Nigdy mnie nic nie przekonywało do komputerów stacjonarnych od Apple, jedynie gdybym zaczął montować profesjonalnie filmy/obrabiać zdjęcią. Bardzo obciążające rzeczy kupiłbym używke pro.

Moja przygoda z iMac (a właściwie iMac-ami)
#26
Posted 26 July 2015 - 16:21
iPhone 15 Pro Max 512GB
#27
Posted 27 July 2015 - 06:31
Tak jak napisał 666, do iMaków trzeba miec dużo ciepliwości. Ja też na początku jeździłem do serwisów, kłóciłem się, dzwoniłem do Apple i wymieniałem na kolejne egzemplarze. Taki urok tego komputera. Trzeba miec świadomość, że czasem (raz na rok) będzie potrzebne odwiedzenie serwisu na te 3-5 dni. Mnie to czeka w najbliższym czasie, z powodu duchów na ekranie. Szczerze? W pewnym momencie przestałem na to zwracać uwagę, ale skoro mam gwarancje i Apple Care, to czemu nie skorzystać...
Edited by Hubson83, 27 July 2015 - 06:32.
iPhone 15 Pro Max | iPhone 12 | Apple Watch Ultra | MacBook Pro 16" | MacBook Pro 14"
#28
Posted 27 July 2015 - 12:31
Masakra! Wiedzialem ze jakosc tragiczna, ale ze az tak? Damn!
Gratuluje wytrwalosci i zycze autorowi, zeby juz wszystko bylo OK.
#29
Posted 27 July 2015 - 22:38
mpta: gdzie Ty byłeś od 2008-ego?
Jakość tragiczna nie jest, za to problem matryc nie został rozwiązany jakoś właśnie od 7 lat.
Jako, że zmieniały się zarówno same matryce jak i sposób ich montażu i generalnie wciąż to samo, wszystko wskazuje na ciepło jako podstawowy czynnik wpływający na duchy, kurz i przebarwienia.
Widać jednak procent reklamacji/wymian itp jest dla Apple zbyt mały, żeby coś z tym raz na zawsze zrobić. Można domniemywać, że koszty samych wymienianych matryc przerzucane są na ich dostawców i stąd Apple nie kwapi się, żeby zmienić gospodarkę termiczną iMaka.
Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?
Pisz lub dzwoń: 501211594
#30
Posted 28 July 2015 - 09:26
Przepraszam za brak polskich liter ale obecnie nie posiadam.
@666 wiem o problemach, myslalem jednak ze zaczynaja sie one mniej wiecej po roku uzytkowania ale zeby takie kwiatki w nowych imacach? A gdzie kontrola jakosci?
Tu juz nie chodzi o te komputery tylko o wizerunek firmy. Moim zdaniem nie warto, bo nawet najwieksi fani Apple zaczynaja w dzisiejszych czasach powatpiewac w jakosc komputerow z jablkiem.
A ci bardziej obiektywni uzytkownicy sa po prostu mocno zniesmaczeni. Pierwszy raz w zyciu spotykam sie z probami migracji z OSX na WIN czy LINUX (btw sam obczajlem taki o to system https://elementary.io/
Szkoda ze tak sie dzieje. Zwlaszcza ze komputer apple to spory wydatek wiec i zniesmaczenie duze.
Edited by mpta, 28 July 2015 - 09:27.
#31
Posted 28 July 2015 - 09:54
Problemy z makami po czasie (wszystko jedno czy z matrycą, czy z innymi elementami) to jedno, a zażółcone lub uduchowione matryce w nowych sztukach prosto z fabryki to już słaba kontrola jakości. Albo po prostu nieorganoleptyczna kontrola, nie wiem. Maszyna podpięta pod maka wykryje błędy np z dyskiem ale już duchy na matrycy lub zażółcenie – tutaj tylko człowiek i oglądanie dokładnie każdej sztuki rozwiąże problem. No albo wymuszenie na dostawcach matryc lepszej jakości tychże.
#32
Posted 18 August 2015 - 18:14
Tutaj był spam "firmy" Macstorm, znanej ze spamowania forów internetowych poświęconych Apple, systemowi OS X oraz fotografii.
#33
Posted 15 September 2015 - 20:30

Mój imac 5k działa od grudnia 2014 bez żadnego problemu. Używam go do grafiki i obróbki zdjęć. Mam jeszcze starszego 27 i 21,5 2014 i z żadnym też problemu nie ma. Mam jeszcze kilka innych sprzętów rMBP, ATV x2, ipod, iphone i też z nimi nigdy nie było problemu. Dziwne

Tylko taśma w imacu 17 z 2006 poszła po X latach, ale jeszcze coś widać

Edited by Radkovsky, 15 September 2015 - 20:32.
- roger1801 likes this
#34
Posted 16 September 2015 - 08:44
@Radkovsky dzięki . Póki co z imakiem 5k nie mam problemów, z MacBookiem pro retina też, więc to był chyba peszek
. Peszek 10x
#35
Posted 01 October 2015 - 19:16
no ja teraz jakos bede inwestowac w ima'ca zeby synowi kupic zajebisty sprzecior
#36
Posted 17 October 2015 - 11:49
dzięki za ten wątek......
chciałem sobie sprawić 4k, już nawet pieniądze odłożone, ale po tym wątku rezygnuję i kupię sobie iP6+ + laptopa innej firmy. Sprzęt za taką kasę ma działać a nie odwiedzać serwisy ciągle.
#37
Posted 17 October 2015 - 17:31
Macki mam odkąd pamietam. Nigdy nie miałem problemów ze sprzętem a zmieniam go co roku. Myśle ze z milionów sztuk które sprzedaje Apple mieliście pecha i to bardzo dużego.

#38
Posted 17 October 2015 - 20:13
Na pewno pod wpływem lektury tego wątku zdecydowałem się na 3 letnią płatną gwarancję ;-)
#39
Posted 17 October 2015 - 22:57
Czytając ten temat w zeszłym roku jak kupowałem iMaca 21,5 z iris pro zastanawiałem się jak długo będzie działać poprawnie...... Okazało się że nie było z nim najgorzej bo wytrwał cały rok bez problemów z matrycą i ogólnie sprawował się bardzo dobrze. W tej chwili od piątku mam nowego 27 5k late 2015 i pierwszy raz spotkałem się z fusion drive, miałem problem bo skasowałem sobie partycję i rozczepiłem dyski pierwszego dnia. Dziś już mam ponad 24h ten komputer i mam tylko nadzieje że będzie działać jak ten poprzedni.
Jak ktoś się zastanawia czy faktycznie się tak psują to osobiście powiem że nie miałem takich problemów i polecam zakup komputera. Oczywiście najlepiej jest kupić Apple Care dla pewności
#40
Posted 18 October 2015 - 19:50

Co do samej awaryjnosci: iPhone 4-afera z zanikiem sieci przy złym uchwycie, 4s-padające Wi-Fi, 5-odpryski, 6-wyginanie, ipady-zasikane ekrany, i tak można z każdym jednym sprzętem, i nie tylko od apple. Gdyby patrzeć na to w ten sposób, to nikt nigdy nic by nie kupił bo nie ma sprzętów bezawaryjnych czy też bez jakichś swoich bolączek czy słabych punktów.
Mam iPhona 4, 4s, ipada4, i z żadnym z tych sprzętów nie mailem do tej pory najmniejszych problemów. Albo taki ze mnie szczęściarz że żadna z afer mnie nie dotknęła, albo po prostu nie taki diabeł straszny jak go malują. A może po prostu to kwestia tego że nie doszukuję się na siłę wad, nie szukam po forach tematów, nie zamieszczam zdjeć z pytaniem ,,czy mój ekran jest zasikany? Jak myślicie? Wymieniać?" tylko po prostu wyjmuję z pudełka i używam. Gdyby mi sie rzeczywiście jakaś wada przytrafiła to oczywiście że bym reklamował, ale dziwi mnie trochę doszukiwanie się ich na siłę i zamartwianie zamiast cieszyć się sprzętem.
Nie neguję tutaj że autor tematu miał wyjątkowego pecha i serdecznie współczuję, dobrze też że takie tematy powstają. Jednak mimo wszystko nie jest to dla mnie dostateczny powód do rezygnacji z zakupu.
Pozdrawiam wszystkich niezdecydowanych.
iMac 21,5 i5 2,7 quad, 8GB RAM, 1TB HDD, Intel Iris Pro ; iPad4 64GB Wi-Fi + Cellular ; iPhone 4 8GB/ iPhone 4S 8GB ; iPod Nano 8GB
#41
Posted 25 April 2016 - 13:42
Moj iMac Retna wlasnie zbiera sie do serwisu - kurz (a jakze w nowych modelach to nadal ejst problem) + jasneijsza plama na matrycy.
Taki sam badziew jak ten wczesniejszy - nic sie nie zmienilo.
*** nie moge uzywac polskich znakow ***
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users