Niestety. Otrzymałem odpowiedź z serwisu, że ta usterka nie może być naprawiona w ramach gwarancji. Pan jednak zaznaczył, że matryca może zostać wymieniona tylko w przypadku nierównego podświetlenia lub martwych pikseli.
Macbook Pro Retina 2013 - odpadająca warstwa antiglare
#26
Posted 23 May 2015 - 18:24
#27
Posted 25 May 2015 - 21:46
Czyli możesz zgłosić się z jedną z wymienionych "przypadłości" ;-)
Komputer: rMBP 13" / i7 2,8 GHz / 8 GB RAM / SSD 512MB
Telefon: iPhone SE / 64GB / iOS 10.3
#28
Posted 29 May 2015 - 11:58
Gdyby ktoś był ciekaw, naprawa tego typu uszkodzenia po gwarancji w iSpot (np. dla komputera zakupionego na firme) to koszt 3420 PLN brutto.
#29
Posted 18 July 2015 - 19:01
Niestety Staingate bardzo odstrasza mnie przez zakupem MacBook'a z Retiną
Nie tyle szkoda mi samego wyświetlacza co mocniejszej grafiki Iris względem HD4000... Poradzicie coś?
#30
Posted 18 July 2015 - 19:17
Jak wygląda z mbp 2015? Coraz bardziej podoba mi się MBPr 13 z 2015, ale jest ta obawa że wystąpi problem.
iPhone 15 Pro Max 512GB
#31
Posted 18 July 2015 - 20:27
Cieszyłem się z zakupu, a tu takie buty...
Czyli nie ma różnicy czy to 13" czy 15"?
Danioo napisał wyżej, że od 2014 wada już nie występuje/została usunięta. Mam nadzieję, że modele z roku 2015 zostały już poprawione.
Ale kicha w produkcie premium.
Może nie tyle w produkcie, bo różne rzeczy się zdarzają, ale w postępowaniu Apple.
#32
Posted 18 July 2015 - 20:54
Fuck!. Zaczęło się pojawiać i u mnie (Retina, Mid 2012)
#33
Posted 30 July 2015 - 13:50
Ja olałem po prostu ten problem, choć wygląda to paskudnie niechlujnie. Koszty naprawy są po prostu zbyt duże.
Realnie najniższa cena, jaką udało mi się znaleźć za wymianę, to w granicach 2500 PLN.
#34
Posted 02 September 2015 - 11:21
Hej, u mnie nastąpił bardzo ciekawy rozwój wydarzeń. Zachęcony wypowiedziami użytkowników jednej z grup na Facebooku poświęconej "staingate" napisałem grzecznego maila ze zdjęciami na tcook@apple.com.
Po kilku dniach otrzymałem odpowiedź mailową i telefon od pani z Apple w Irlandii, która poprosiła mnie o przesłanie numeru seryjnego mojego komputera w celu przekazania go inżynierom. Następnego dnia dostałem od niej telefon, że komputer zostanie naprawiony na koszt Apple w wybranym przeze mnie salonie iSpot w Warszawie!! Jutro go zawożę do serwisu, nie mogę się doczekać miny Pana, który wcześniej odprawił mnie z kwitkiem
#35
Posted 06 September 2015 - 13:43
Ja również mam nadzieję że rMBP 2015 już się z tym uporano. Na koniec tego miesiąca chcę kupić wersję 13"
W serwisie iSpot'u powiedzieli mi że zgłoszeń z modelu 2015 nie odnotowali, jutro jeszcze będę dzwonił do Apple'a zobaczę co powiedzą.
#36
Posted 07 September 2015 - 17:05
Ja również mam nadzieję że rMBP 2015 już się z tym uporano. Na koniec tego miesiąca chcę kupić wersję 13"
W serwisie iSpot'u powiedzieli mi że zgłoszeń z modelu 2015 nie odnotowali, jutro jeszcze będę dzwonił do Apple'a zobaczę co powiedzą.
Daj znać co i jak, gdyż aktualnie stoję przed kupnem rmbp 15' 2015
#37
Posted 07 September 2015 - 19:56
Daj znać co i jak, gdyż aktualnie stoję przed kupnem rmbp 15' 2015
No więc sprawa ma się tak :
W serwisie iSpot powiedzieli mi że jak do tej pory nie odnotowali problemów z modelami late 2014 i żadnym z 2015 roku, jednak pan z którym rozmawiałem nie był w stanie powiedzieć czy powłoki i ekrany są takie same.
Ponoć sama skala tego zjawiska w naszym kraju jest marginalna.
Na infolinii Apple również nie byli w stanie powiedzieć czy ekrany i powłoki są takie same, zapytałem więc czy można oficjalnie używać zabezpieczeń typu folia, odpowiedź była twierdząca.
A z tego co sam wyczytałem w internecie, to ekran jest inny (oznaczenie A029 zamiast A019) oraz powłoka przy porównaniu z starszym modelem daje "inny rodzaj odbicia" oraz same kolory odbić są inne. Na podstawie tego mogę twierdzić że faktycznie coś zostało zmienione.
Ja chyba zaryzykuję i od razu po kupnie zainwestuję w folię na ekran
#38
Posted 07 September 2015 - 22:58
@TheStig210 w naszym kraju samych posiadaczy tego sprzętu jest marginał, co do tegorocznego modelu obawiam sie ze moze to byc poniekąd związane z tym iz sprzet jest w miare nowy więc mało czasu upłynęło, a za resztę dzięki daj znać jaką folie będziesz wybierał (żeby nie wpłynęła niekorzystnie na jakość ekranu)
ja jestem przed kupnem tego oto sprzętu jednak póki co zero odpowiedzi ze strony sprzedawcy na prośbę o numer seryjny wraz ze zdjęciem
http://allegro.pl/sh...2#tabsAnchor
Edited by gpo, 07 September 2015 - 23:00.
#39
Posted 08 September 2015 - 06:20
@TheStig210 w naszym kraju samych posiadaczy tego sprzętu jest marginał, co do tegorocznego modelu obawiam sie ze moze to byc poniekąd związane z tym iz sprzet jest w miare nowy więc mało czasu upłynęło, a za resztę dzięki daj znać jaką folie będziesz wybierał (żeby nie wpłynęła niekorzystnie na jakość ekranu)
ja jestem przed kupnem tego oto sprzętu jednak póki co zero odpowiedzi ze strony sprzedawcy na prośbę o numer seryjny wraz ze zdjęciem
http://allegro.pl/show_item.php?item=5647999972&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62#tabsAnchor
Komputer z twojego linku chyba nie jest najnowszym modelem 2015
Najnowsze mają Iris 6100 na pokładzie, a ten z aukcji 5200, chyba że o czymś nie wiem...
Na razie czekam do końca września na wypłatę ;D A potem jadę do Wrocka po sprzęt ( W moim Opolu nie ma dystrybutora normalnego)
Z kupnem dobrej folii na ekran w naszym kraju też będzie problem, poszukam w Cortland'zie i tym podobnych
#40
Posted 08 September 2015 - 09:13
To jest model 15" calowy, w nich nie zmieniono kart graficznych zintegrowanych. Komputer jak najbardziej z 2015.
#41
Posted 08 September 2015 - 12:40
Co do tematu. Macbook stoi w sklepie już kilka miesięcy i czyszczony jest około 1 raz w tyg. Nigdy nie używamy odpowiedniej szmatki z odrobiną wody bo poprostu nie ma czasu na pieprzenie się z 30 czy więcej ekranami laptopów, dochodzą do tego tablety i telewizory. Najczęściej jest to byle jaka ścierka plus płyn do czyszczenia monitorów czy tv. Nie raz zdarzyło się że ktoś użył płynu do okien i też było dobrze. Ostatnio po przeczytaniu tego wątku zacząłem przyglądać się na ekran tego macbooka i wygląda jak nowy. Dodatkowo pytałem osób które przyjmują zwroty czy zajmują się naprawą i nikt nie spotkał się z tym problemem w moim sklepie. Ja jestem dobrej myśli i najprawdopodobniej w przeciągu kilku dni zakupię sobie takiego macbooka. Mało tego jestem na jednej grupie na fb gdzie ludzie mają takie problemy i co chwila ktoś pisze że Apple wymienił ekran za darmo nawet po gwarancji i bez apple care.
#42
Posted 08 September 2015 - 15:46
Generalnie gratuluję wszystkim, którzy czyszczą ekran szmatką nasączoną wodą. Proponuje jeszcze dolać soku i Coli, a jak nie pomoże to charchnąć ze dwa razy. Ekran przeciera się sucha szmatką, najlepiej z mikrofibry aby nie porysować panelu. Ekrany w MacBookach ze względu na to że są bardzo cienkie, są też dużo delikatniejsze. To nie jest kineskop z telewizora Sanyo, na który można było wiadro wody wylać. Jak pojawi się zabrudzenie, to wystarczy lekko chuchnąć i zejdzie. A jeżeli już ktoś tak bardzo chce mieć dotykowy ekran (bo nie wiem co trzeba robić, aby tak zabrudzić panel żeby czyścić go wodą), to niech kupi sobie folię. Czekam na temat "Kiedy Apple zrobi wodoszczelnego MacBooka, bo chciałbym pracować pod wodą w wannie".
Edited by Hubson83, 08 September 2015 - 15:48.
iPhone 15 Pro Max | iPhone 12 | Apple Watch Ultra | MacBook Pro 16" | MacBook Pro 14"
#43
Posted 08 September 2015 - 15:54
Generalnie gratuluję wszystkim, którzy czyszczą ekran szmatką nasączoną wodą. Proponuje jeszcze dolać soku i Coli, a jak nie pomoże to charchnąć ze dwa razy. Ekran przeciera się sucha szmatką, najlepiej z mikrofibry aby nie porysować panelu. Ekrany w MacBookach ze względu na to że są bardzo cienkie, są też dużo delikatniejsze. To nie jest kineskop z telewizora Sanyo, na który można było wiadro wody wylać. Jak pojawi się zabrudzenie, to wystarczy lekko chuchnąć i zejdzie. A jeżeli już ktoś tak bardzo chce mieć dotykowy ekran (bo nie wiem co trzeba robić, aby tak zabrudzić panel żeby czyścić go wodą), to niech kupi sobie folię. Czekam na temat "Kiedy Apple zrobi wodoszczelnego MacBooka, bo chciałbym pracować pod wodą w wannie".
Nie dramatyzuj. Zwykłych odcisków palców nie wyczyścisz suchą szmatką, a co dopiero jakiś przyschnięty kurz. Ekran jest tak wykonany, że płyn do matryc, a nawet zwykły do okien nie jest w stanie mu zaszkodzić. Matryce przy wymianach myje się nawet benzyną ekstrakcyjną i nic się nie dzieje. Producent przewidział, że sprzęt będzie w różnych warunkach użytkowany i musi być na to odporny. Nie trzeba się z tym obchodzić jak z jajkiem i wycierać zawsze świeżą jedwabną szmatką.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#44
Posted 08 September 2015 - 16:02
Zgadza się, ja natomiast uważam że wszystko jest kwestią odpowiedniego użytkowania sprzętu. Miałem MacBooki z 2013 i 2014 roku, mam i obecnego i ten problem mnie nie dotknął. Zależy co rozumie się pod "różnymi warunkami", na deszczu lub w błocie na nim nie popracujesz. Mój stary laptop Fujitsu-Siemens, spadł z trzech metrów i nic mu się nie stało, z MacBookiem raczej byłoby inaczej i trzeba mieć to na uwadze. Jest to sprzęt delikatny i jest mniej odporny na "różne sytuacje". Poza tym proponuje poczytać informacje od producenta:
Produkty firmy Apple są wykonane z różnych materiałów i mogą wymagać odmiennych procedur czyszczenia. Sposób czyszczenia może być też inny dla poszczególnych części urządzenia. Oto kilka wstępnych wskazówek, które mają zastosowanie w przypadku wszystkich produktów:
Uwaga: jeśli do wnętrza produktu firmy Apple przedostanie się ciecz, należy niezwłocznie skierować się po pomoc do Autoryzowanego Serwisu Apple lub sklepu detalicznego Apple Store. Uszkodzenia spowodowane działaniem substancji płynnych nie są objęte gwarancją na produkty firmy Apple ani planami AppleCare Protection Plan. Jeśli jest planowana wizyta w sklepie detalicznym Apple Store, należy dokonać rezerwacji w punkcie Genius Bar na stronie http://www.apple.com/retail/geniusbar/ (usługa dostępna tylko w niektórych krajach).
- Do czyszczenia należy używać wyłącznie miękkich, niepozostawiających włókien ściereczek. Szorstkie tkaniny i ręczniki papierowe mogą spowodować uszkodzenia.
- Należy odłączyć produkt firmy Apple od wszelkich zewnętrznych źródeł zasilania.
- Należy odłączyć od produktu wszystkie urządzenia zewnętrzne i kable.
- Należy trzymać płyny z dala od produktu.
- Nie wolno dopuścić, aby wilgoć przedostała się do wnętrza urządzenia przez otwory. Nie należy stosować preparatów w aerozolu, rozpuszczalników ani środków do szorowania.
- Nie wolno rozpylać żadnych środków czyszczących bezpośrednio na produkt.
EDIT:
Proszę nie stosować podkreślenia kolorem czerwonym - jest on zarezerwowany do moderacji.
iPhone 15 Pro Max | iPhone 12 | Apple Watch Ultra | MacBook Pro 16" | MacBook Pro 14"
#45
Posted 09 September 2015 - 06:54
Generalnie gratuluję wszystkim, którzy czyszczą ekran szmatką nasączoną wodą.
Cytat z ulotki Ważne informacje o produkcie MacBook Pro
- macsupport likes this
#46
Posted 29 September 2015 - 09:42
Proszę nawet nie pisać, że problem spowodowany jest wyłącznie niewłaściwym czyszczeniem matrycy, bo to bzdura. Ja swoją Retinę Late 2013 przez półtora roku czyściłem wyłącznie za pomocą suchej ściereczki dołączonej do zestawu, 'dmuchałem i chuchałem' i przetarcia warstwy AR i tak powstały na prawie wszystkich bokach ekranu. Komputer użytkowany był wyłącznie w warunkach 'biurowych', nie zdarzyło mi się nawet na nim pracować na zewnątrz. Ogólnie rzecz biorąc, ww. uszkodzenia nie miały prawa powstać.
Staingate jest ewidentnie wadą fabryczną, ponieważ zdarza się tylko w niektórych wypustach.
Swoją drogą - po mailu na wspomniany wyżej adres w ciągu niecałych 36 godzin dostałem odpowiedź z Apple Customer Care w Irlandii, następnie uprzejmy telefon z trzykrotnymi przeprosinami za zaistniałą sytuację oraz (po wysłanu fotki problemu) odpowiedź o pozytywnym rozpatrzeniu sprawy i bezpłatnej wymiany ekranu na nowy w polskim serwisie. Komputer jest już w iSpocie i wymieniają.
Edited by ienes, 29 September 2015 - 10:36.
#47
Posted 29 September 2015 - 10:16
Topcase czy ekran?
Wiadomo, że to nie od czyszczenia, to wada fabryczna.
Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl
ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków
kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91
#48
Posted 29 September 2015 - 10:36
Topcase czy ekran?
Wiadomo, że to nie od czyszczenia, to wada fabryczna.
Sorry - miałem na myśli, ekran, w sensie to co trzeba wymienić.
#49
Posted 30 September 2015 - 17:30
Dzisiaj stałem się posiadaczem nowego rMBP 2015, i przy okazji transakcji w iSpocie, wypytałem ich o ten dobrze znany problem.
Sprzedawca powiedział mi że problem dotyczy wersji 2012 (zaraz odezwą się posiadacze 2013 - piszę co mi powiedziano), którą notabene sam posiada i żadnego problemu nie ma. Natomiast modele 2014 i 2015 są już wolne od tej wady, i mam nadzieję że to prawda.
Ponad to są ponoć plany ogłoszenia akcji serwisowej dla posiadaczy wadliwych urządzeń.
Ten konkretny salon w którym byłem, spotkał się tylko z 1 wadliwą sztuką, która została bezpłatnie naprawiona
#50
Posted 01 October 2015 - 09:14
Dzisiaj stałem się posiadaczem nowego rMBP 2015, i przy okazji transakcji w iSpocie, wypytałem ich o ten dobrze znany problem.
Sprzedawca powiedział mi że problem dotyczy wersji 2012 (zaraz odezwą się posiadacze 2013 - piszę co mi powiedziano), którą notabene sam posiada i żadnego problemu nie ma. Natomiast modele 2014 i 2015 są już wolne od tej wady, i mam nadzieję że to prawda.
Ponad to są ponoć plany ogłoszenia akcji serwisowej dla posiadaczy wadliwych urządzeń.
Ten konkretny salon w którym byłem, spotkał się tylko z 1 wadliwą sztuką, która została bezpłatnie naprawiona
Taa a co mial cie zniechecic do zakupu komputera za 10k ? , Jakos niewieze ze spotkali sie z jedna sztuka ktora szczesliwie naprawili
MBPr 2015 8GB/128GB , Iphone 6 16GB , Ipad Mini Retina 16 GB LTE , Ipod Shuffle 2GB
8 user(s) are reading this topic
0 members, 8 guests, 0 anonymous users