Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Czy na MacBooku da się programowac w xCode C++


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 N19

N19
  • 22 postów

Napisano 11 lutego 2015 - 15:22

Witam , 
Wiem , że może zadaje głupie pytanie jednak zastanawia mnie to.
Starałem sie znależć kilka informacji jednak nie mogłem ich dostać. Jestem początkującym programistą w C++ na studiach ucze sie na windowsach. Jednak ja planuje przesiąść sie na OSx. Na internecie jest sporo roznych sprzecznych informacji , jedni mowiąc ze da sie programować i wszystko ładnie działa , drudzy mówią ze tylko z wirtualnej maszyny itp... Chciałbym wiedzieć czy ktoś tutaj probował i może mi powidzieć jak to naprawde wygląda. Bede posiadac MacBook Air 11,6 gdyż w podrozy czy cos przyda mi sie maszynka do programowania a pozniej chciałbym przejsć na programowanie pod OS. Więc w skrócie : Czy na MacBooku da sie programowac np w xCode C++ by wszystko fajnie działało i np odpalił w konsoli program.

Pozdrawiam



#2 Gość_oneghost_*

Gość_oneghost_*

Napisano 12 lutego 2015 - 10:56

Jak najbardziej da się. Wirtualnej maszyny będziesz musiał użyć tylko jeśli będziesz chciał pisać w jakimś visual studio na windows. Lub możesz zainstalować samego windowsa obok OS X. W każdym razie w XCode można wybrać C/C++ i działa.



#3 BW:*|4fun

BW:*|4fun
  • 66 postów

Napisano 05 marca 2015 - 22:34

Wszystko sie da bez problemu. Ja uważam ze xCode to świetne IDE. Sam na studiach miałem podobnie, tez uzywałem maca, a reszta linuxa. Musisz tylko uważać, bo jesli wymagają od Ciebie zdawania jakiś projektów pod systemem jaki macie w laboratorium to najpierw upewnij sie, ze Twój program kompiluje sie zarówno na Macu jak i na komputerze na uczelni pod windowsem/linixem. Czasem moze smigac u Ciebie na Macu, a idziesz na uczelnie i nagle milion errorów. Wynika to miedzy innymi z różnic w wersjach kompilatorów itd

Użytkownik BW:*|4fun edytował ten post 05 marca 2015 - 22:37

Macbook Pro 15" mid 2012 with Retina display - 2,3 GHz Intel i7 8GB RAM 256SSD Macbook Pro 15" late 2013 with Retina display - 2,3 GHz Intel i7 16GB RAM 512SSD iPad Air 64Gb 4G iPhone 5 32Gb

#4 tomaszk-poz

tomaszk-poz
  • 26 postów

Napisano 27 marca 2015 - 01:42

Ma być jakiś  myk, aby się dało programować w c# pod OSX - mam na myśli coś Microsoft, nie mono.



#5 lordon

lordon
  • 247 postów
  • SkądŁódź, Poland

Napisano 04 kwietnia 2015 - 00:44

Co za głupie pytanie ... jasne że się da da się nawet na ipadzie :P (ale nie wiem czy w xcode :P) przeciez każdy mac z os x'em ma xcode w standardzie :P


Playstation: KoNrAd_11
GameCenter: lordonPL


#6 zeelus

zeelus
  • 47 postów

Napisano 13 lutego 2016 - 12:00

Może ja spróbuję to wytłumaczyć:

 

1. Pewnie da się, clang który jest kompilatorem w mac osx  świetnie daje sobie radę z programami w C i C++ dodatkowo nie masz co się martwić C++ jest w wersji 11 (tz. uruchamia się z opcją -std=gnu++11) 

 

2. Głównym językiem programowania na tą platformę jest Objective - C więc jakieś elementy GUI są pisane w bibliotekach na ten język.

 

3. Jeśli chciał byś pisać programy z graficznym interfejsem w C++ to szczerze ci polecam QT, działa na większości platform(Jak mam jakieś między platformowy projekt wybieram to narzędzie ).

 

4. Jeżeli używasz funkcji systemowych to uważaj chociaż jest to UNIX i ma w sobie niektóre elementy z POSIX to nie wszystkie, wątki są ale na przykład nie ma sygnałów realtime

 

5. Xcode działa bardzo dobrze z C++ wybierasz odpowiedni język i już możesz pisać.



#7 enedil

enedil
  • 108 postów
  • SkądPorfia, Chile

Napisano 14 lutego 2016 - 18:58

Może ja spróbuję to wytłumaczyć:

 

1. Pewnie da się, clang który jest kompilatorem w mac osx  świetnie daje sobie radę z programami w C i C++ dodatkowo nie masz co się martwić C++ jest w wersji 11 (tz. uruchamia się z opcją -std=gnu++11) 

 

2. Głównym językiem programowania na tą platformę jest Objective - C więc jakieś elementy GUI są pisane w bibliotekach na ten język.

 

3. Jeśli chciał byś pisać programy z graficznym interfejsem w C++ to szczerze ci polecam QT, działa na większości platform(Jak mam jakieś między platformowy projekt wybieram to narzędzie ).

 

4. Jeżeli używasz funkcji systemowych to uważaj chociaż jest to UNIX i ma w sobie niektóre elementy z POSIX to nie wszystkie, wątki są ale na przykład nie ma sygnałów realtime

 

5. Xcode działa bardzo dobrze z C++ wybierasz odpowiedni język i już możesz pisać.

1. -std=gnu++11 nie jest standardem C++. Stosuj -std=c++11. Albo jeszcze lepiej, -std=c++14 lub -std=c++1z.

4. Sygnały czasu rzeczywistego są opcjonalnym elementem standardu POSIX. OS X spełnia wymagania standardu w całości.


  • wojtkow lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych