Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Serwis pyta o hasło do konta administratora


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Seifer

Seifer
  • 8 postów

Napisano 21 stycznia 2015 - 13:39

Cześć

 

Kilka dni temu zareklamowałem mojego MacBooka Pro. Wada mechaniczna, poza tym ze sprzętem wszystko w porządku. Podczas obsługi przez pracownika sklepu iSpot w Galerii Mokotów zostałem poproszony o wyłączenie funkcji "Znajdź mój Macbook". Muszę przyznać, że w tym momencie zapaliła mi się żarówka w głowie, lecz nie oponowałem i to zrobiłem.

Dziś otrzymałem telefon z prośbą o podanie hasła do konta administratora. Jeżeli mam być szczery, w tym momencie moje zaufanie do tej firmy spadło do zera, mocno śmierdzi mi to amatorszczyzną, a także nasuwa wątpliwości w kwestii bezpieczeństwa.

Chciałbym Was zapytać, jakie są Wasze doświadczenia z serwisowaniem sprzętu? Czy takie praktyki są na porządku dziennym? Co powinienem w tej sytuacji zrobić?

 

PS. Hasło podałem, lecz na szczęście okazało się, że złe. Używam wielu skomplikowanych haseł i część z nich nie jestem w stanie odtworzyć w pamięci nie mając klawiatury pod palcami.


Użytkownik Seifer edytował ten post 21 stycznia 2015 - 13:40


#2 Driff

Driff
  • 423 postów

Napisano 21 stycznia 2015 - 13:45

Jak 2 dni temu oddawałem Macbooka do Cortlandu (również wada mechaniczna) to dwukrotnie pytałem o swoje dane (czy muszę wyglogować się z iCloud, wyłączyć FMM), oraz informowałem, że komputer jest zabezpieczony hasłem. Pracownik powiedział, że nic nie muszę robić, serwisant w ogóle nie będzie ingerował w system i jest im to niepotrzebne.


<p>MacBook Air 13" Early 2014 + iPhone 12 Pro Max + AirPods Pro

#3 Seifer

Seifer
  • 8 postów

Napisano 21 stycznia 2015 - 14:09

Właśnie się zorentowałem, że wybrałem zły dział na zadanie moich pytań. Przepraszam i proszę o przeniesienie do właściwego działu.

#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 stycznia 2015 - 14:31

A po co im hasło do systemu? Z jaką usterką go oddałeś? 

Przecież jeśli tylko wymieniają części to nie potrzebują dostępu do danych i systemu. Nawet do sprawdzenia po naprawie zazwyczaj można podłączyć inny dysk.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#5 Seifer

Seifer
  • 8 postów

Napisano 21 stycznia 2015 - 14:59

Obluzowanie touchpada. Z jednej strony po prostu zaczął się ruszać góra - dół wydając przy tym dźwięki.



#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 21 stycznia 2015 - 16:37

A po co im hasło do systemu? Z jaką usterką go oddałeś? 

Przecież jeśli tylko wymieniają części to nie potrzebują dostępu do danych i systemu. Nawet do sprawdzenia po naprawie zazwyczaj można podłączyć inny dysk.

Nie do końca - jeśli zostało założone zabezpieczenie sprzętowe to bez hasła nawet nie zresetuje się PRAM (nie mówiąc już o bootowaniu z innych nośników) - a takie zabezpieczenie może wykonać każdy użytkownik. Może o to im chodziło? Co prawda po co im hasło do konta administratora..... za diabła nie wiem ;)


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 stycznia 2015 - 16:48

Nie do końca - jeśli zostało założone zabezpieczenie sprzętowe to bez hasła nawet nie zresetuje się PRAM (nie mówiąc już o bootowaniu z innych nośników) - a takie zabezpieczenie może wykonać każdy użytkownik. Może o to im chodziło? Co prawda po co im hasło do konta administratora..... za diabła nie wiem ;)

 

Dlatego napisałem, że zazwyczaj można podłączyć inny dysk. Zazwyczaj, a nie zawsze. Mało kto ma specjalnie założoną blokadę na sprzęt.

W takiej sytuacji jak ta zapytałbym po co serwisowi te hasła.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#8 Seifer

Seifer
  • 8 postów

Napisano 21 stycznia 2015 - 17:32

Nie używałem żadnych sprzętowych haseł. Tylko takie, które można ustawić podczas pierwszego uruchomienia komputera.

 

Odpowiedzią, jaką usłyszałem była: "bez tego hasła serwis nie będzie mógł wykonać... yyy... odrzuci reklamację".

Jestem rozczarowany. Zwłaszcza, że przeglądając informacje w sieci można odnieść wrażenie, że Apple bardzo dba o relacje z klientem. A tu okazuje się, że zatrudnia również amatorów.


Użytkownik Seifer edytował ten post 21 stycznia 2015 - 17:33


#9 Driff

Driff
  • 423 postów

Napisano 21 stycznia 2015 - 18:13

Przed chwilą dostałem wiadomość z Cortlandu, że komputer jest naprawiony, przetestowany i zapakowany. Nikt żadnych haseł ode mnie nie chciał, czyli jest tak jak powiedział mi pracownik w dniu oddania sprzętu. Ewidentnie coś jest nie tak ze strony iSpotu, choć w przypadku tej firmy wcale mnie to nie dziwi.
<p>MacBook Air 13" Early 2014 + iPhone 12 Pro Max + AirPods Pro

#10 Seifer

Seifer
  • 8 postów

Napisano 21 stycznia 2015 - 18:53

Przed chwilą dostałem wiadomość z Cortlandu, że komputer jest naprawiony, przetestowany i zapakowany. Nikt żadnych haseł ode mnie nie chciał, czyli jest tak jak powiedział mi pracownik w dniu oddania sprzętu. Ewidentnie coś jest nie tak ze strony iSpotu, choć w przypadku tej firmy wcale mnie to nie dziwi.

Mógłbyś napisać coś więcej? Pierwszy raz mam z nią do czynienia (poza zakupem).






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych