Miesiąc temu kupiłem macbooka z 2010 roku (zwykły macbook bez pro ani air, 4gb ram, c2d 2,4ghz, 320m), z gwarancją. Dostałem go z oryginalną ładowarką od apple magsafe 60w, może 4 dni temu ładowarka zaczęła szwankować, wtyczka robi się cholernie gorąca (nie da się tego dotknąć), a ostatnio w ogóle nie ładuje (dopiero po podłączeniu pod gniazdko w kuchni), laptop prawdopodobnie jest ok, stawiam na ładowarkę, mam go na gwarancji ale nie wiem czy jest gwarancja na ładowarkę. W czym może być problem? szukałem w googlach i nikt nie miał takiego problemu.

Gorąca wtyczka od magsafe.
#1
Napisano 28 lutego 2015 - 12:45
#2
Napisano 28 lutego 2015 - 19:32
Sprawdź jak wygląda gniazdo ładowania w Macbooku. Czy jest osmolone/przepalone? Czy jest czyste? Często niekontakt powoduje grzanie się wtyczki i w konsekwencji może dojść do poważniejszej awarii.
Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl
#3
Napisano 01 marca 2015 - 14:35
Sprawdź jak wygląda gniazdo ładowania w Macbooku. Czy jest osmolone/przepalone? Czy jest czyste? Często niekontakt powoduje grzanie się wtyczki i w konsekwencji może dojść do poważniejszej awarii.
Tak to wygląda :/
#4
Napisano 01 marca 2015 - 14:51
Zarówno wtyk jak i gniazdo kwalifikują się do wymiany na nowe. Użytkowanie Macbooka dalej bez naprawy może spowodować poważniejsze usterki układu zasilania.
Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl
#5
Napisano 01 marca 2015 - 21:07
A ile kosztowała by wymiana gniazda i wtyku? bo nie wiem czy na gwarancję mi to przyjmią. Zawsze mogą powiedzieć że to moja wina :/
#6
Napisano 01 marca 2015 - 22:10
Sumarycznie pewnie około 150-250zł w zalezności od jakości usługi i długości udzielonej gwarancji.
Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl
#7
Napisano 03 marca 2015 - 06:36
Tylko pytanie czy aby na wymianie gniazda/wtyczki (kabla) się skończy..... Możliwe że jest coś jeszcze uwalone w samym kompie (w jednej z gałezi zasilania)
#8
Napisano 03 marca 2015 - 09:31
Tego nikt Ci nie powie bez diagnozy, trzeba wymienić te wadliwe części najpierw i testować.
Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl
#9
Napisano 03 marca 2015 - 09:42
Może wystarczy oczyścić dokładnie gniazdo a zwłaszcza felerny styk jeśli jest tylko zabrudzony/utleniony powierzchniowo a nie wypalony i temperaturą wepchnięty głębiej niż powinien - na zdjęciu tego nie widać. Jeśłi gniazdo jest ok to może wystarczy wymienić (samemu) kabelek od zasilacza (30zł nieoryginalny).
Tylko spokój może nas uratować ;-)
#10
Napisano 03 marca 2015 - 10:15
Gniazdko nie jest OK, jest ono spalone i koniecznie wymaga wymiany, bo problem nadal będzie występował. Cały problem wynika z tego, że uszkodzeniu uległa wtyczka zasilacza, pewnie nieoryginalna. Pin zasilający we wtyczce zablokował się i nie dotykał gniazda w komputerze, przez co cała moc była przekazywana tylko jednym sprawnym pinem. To powoduje grzanie i spalenie złącza w komputerze i wtyczki zasilacza. Wymiana zasilacza (lub przewodu) i gniazda w komputerze powinna rozwiązać problem.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych