Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

macbook pro a1260 padł dysk ssd


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 postluk

postluk
  • 8 postów

Napisano 13 maja 2015 - 13:32

Witam serdecznie, 

 

mam taki oto problem: 

 

Miałem odpalony program Ableton Live z podłączonym interfejsem audio Motu UltraLite poprzez firewire. 

Robiąc przerwę w próbie uśpiłem komputer zamykając ekran. Po około 40 minutach wróciłem, otworzyłem komputer i przez dłuższą chwilę komputer myślał kręcąc w kółko kolorową tęczą. Po krótkim czasie spróbowałem zamknąć program, ale bezskutecznie. Później próbowałem to zrobić poprzez "wymuś koniec" - również bezskutecznie. Stwierdziłem w końcu, że wyłączę komputer poprzez polecenie wyłączenia w finderze, ale kilkukrotnie mnie nie słuchał, w związku z czym poszedłem po ostateczność i wyłączyłem komputer poprzez przytrzymanie wyłącznika. 

Później komputer się nie włączył z tego dysku. Wyjąłem dysk i przełożyłem do innej obudowy i był w ogóle nie czytelny. 

Podejrzewam, że zostały uszkodzone jakieś pliki systemowe, czy tam pliki dysku i dlatego go nie widać. 

 

Teraz pytanie, jak naprawić taki dysk i co najważniejsze jak odzyskać z niego dane??? 

 

Dysk to Kingston SSD 120GB 300V kupiony w zeszłym roku. Oprogramowanie na dysku było oryginalne. Wielokrotnie tak usypiałem komputer i nigdy nie miałem takich problemów. 

 

Bardzo będę wdzięczny za wszelkie porady i pomoc, 

 

Pozdrawiam, 

 

Łukasz



#2 DanielF

DanielF
  • 5 764 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 13 maja 2015 - 17:30

A czytałeś o dyskach ssd dla Mac? Jak mantra powtarza się nic z sandforce.

gdyby były tylko pliki nieczytelne to by dysk się montował. Co do odzyskiwania danych nie zawsze się da a koszt odzyskania może przewyższyć wartość Twojego maka.

Użytkownik DanielF edytował ten post 13 maja 2015 - 17:33

Fallout ...war, war never changes...

#3 postluk

postluk
  • 8 postów

Napisano 13 maja 2015 - 20:04

A czytałeś o dyskach ssd dla Mac? Jak mantra powtarza się nic z sandforce.

gdyby były tylko pliki nieczytelne to by dysk się montował. Co do odzyskiwania danych nie zawsze się da a koszt odzyskania może przewyższyć wartość Twojego maka.

Z Twojej odpowiedzi za wiele nie wynika. Dysk miałem jaki miałem, jestem na wpół laikiem jeśli chodzi o komputery. 

Pytanie moje brzmi: 

 

Jak naprawić taki dysk i co najważniejsze, jak odzyskać z niego dane??? 

 

Będę wdzięczny za informacje np gdzie się udać, co zrobić, kogo się poradzić, jak samemu spróbować to ruszyć itd. 

Za odpowiedzi w stylu kopanie leżącego, bądź coś w stylu "a nie mówiłem" serdecznie dziękuję. Liczę na konkret. 

 

Pozdrawiam, 

 

Łukasz



#4 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 13 maja 2015 - 20:22

Prawdopodobnie twój dysk jest oparty o kontroler Sandforce. Są to bardzo awaryjne układy,  na dodatek szyfrują dane sprzętowo. W tego typu przypadkach nie ma sensu czytać modułów pamięci bo dane i tak będą zaszyfrowane. Na te kontrolery nie ma obecnie rozwiązania (na codzień zajmuje się odzyskiwaniem danyc). Sprawdź czy dysk poprawnie podaje markę i model.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#5 DanielF

DanielF
  • 5 764 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 13 maja 2015 - 20:27

Przykładowy cennik firm odzyskujących dane z SSD:

Techniczne (SSD niesprawny, np. brak dostępu do urządzenia, nierozpoznane urządzenie w systemie, zerowa pojemność)

 

3. do 128 GB 246.00-1845.00 zł. od 3000.00 zł.

 

na forum są technicy(serwisy) np. Arvika i inni pogadaj z nimi to najlepsze wyjście.

A czemu tyle kosztuje:

http://mydata.pl/odz...ch-z-dyskow-ssd

 

to już jesteś w rękach fachowca


Użytkownik DanielF edytował ten post 13 maja 2015 - 20:28

Fallout ...war, war never changes...

#6 postluk

postluk
  • 8 postów

Napisano 13 maja 2015 - 22:30

Wielkie dzięki, teraz to jest konkret. 

Mój dysk to dokładnie Kingston SSD now 300V 120GB 

Dysku w ogóle nie widać po podłączeniu. Czy oznacza to, że jest to skomplikowane uszkodzenie elektroniczne na które nie ma ratunku, czy to na razie gdybanie? 

Jednym słowem co sugerujecie w zaistniałej sytuacji? Pogodzić się z utratą danych, czy jakoś walczyć o ich odzyskanie? 



#7 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 14 maja 2015 - 05:05

Trzeba sprawdzić czy to faktycznie jest Sandforce np. przez rozkręcenie dysku (ale utracisz gwarancję). Jeśli się potwierdzi to odłóż dysk na półke, może za jakiś czas pojawi się rozwiązanie w branży DR.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#8 chico

chico
  • 201 postów
  • Skąd127.0.0.1

Napisano 14 maja 2015 - 05:57

Jest to SandForce na 100%, na dodatek ten dysk to jest bardzo niestabilne urządzenie.. u mnie ten dysk(w komputerze z Windows) padł 2 razy w ciągu 1.5 roku pracy(pierwszy raz po około 4 miesiącach, następny po ponad roku). Teraz sprzęt tylko w oparciu o Marvella.


--

iP11Pro/AIR2/MBP13 Mid-2017


#9 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 14 maja 2015 - 06:33

Lub Samsunga.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#10 chico

chico
  • 201 postów
  • Skąd127.0.0.1

Napisano 14 maja 2015 - 06:41

Tylko Samsung bazuje teraz na 2 rodzajach pamięci TLC(tańsze EVO - podobno zdarzają się problemy z SSD) i MLC(droższe PRO - jedne z najlepszych/najszybszych w skrócie NAJ-dysków SSD)..


--

iP11Pro/AIR2/MBP13 Mid-2017





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych