Dzwoniłem dzisiaj do iSpot na Marszałkowskiej, opisując problem. Powiedzieli, że najprawdopodobniej wymienią matrycę na gwarancji czas - 5 do 7 dni. Tak więc - okaże się
I jak z naprawą? Mam ten sam problem,
Niedawno zaobserwowałem na moim MacBooku Pro Retina 25" 2012 mid pojawienie się dziwnej plamy w lewym górnym rogu ekranu. Jak się później okazało, jest to zdarta warstwa antyrefleksyjna, którą powlekane są ekrany Retina. Problem jest powszechny, a Apple uznaje to za
- uszkodzenie powstałe w wyniku zbyt dużego nacisku przez Użytkownika, jest to wada jedynie kosmetyczna i nie wpływa na jakość użytkowania. Zgłoszenia gwarancyjne są nieuznawane. Apple oferuje płatną wymianę w cenie ok. $950
- uszkodzenie powstałe w wyniku niewłaściwego mycia ekranu przy użyciu bardzo silnych detergentów, rozpuszczalników czy kwasów (sic!). Zgłoszenia gwarancyjne są nieuznawane.
Jednocześnie zapraszam wszystkich zainteresowanych lub dotkniętych problemem do śledzenia wątku na oficjalnej stronie wsparcia Apple: https://discussions....068947?tstart=0
a także mniej oficjalnej grupy (która w przeciwieństwie do oficjalnej strony nie moderuje treści)https://www.facebook...7572909386595/
Teraz trochę szczegółów. Problemem dotknięte są głównie MacBooki Pro 2012 - 2013 z ekranem Retina o przekątnej 15". Felerna warstwa antyrefleksyjna jest wadą fabryczną, nieuznawaną przez Apple. Plamy powstają w wyniku czyszczenia miękką szmatką nasączoną czystą wodą! Jedyny Apple Store który uznał gwarancję znajduje się w Genewie. Wszędzie indzie,j Apple w odpowiedzi na zgłoszenie wyjaśnia, że jest to wada spowodowana niewłaściwą konserwacją lub zbyt dużym naciskiem. Historia ze zbyt dużym naciskiem najczęściej jest wciskana osobom, którym klawisze "wytarły" warstwę AR, przykładowe zdjęcie z dyskusji: źródło: https://discussions....rt=75&tstart=0
Kwestia zbyt wysokich klawiszy została rozwiązana dopiero w 2014 roku (Użytkownik z Genewy któremu uznano gwarancję wymieniono przy okazji klawisze na niższe).