Witam ,
Wiem , że może zadaje głupie pytanie jednak zastanawia mnie to.
Starałem sie znależć kilka informacji jednak nie mogłem ich dostać. Jestem początkującym programistą w C++ na studiach ucze sie na windowsach. Jednak ja planuje przesiąść sie na OSx. Na internecie jest sporo roznych sprzecznych informacji , jedni mowiąc ze da sie programować i wszystko ładnie działa , drudzy mówią ze tylko z wirtualnej maszyny itp... Chciałbym wiedzieć czy ktoś tutaj probował i może mi powidzieć jak to naprawde wygląda. Bede posiadac MacBook Air 11,6 gdyż w podrozy czy cos przyda mi sie maszynka do programowania a pozniej chciałbym przejsć na programowanie pod OS. Więc w skrócie : Czy na MacBooku da sie programowac np w xCode C++ by wszystko fajnie działało i np odpalił w konsoli program.
Pozdrawiam

Czy na MacBooku da się programowac w xCode C++
#1
Napisano 11 lutego 2015 - 15:22
#2
Gość_oneghost_*
Napisano 12 lutego 2015 - 10:56
Jak najbardziej da się. Wirtualnej maszyny będziesz musiał użyć tylko jeśli będziesz chciał pisać w jakimś visual studio na windows. Lub możesz zainstalować samego windowsa obok OS X. W każdym razie w XCode można wybrać C/C++ i działa.
#3
Napisano 05 marca 2015 - 22:34
Użytkownik BW:*|4fun edytował ten post 05 marca 2015 - 22:37
#4
Napisano 27 marca 2015 - 01:42
Ma być jakiś myk, aby się dało programować w c# pod OSX - mam na myśli coś Microsoft, nie mono.
#5
Napisano 04 kwietnia 2015 - 00:44
Co za głupie pytanie ... jasne że się da da się nawet na ipadzie (ale nie wiem czy w xcode
) przeciez każdy mac z os x'em ma xcode w standardzie
MacBook Pro 16' 2021 M1 pro 32gb 1tb | Iphone X | Ipad 2 / 1 mini | Ipod od Shuffle, przez Nano, po Touch
(: Playstation: KoNrAd_11
#6
Napisano 13 lutego 2016 - 12:00
Może ja spróbuję to wytłumaczyć:
1. Pewnie da się, clang który jest kompilatorem w mac osx świetnie daje sobie radę z programami w C i C++ dodatkowo nie masz co się martwić C++ jest w wersji 11 (tz. uruchamia się z opcją -std=gnu++11)
2. Głównym językiem programowania na tą platformę jest Objective - C więc jakieś elementy GUI są pisane w bibliotekach na ten język.
3. Jeśli chciał byś pisać programy z graficznym interfejsem w C++ to szczerze ci polecam QT, działa na większości platform(Jak mam jakieś między platformowy projekt wybieram to narzędzie ).
4. Jeżeli używasz funkcji systemowych to uważaj chociaż jest to UNIX i ma w sobie niektóre elementy z POSIX to nie wszystkie, wątki są ale na przykład nie ma sygnałów realtime
5. Xcode działa bardzo dobrze z C++ wybierasz odpowiedni język i już możesz pisać.
#7
Napisano 14 lutego 2016 - 18:58
Może ja spróbuję to wytłumaczyć:
1. Pewnie da się, clang który jest kompilatorem w mac osx świetnie daje sobie radę z programami w C i C++ dodatkowo nie masz co się martwić C++ jest w wersji 11 (tz. uruchamia się z opcją -std=gnu++11)
2. Głównym językiem programowania na tą platformę jest Objective - C więc jakieś elementy GUI są pisane w bibliotekach na ten język.
3. Jeśli chciał byś pisać programy z graficznym interfejsem w C++ to szczerze ci polecam QT, działa na większości platform(Jak mam jakieś między platformowy projekt wybieram to narzędzie ).
4. Jeżeli używasz funkcji systemowych to uważaj chociaż jest to UNIX i ma w sobie niektóre elementy z POSIX to nie wszystkie, wątki są ale na przykład nie ma sygnałów realtime
5. Xcode działa bardzo dobrze z C++ wybierasz odpowiedni język i już możesz pisać.
1. -std=gnu++11 nie jest standardem C++. Stosuj -std=c++11. Albo jeszcze lepiej, -std=c++14 lub -std=c++1z.
4. Sygnały czasu rzeczywistego są opcjonalnym elementem standardu POSIX. OS X spełnia wymagania standardu w całości.
- wojtkow lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych