Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Czy na MacBooku da się programowac w xCode C++


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 N19

N19
  • 22 postów

Napisano 11 lutego 2015 - 15:22

Witam , 
Wiem , że może zadaje głupie pytanie jednak zastanawia mnie to.
Starałem sie znależć kilka informacji jednak nie mogłem ich dostać. Jestem początkującym programistą w C++ na studiach ucze sie na windowsach. Jednak ja planuje przesiąść sie na OSx. Na internecie jest sporo roznych sprzecznych informacji , jedni mowiąc ze da sie programować i wszystko ładnie działa , drudzy mówią ze tylko z wirtualnej maszyny itp... Chciałbym wiedzieć czy ktoś tutaj probował i może mi powidzieć jak to naprawde wygląda. Bede posiadac MacBook Air 11,6 gdyż w podrozy czy cos przyda mi sie maszynka do programowania a pozniej chciałbym przejsć na programowanie pod OS. Więc w skrócie : Czy na MacBooku da sie programowac np w xCode C++ by wszystko fajnie działało i np odpalił w konsoli program.

Pozdrawiam



#2 Gość_oneghost_*

Gość_oneghost_*

Napisano 12 lutego 2015 - 10:56

Jak najbardziej da się. Wirtualnej maszyny będziesz musiał użyć tylko jeśli będziesz chciał pisać w jakimś visual studio na windows. Lub możesz zainstalować samego windowsa obok OS X. W każdym razie w XCode można wybrać C/C++ i działa.



#3 BW:*|4fun

BW:*|4fun
  • 66 postów

Napisano 05 marca 2015 - 22:34

Wszystko sie da bez problemu. Ja uważam ze xCode to świetne IDE. Sam na studiach miałem podobnie, tez uzywałem maca, a reszta linuxa. Musisz tylko uważać, bo jesli wymagają od Ciebie zdawania jakiś projektów pod systemem jaki macie w laboratorium to najpierw upewnij sie, ze Twój program kompiluje sie zarówno na Macu jak i na komputerze na uczelni pod windowsem/linixem. Czasem moze smigac u Ciebie na Macu, a idziesz na uczelnie i nagle milion errorów. Wynika to miedzy innymi z różnic w wersjach kompilatorów itd