Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Wiadomości (iMessage) "poza siecią" na Macu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 raposo

raposo
  • 2 postów

Napisano 25 stycznia 2015 - 11:36

Witam,

 

Ni stąd ni z owąd, programik Wiadomości cały czas informuje, że jest poza siecią. Działał sobie kilka miesięcy, aż tu nagle takie coś.

Mam iPhone'a 5s połączonego do tej samej sieci wifi co MacBook Pro 13 Retina, zasięg jest, właściwie nawet można wysyłać wiadomości z Maca ale kontakty są na czerwono i nie pobiera SMSów, które przyszły jak Mac był wyłączony.

 

Co zrobiłem:

- restart kompa, telefonu,

- przelogowanie do iCloud na obu urzadzeniach,

- restart aplikacji.

- zmiana statusu na "jestem" (nie wchodzi).

 

Niby wszystko jest jak było, no ale nie działa jak działało... Ktoś spotkał się z takim problemem?



#2 maciek5s

maciek5s
  • 1 108 postów
  • Płeć:

Napisano 11 kwietnia 2017 - 10:44

Od dziś mam to samo, wygląda to tak

28m057n.png

 

Ktoś wie jak to naprawić? Z dnia na dzień nie można wysyłać sms na Macu


iPhone 5s Mac mini  Watch Series 1


#3 DanielF

DanielF
  • 5 764 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 11 kwietnia 2017 - 10:51

http://osxdaily.com/...sent-error-mac/


Fallout ...war, war never changes...

#4 maciek5s

maciek5s
  • 1 108 postów
  • Płeć:

Napisano 11 kwietnia 2017 - 11:03

 

To trochę nie na temat w sumie. Chodzi o czerwony kontakt, a takie okienka jak w linku w ogóle się nie pojawiają. Wszystko jest ustawione dobrze, korzystałem z tego kilka miesięcy, a dziś nagle czerwono. Znalazłem takie coś http://guyflorack.co...pad-or-mac-fix/ , ale to też żadna pomoc, bo tak ustawione to mam cały czas. Robiłem wszystko na nowo i dalej to samo. 


iPhone 5s Mac mini  Watch Series 1


#5 maciek5s

maciek5s
  • 1 108 postów
  • Płeć:

Napisano 11 kwietnia 2017 - 15:11

Edit: wylogowałem się z iMessage na iPhone i potem 3 godziny musiałem czekać, aż się aktywuje znów, jednak na Macu to samo. Nie można wysyłać sms, bo kontakty są zaznaczone na czerwono, wiadomości iMessage można wysyłać normalnie. Bez sensu


Dodam, że w FaceTime na te same numery(na które nie mogę pisać) można dzwonić z Maca


ROZWIĄZAŁEM

w iMessage w iPhone w wysyłka/odbiór oprócz numeru telefonu zaznaczyłem swoje Apple ID, tak samo postąpiłem na Macu, zaczęło działać po czym odhaczyłem te Apple ID na iPhone i Macu i dalej działa. Nagle numery telefonu, które nie posiadają iPhone zrobiły się czarne jak przez kilka ostatnich miesięcy


iPhone 5s Mac mini  Watch Series 1


#6 maciek5s

maciek5s
  • 1 108 postów
  • Płeć:

Napisano 11 kwietnia 2017 - 17:37

Edit: znowu to samo, póki co zaznaczyłem swój mail i działa, ale nie wiem czy to tak ma być


iPhone 5s Mac mini  Watch Series 1


#7 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 12 kwietnia 2017 - 08:28

Masz na pewno aktywny numer telefonu na iMessage na telefonie? Z tego co rozumiem to jako "bramkę wychodzącą" (nazwijmy to tak roboczo) ustawiłeś adres email Apple ID lub powiązany. W tej sytuacji każda nowa wiadomość będzie dochodzić do ludzi z adresu email a nie z numeru telefonu.



#8 maciek5s

maciek5s
  • 1 108 postów
  • Płeć:

Napisano 12 kwietnia 2017 - 10:07

Masz na pewno aktywny numer telefonu na iMessage na telefonie? Z tego co rozumiem to jako "bramkę wychodzącą" (nazwijmy to tak roboczo) ustawiłeś adres email Apple ID lub powiązany. W tej sytuacji każda nowa wiadomość będzie dochodzić do ludzi z adresu email a nie z numeru telefonu.

Nie, nie. Wcześniej zarówno na telefonie jak i na Macu zaznaczony miałem tylko nr telefonu i od listopada wszystko działało jak trzeba. Od wczoraj kontakty, które nie mają iPhone zrobiły się czerwone. No więc dodałem do telefonu i Maca jeszcze adres e-mail (moje Apple ID), ale mam ustawione by rozpoczynać rozmowy z nr telefonu. Odkąd dodałem ten adres mail to działa.

 

Ogólnie jest to trochę dziwne, bo coś co działa pół roku nagle przestaje pomimo tych samych ustawień. Ciekawe czy z takimi ustawieniami będzie OK. Wczoraj jak zaznaczyłem na chwilę adres e-mail to kontakty przestały być czerwone, a gdy odznaczyłem adres e-mail to po jakimś czasie znowu zrobiły się czerwone.


To, że teraz są zaznaczone adresy e-mail to nie problem, oby tylko działało. Jeżeli rozpoczynam rozmowy z nr telefonu to ten adres e-mail pełni tylko rolę figuranta. Ciekawi mnie jak Ty masz ustawione, czy masz tylko nr telefonu czy jeszcze zaznaczony adres e-mail?


Użytkownik maciek5s edytował ten post 12 kwietnia 2017 - 10:09

iPhone 5s Mac mini  Watch Series 1


#9 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 13 kwietnia 2017 - 10:49

No to skoro nadal masz zaznaczony numer telefonu jako "wychodzący" to dobrze.

 

Swoją drogą - mnie zastanawia jak to w ogóle działało wcześniej...

iMessage na iPhone można włączyć bez logowania się do Apple ID. Wtedy jest aktywny jedynie na numerze telefonu.

iMessage na urządzeniach innych niż iPhone wymaga zalogowania się do Apple ID celem aktywacji co w konsekwencji dodaje jako opcje wychodzącą / do odbioru też email powiązany z Apple ID. JEŚLI na iPhone w iMessage jest zalogowane to samo Apple ID to ten numer telefonu pojawia się jako opcja też na innych urządzeniach.

 

Wynika to z prostego faktu - komputer czy tablet nie ma karty sim z numerem telefonu (a nawet jeśli iPad ma takowy wsadzony to i tak nie ma funkcji telefonu w sobie), więc musi to tak być. Zatem mnie zastanawia jak to wcześniej działało skoro nie aktywowałeś nigdy iMessage z Apple ID. Może to robiłeś ale nawet nie wiedziałeś / nie zwróciłeś uwagi (bo dzieje się to automatycznie po zalogowaniu się do iCloud w Preferencjach systemowych na Mac i do iCloud przy aktywacji iPada), a po prostu pewnego dnia Cię wylogowało w iMessage z Apple ID na komputerze i tak Ci się to objawiło jak opisujesz.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych