Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Wymiana matrycy Macbook Pro A1286 late 2011


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 ptrace

ptrace
  • 2 postów

Napisano 06 marca 2015 - 07:55

Szanowni forumowicze!

 

Mam następującego laptopa Macbook Pro A1286 late 2011 z matrycą 1680x1050.

 

Z konsoli dostaje takie oznaczenie matrycy: LP154WE3-TLB2

 

Matryca i laptop są sprawne ale na matrycy są denerwujące ryski więc chcę ją wymienić. 

 

Matryca jest nietypowa i nie udało mi się jej znaleźć w Polsce, znalazłem natomiast w zagranicznym serwisie pod takim linkem: 

 

http://www.laptopscreen.com/English/screen-part-number/LP154WE3%28TL%29%28B2%29/

 

Czy jak zakupie tę matrycę kierując się tylko podanym numerem to matrycę da się zamontować w moim laptopie ?

 

Czy ktoś miał już doświadczenie w zamawianiu z tej strony, w sensie czy to jest uczciwy sprzedawca ?

 

Ewentualnie proszę o jakiekolwiek rady w związku z wymianą matrycy, czy bezpiecznie jest to robić samemu czy może zlecić jakiemuś serwisowi.

 

W przeszłości udało mi się wymienić matryce w laptopie Asus ale sprzętu Apple nigdy nie rozbierałem

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za wszelkie pomocne odpowiedzi



#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 marca 2015 - 09:49

A Ty masz matrycę matową czy błyszczącą z szybą? Domyślam się, że matową jeśli skoro są na niej rysy.

Nie wiem jak Twoje umiejętności, generalnie wymiana nie jest kosmicznie trudna ale trochę wprawy wymaga. Trzeba wiedzieć jak poradzić sobie z taśmą itd. Ale jest to do zrobienia nawet na pierwszy raz. 

Kup sobie też srebrną ramkę ekranu, to aluminium z napisem MacBook Pro, bo przy odklejaniu na pewno to pokrzywisz i zostaną ślady. Przy grzaniu łatwo też zniszczyć gumową uszczelkę klapy. 

 

Trochę tania ta matryca z linku, to tak na marginesie.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#3 ptrace

ptrace
  • 2 postów

Napisano 06 marca 2015 - 10:01

Tak, matryca jest matowa.

 

Przyznam że trochę mnie zmartwiłeś tym że to jest klejone. Byłem pewien że wystarczy odkęcić śrubki i wyjąć.

 

Co do ceny to na amazon.co.uk jest o 25 GBP droższa:

 

http://www.amazon.co.uk/PHILIPS-LP154WE3-TLB2-15-4-LAPTOP-SCREEN/dp/B00HWYKW7I/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1425632352&sr=8-1&keywords=LP154WE3-TLB2

 

Tylko pytanie czy nie jest to ta sama.



#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 marca 2015 - 10:08

Matryca jest przykręcona na śrubach do obudowy, ale zanim się do nich dostaniesz musisz grzać całe skrzydło i odklejać metalową ramkę, która jest wokół ekranu. Zadanie jest o tyle trudne, że wokół tej metalowej ramki biegnie ta czarna guma , która baaardzo łatwo się topi i odkształca kiedy jest podgrzana.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 kubalon1

kubalon1
  • 624 postów

Napisano 06 marca 2015 - 10:21

Zaoszczędzisz 100 stracisz 500, daj do serwisu, to jest jak z papierem szkłem go nie zastąpisz   ;)



#6 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 06 marca 2015 - 10:26

@macsupport - nie pomyliło Ci się coś? Przeceiż w tym modelu powinna być szyba, a nie ramka. No chyba że to ja jestem w błędzie.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#7 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 marca 2015 - 10:29

Kolega napisał, że ma matową matrycę, czyli nie ma szyby. Jest metalowa ramka wokół matrycy. Matowe nie mają szyby ;)

 

To taki:

 

a1286matte.jpg


Użytkownik macsupport edytował ten post 06 marca 2015 - 10:31

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#8 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 06 marca 2015 - 10:34

To jakaś rzadka seria musiała być, bo taki nam sie jeszcze nie trafił z tego rocznika :)


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#9 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 marca 2015 - 10:35

Wersja za dopłatą, można było sobie zamówić matrycę matową o podwyższonej rozdzielczości. 


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 06 marca 2015 - 10:56

Matryca nowa do twojego modelu kosztuje 470 zł brutto (nowa matowa z podwyższoną rozdzielczością). Ramka to koszt ok 200-250 zł. Co do samego montażu to największy problem jest z zdemontowaniem ramki (montowana jest na taśmie dwustronnej mocno trzymającej) i tu musisz przyłożyć sporo uwagi. Po zdjęciu ramki nie zapomnij dokładnie oczyścić skrzydła z pozostałości kleju (schodzi bez problemów benzyną ekstrakcyjną).


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych