Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Problem z klawiaturą i touchpadem


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 huber666

huber666
  • 4 postów

Napisano 15 maja 2015 - 09:32

Witam serdecznie,

chciałbym na wstępnie zaznaczyć, że jestem początkowym użytkownikiem firmy Apple, dlatego wszelkie wyjaśnienia prosiłbym opisywać z dokładnością. :)

A więc, zakupiłem Macbook'a model: A1181 (Intel Core Duo 2x2.0GHz, 2GB ram, dysk SSD 64GB), po pierwszym uruchomieniu sprzęt nie chciał się do końca włączyć - pokazywało się logo Apple oraz wczytywanie i nie chciał przejść do "pulpitu".

Dlatego najpierw poczytałem w internecie i wyzerowałem kontroler SMC (Shift+Control+Opcja i jednocześnie naciśnij przycisk zasilania), po tej czynnośći nic się nie zmieniło, dlatego rozkręciłem Macbook'a i wyczyściłem go.

Po skreceniu, poprawieniu taśm okazało się się Macbook normalnie się włącza, jednak nie działa klawiatura i touchpad. Podłączyłem myszkę zewnętrzną i wszystko śmiga. Moim zdaniem klawiatura i touchpad nie działają po tym SMC, ponieważ wcześniej klawiatura normalnie reagowała, a po wyzerowaniu kontrolera SMC touchpad i klawitura przestały reagować.

Przeczytałem na zagranicznych stronach, że ktoś już tak miał - jest to błąd systemu czy coś takiego.

Moje pytanie - co mam zrobić? Czy da się jakoś to uratować czy trzeba wgrać nowe oprogramowanie?

Aktuanie na Macbooku jest oprogramowanie Mac OS X wersja 10.6.8.

Dziekuje za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam



#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 maja 2015 - 10:07

poczytałem w internecie i wyzerowałem kontroler SMC (Shift+Control+Opcja i jednocześnie naciśnij przycisk zasilania), po tej czynnośći nic się nie zmieniło

 

Nic się nie zmieniło, bo w tym modelu inaczej się robi reset SMC, a kombinacja klawiszy którą wcisnąłeś działa w nowszych modelach.

 

 

Moim zdaniem klawiatura i touchpad nie działają po tym SMC, ponieważ wcześniej klawiatura normalnie reagowała, a po wyzerowaniu kontrolera SMC touchpad i klawitura przestały reagować.

 

Tyle, że Ty nie zresetowałeś SMC, bo wcisnąłeś złe klawisze.

 

 

Przeczytałem na zagranicznych stronach, że ktoś już tak miał - jest to błąd systemu czy coś takiego.

 

 

Nie jest to błąd systemu tylko prawdopodobnie uszkodziłęś taśmę od topcase. Jeśli działa na zewnętrznej klawiaturze i myszcze to masz odpowiedź. Teraz trzeba podłączyć sprawny topcase od innego MacBooka i sprawdzić czy na nim zadziała.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 huber666

huber666
  • 4 postów

Napisano 15 maja 2015 - 10:17

tylko że jak kliknąłem te klawisze do restartu SMC to Macbook wydał głośny dźwięk więc na pewno coś zareagował na te klawisze.
Jak będzie działał na klawiaturze zewnętrznej USB i myszcze na USB to znaczy że jest ta taśma uszkodzona?


https://www.ifixit.com/Answers/View/141693/Why+is+my+keyboard-trackpad+not+working

tutaj znalazłem podobny problem i postępowanie jakie ja zrobiłem

chodzi mi o odpowiedź użytkowanika "binorusizm"



#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 maja 2015 - 10:20

Tak, tylko, że ten temat na iFixIt jest o MacBooku Air, a ten Twój to chyba troszkę inny jest.

 

Ja Ci już napisałem co trzeba zrobić ale jeśli uważasz, że trzeba zrobić coś innego to kombinuj. Połącz fakty - przestało działać po Twoim grzebaniu, więc chyba jasne co się stało.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 huber666

huber666
  • 4 postów

Napisano 15 maja 2015 - 10:24

Nie do końca jeszcze przed rozkręceniem klawiatura działała (tj. CapsLock włączał się i wyłączał), następnie gdy zrobiłem SMC już niereagował i dopiero późnie go ostrożnie otworzyłem i wyczyściłem.



#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 15 maja 2015 - 11:19

Jak napisał macsupport - uszkodziłeś tasiemkę od palmrestu. Wymień tasiemkę i wszystko wróci do normy.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 huber666

huber666
  • 4 postów

Napisano 15 maja 2015 - 12:52

okazało się że już przez zakupem tasiemka w miejscu łączenia taśmy z Macbookiem była obluzowana i nie do końca łączyła, dzięki za pomoc, temat do zamknięcia



#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 15 maja 2015 - 13:27

Proszę


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych