina układu graficznego. Uszkodzona matryca, inwerter lub zasilanie inwertera na płytce bocznej.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#10 koniksk

koniksk
  • 8 postów

Napisano 05 grudnia 2015 - 11:13

Dzięki. A te pierwsze objawy, kiedy nie chciał się "obudzić", co to mogło być?



#11 koniksk

koniksk
  • 8 postów

Napisano 05 grudnia 2015 - 22:16

Sprawdziłem jeszcze coś, kamera działa, jasności nie da się regulować. Da się jakoś domowym sposobem sprawdzić jaka to usterka? Jeszcze mam jedno pytanie, natknąłem się na taki sam model, ale z wymienioną kartą graficzną i 64mb ram. Jak to możliwe i czy ma duży wpływ na działanie sprzętu?

Edycja:

Odkręciłem górę i obraz powrócił. Lekki nawet dotyk z lewej strony i przerywa wyświetlacz. Jakby coś się zwierało, ale tylko ta pokrywa z klawiaturą to robi, palec nie. Gdzieś musi być przebicie jakieś. Tak coś teraz kojarzę, że wydawało mi się, że czuje prąd na obudowie.


Użytkownik koniksk edytował ten post 05 grudnia 2015 - 23:15





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych