Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Air 13 2014 Problem z wyświetlaczem? + PPP003


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 grzesiek91lca

grzesiek91lca
  • 3 postów

Napisano 27 kwietnia 2015 - 19:27

Witam,

 

Posiadam MacBooka Air od 7 miesięcy (kupiłem zupełnie nowy) i już odbył 2 wizyty w serwisie - została 2-krotnie wymieniona całkowicie płyta główna, ale problemy nadal występują.

Podczas ładowania baterii wyświetla komunikat o błędzie PPP003, czasami nie działa podświetlenie klawiatury oraz pojawiają się często paski na ekranie poziome jak na zdjęciu poniżej:

foto12.jpg

 

Również nagrałem filmik jak to dokładnie wygląda: 

 

Proszę o pomoc chociażby w postaci rady co najlepiej zrobić. Najlepiej by było jakby wymienili mi na nową sztukę, jest w ogóle taka możliwość? Zakupiłem go w Saturnie, ale przy serwisach wędrował bezpośrednio do Cortlanda...

Ręce opadają....



#2 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 27 kwietnia 2015 - 19:41

Film jest prywatny, nie wszyscy chcą się logować. Po tych wymianach w serwisie cały czas pojawia się dokładnie ten sam błąd? Jak często pojawia się ta usterka?


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#3 grzesiek91lca

grzesiek91lca
  • 3 postów

Napisano 27 kwietnia 2015 - 19:58

Film powinien już być dostępny dla wszystkich - przepraszam. Po kazdym serwisie usterki nawracajace to: pojawiają się paski oraz błąd PPP003. Wcześniej jeszcze w programie Photoshop działy się takie cuda: https://youtu.be/-cLGqpeU6VE

Aktualnie czasami nie dziala tez podswietlenie klawiatury.



#4 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 27 kwietnia 2015 - 20:19

Hmm, usterka wskazywałaby raczej na problem właśnie z płytą (np. RAM lub grafika, są to w tym egzemplarzu elementy zintegrowane z płytą), ale skoro faktycznie została wymieniona dwa razy, byłby to bardzo dziwny zbieg okoliczności. Udział w wyświetlaniu grafiki ma jeszcze matryca i taśma LVDS. 

Poczekaj na odpowiedzi innych serwisów, może komuś nasunie się jeszcze jakiś pomysł.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#5 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 27 kwietnia 2015 - 20:34

1. PPP003 wskazuje na błąd detekcji zasilacza. Ponieważ miałeś wymienianą płytę główną pozostaje dodatkowa płytka (tzw. left board) na której masz złącze magsafe wraz z osprzętem. Zakładam oczywiście, że zasilacz masz sprawny.

2. Brak podświetlenia klawiatury może być spowodowane zbyt dużą ilością światła w pomieszczeniu i blokadą podświetlenia przez czujnik światła. Możesz to łatwo zweryfikować, zakrywając kamerę w momencie gdy w/g Ciebie nie działa podświetlenie klawiatury (po zakryciu kamery powinieneś mieć normalne podświetlenie klawiatury).

3. Pokazany błąd grafiki jest raczej błędem softwarowym i tu nie doszukiwałbym się uszkodzeń hardwarowych. Problem nie występuje na całej matrycy , ba nawet nie częściowo a tylko w zaznaczonym obszarze (jak powracasz do mniejszego rozmiaru wyświetla prawidłowo obraz). GPU tak nie działa - nie jest aż tak złośliwe ;)


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#6 grzesiek91lca

grzesiek91lca
  • 3 postów

Napisano 27 kwietnia 2015 - 21:01

1. To serwis musi mi wymienić Left Board czy jak to jest?
3. Hmm też myślałem, że to może być software ale resetowanie kontrolera, pamięci ram, a nawet formatowanie pełne dysku i całkowicie świeża instalacja OS X nie pomaga... także chyba raczej software odpada?

#7 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 27 kwietnia 2015 - 21:23

1. Co ma wymienić serwis - to ten powinien wiedzieć najlepiej - Ty masz otrzymać sprawnego maca.  Koniec. Kropka. Mają programy diagnostyczne niech zdiagnozują problem.

2. Czy masz problem grafiki tylko PS? Jak nie to problem raczej z matrycą niż płytą. Zadzwoń do Autoryzowanego Serwisu (np. Cortland czy iSpot) i niech się zajmą twoim problematycznym maciejem. Problemy jakie masz kwalifikują się jak najbardziej do wymiany na inną sztukę - tym bardziej że będzie to już trzecia naprawa.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych