Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

[ku przestrodze] Gwarancja Apple nie uwzględnia wad materiałowych kabla


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Przemysław Marowski

Przemysław Marowski
  • 3 postów

Napisano 12 marca 2015 - 10:32

Witam,

odmówiono mi naprawy gwarancyjnej kabla zasilającego do Macbooka Air z 2013 r.

Kabel jeszcze normalnie przewodzi ale zrobiło się zgrubienie i pękła gumowa izolacja tuż przy wtyczce Magsafe2.
Widać też drugie zgrubienie - jeszcze nie pęknięte.

Typowa wada materiałowa kabli apple, widziałem to już w przeszłości (w tym na kablu Lightning do Ipada 2013 - identycznie to wyglądało) ale tym razem specjalnie dokupiłem przedłużoną gwarancje Apple Care, aby nie mieć problemu ze sprzętem psującym się masowo tuż po gwarancji. Moje urządzenia Apple miały/maja bardzo bogatą historię serwisową - gwarancyjna i pogwarancyjną. Po słynnych dyskach SSD Toshiby, które psuły się pare dni przed albo pare dni po gwarancji wolałem nie ryzykować i dokupiłem gwarancję.

Ku mojemu zdziwieniu odmówiono mi naprawy/wymiany kabla zasilającego od ładowarki, powiedziano, że jest to uszkodzenie mechaniczne, bo skręcałem kabel. Jest to mój trzeci Macbook, tak się traktuje wieloletniego klienta. Jeden z pracowników infolinii Apple powiedział mi, że takie same uszkodzenia na kablach z Magsafe1 uwzględniali na gwarancji, ale w przypadku Magsafe2 "poprawili materiały" i już nie naprawiają.

Jest to dla mnie jest to kpina, jakby ktoś napłuł w twarz i się śmiał. Gdyby mi sprzedali metalowy pręt a ja bym go złamał to można powiedzieć, że panie złamałeś pan pręt boś pan go skręcał. Ale do licha, kabel jest elastyczny, po to żeby mógł być poddawany swobodnym ruchom. Nic mu nie zrobiłem, nie ciągnąłem na siłe, nie ciachnąłem nożem, nie testowałem ile wytrzyma, nie skręcałem w ósemkę. Używałem tak jak używam innych kabli. Zwykła praca na kolanach z ładowarką - to wszystko. Kabel poddany naturalnym ruchom, zagięciom, czasem chwilowym naprężeniom itp. Każdy wie, że przy próbie dużego naprężenia - np mocniejszego szarpnięcia (potknięcie) kabel Magsafe wypina się z gniazda więc trudno byłoby go uszkodzić celowo bez ostrych narzędzi. Śladu uszkodzenia ostrym narzędziem nawet mi nie wmawiali, bo byłoby to nacięcie, a tu gumowa izolacja wypycha się sama do zewnąrz i powoli pęka. Jest to ewidentna wada materiałowa a być może nawet celowe "postarzanie" produktu.

Czy ktoś z wykłocił się z nimi w podobnej sprawie?  Na razie czekam na pisemne oświadczenie Apple, o ile w ogóle go wystawią. Serwis nie chce wystawiać (uzasadnienia) bo oni nie decydują w sprawie, a z centralą kontakt wiadomo jaki jest - przez formularz kontaktowy i panów którzy "nic nie mogą"


Użytkownik Przemysław Marowski edytował ten post 12 marca 2015 - 10:41


#2 qb4hkm

qb4hkm
  • 529 postów

Napisano 12 marca 2015 - 11:37

Tutaj Dell świeci przykładem, dzwonię, podaję numery seryjne, mówię że ładowarka nie działa i jutro jest u mnie kurier z drugą ładowarką. Starą proszą utylizować we własnym zakresie...


Użytkownik qb4hkm edytował ten post 12 marca 2015 - 11:37

  • Śfierzyk lubi to

#3 JEDI_V-03965dee98

JEDI_V-03965dee98
  • 2 630 postów
  • Płeć:
  • SkądOBERSCHLESIEN

Napisano 12 marca 2015 - 12:36

Dellowi to Apple moze buty czyscic w tej materii.


  • gtatarkin i Śfierzyk lubią to

Mac Mini i7(Late2012)-2.3GHz/16GB/128GB SSD+1TB/HD4000/10.12+DELL U2412M,iMac24"C2D(Late2006)2.16GHz/4GB/320GB/7300GT/10.6.8,PM G5 Quad Core(Late2005)-2.5GHz/8GB/2.5TB/7800GT/10.5.8,iPhone 6+ 16GB


#4 Przemysław Marowski

Przemysław Marowski
  • 3 postów

Napisano 12 marca 2015 - 18:21

Dell jest wyjątkową firmą pod tym względem, naprawiają nawet uszkodzenia mechaniczne z winy użytkownika.

 

Ja wymagam po prostu - normalnego traktowania, fer.

Za cenę zakupu sprzętu wyższą niż normalna.

To co robi Apple jest skandaliczne.


  • Śfierzyk lubi to

#5 Darson

Darson
  • 173 postów

Napisano 12 marca 2015 - 20:30

W Apple Store, gdzieś poza naszymi granicami od razu schowają za ladę, przeproszą za problemy i dostaniesz nowy, u nas zawsze są i będą inne standardy.


  • Śfierzyk lubi to

#6 Hubson83

Hubson83

  • 903 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 13 marca 2015 - 00:22

Ja ostatnio zamówiłem w AOS Apple Care i torbę. Ku mojemu zdziwieniu przyszło w dwóch "paczkach". Apple Care było włożone w kopertę bąbelkową, nie trudno się domyślić co się stało z pudełkiem prawda? Z kolei torba przyszła owinięta w torebkę foliową, przypominającą worek na śmieci. Dzwonię do Apple, a pani z rozbrajającą szczerością mówi mi że oni mają takie standardy pakowania. Super standardy, niedługo MacBooki będą wysyłać owinięte w gazety...

Kiedyś, obojętnie co zamówiłem przychodziło w kartonie, teraz nie wiem co tam się dzieje.


Użytkownik Hubson83 edytował ten post 13 marca 2015 - 00:24

iPhone 15 Pro Max | iPhone 12 | Apple Watch Ultra | MacBook Pro 16" | MacBook Pro 14"


#7 Śfierzyk

Śfierzyk
  • 360 postów

Napisano 13 marca 2015 - 07:15

O czym tu mówić! Jak jest stwierdzana wada technologiczna lub konstrukcyjna w urządzeniu jakiegoś innego producenta, to nawet po kilku latach robią akcje bezpłatnej wymiany serwisowej. A jak wymieniony zostaje podzespół urządzenia, to posiada on odrębna gwarancję liczoną od dnia odbioru naprawionego urządzania przez klienta.

Apple w iMac ma żółte plamy od lat. W moim wymienili matrycę e czasie trwania Apple Care 3 razy. Gwarancja się skończyła i teraz już tylko płatne wymiany. Taniej mi jednak będzie kupić nowy monitor 27" a iMac ustawić jako dodatkowy monitor na paletki narzędziowe.

Tak czy inaczej również jestem przekonany o stosowaniu przez Apple wobec klientów z Polski innych standardów niż w pozostałych krajach UE czy USA. Czują się bezkarni chyba...


Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.


#8 archiveDB

archiveDB
  • 48 postów

Napisano 13 marca 2015 - 13:05

Nic nowego nie dorzucę ale po ostatniej podwyżce cen i czajeniu się na Macbooka Pro 13 już zdecydowałem, biorę XPS 13 2015, miałem identyczną sytuację, do tego trzy (!) kable padły mi trzy w ciągu 2 lat z tego jeden w ogóle nie był noszony nigdzie, wszystkie w ten sam sposób, mógłbym założyć na nie sprężynę, ale nie po to kupiłem Maca za gruby hajs, żeby latać z jakąś sprężyną.

 

Pozdrawiam.



#9 qb4hkm

qb4hkm
  • 529 postów

Napisano 13 marca 2015 - 14:59

Dell jest wyjątkową firmą pod tym względem, naprawiają nawet uszkodzenia mechaniczne z winy użytkownika.

 

Ja wymagam po prostu - normalnego traktowania, fer.

Za cenę zakupu sprzętu wyższą niż normalna.

To co robi Apple jest skandaliczne.

 

Niektóre tak, bo nikt nie sprawdza co się stało, ale mają też opcję accidental damage protection i masz z bańki... i to wcale nie kosztuje tak dużo...






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych