Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Rozbieżność w numerach IMEI między pudełkiem a telefonem.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 abdul190

abdul190
  • 127 postów
  • SkądRuda Śląska

Napisano 03 stycznia 2015 - 16:50

Witam.

Znalazłem ofertę z iPhone 5S. Jednak występuje rozbieżność między numerami IMEI na telefonie, a pudełku.

Sam sprzęt jest z polskiej dystrybucji. Na forum wyczytałem tyle, że po wymianie gwarancyjnej powinno się dostać albo nową naklejkę z numerem IMEI na pudełko, papierek potwierdzający wymianę sprzętu na nowy lub potwierdzenie w formie elektronicznej na email. Sprzedający twierdzi, że kupił już z taką różnicą numerów IMEI, poprzedni właściciel powiedział mu, że został wymieniony, ale żadnych dowodów na to.

Czy mająć dwa numery IMEI (z pudełka i z telefonu [lub tacki sim]) mogę w jakiś sposób sprawdzić to w iSpocie? Takowy punkt mam niedaleko w Katowicach (CH Silesia) czy oni są w stanie stwierdzić, że te numery są jakoś ze sobą połączone? Ewentualnie wydać zaświadczenie, że telefon był faktycznie wymieniany?

 

Lub w ogóle olać ten przypadek i szukać dalej?

 

Proszę nie zamykać tematu, takiego samego nie znalazłem, który odpowiedział by na pytania w takie sytuacji jak moja.

 

 

 

Pozdrawiam.


Komputer: PC i5-7400/GTX 1060 6gb G1/16Gb/4tb+250gb nvm-e/W10 | Telefon: iPhone 11 Pro
Player: P20 Pro / 11 Pro + SHB5850 | Tablet: Nexus 7 II LTE 32Gb


#2 markos99

markos99
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 stycznia 2015 - 16:59

Witam, sam niedawno zakupilem taki telefon. Wlasciciel twierdzil ze wymieniono mu telefon na nowy ale nie wie dlaczego numery sie nie zgadzaja. Numer na pudelku byl juz po gwarancji ale numer imei telefonu jeszcze na gwarancji. Po miesiacu padl wyswietlacz w moim iphonie. W serwiesie sprawdzili imei telefonu ktory byl na gwarancji i wymienili telefon na nowy. Oczywiscie dostalem potwierdzenie ze telefon zostal wymieniony i poprosilem o naklejke na pudelko zeby miec ten sam numer imei i nie bylo z tym problemu. Telefon jest na gwarancji do dnia jaki byl stary telefon. Zauwazylem pozniej ze na obudowie telefonu iphone 5s jest tez numer imei ktory jest w tym momencie inny niz numer w telefonie oraz na pudelku, natomiast sprawdzajac numer z obudowy wychodzi ze iphone ma jeszcze rok gwarancji wiec obudowa z wyswietlaczem jest nowa natomiast srodek stary tak mi sie wydaje.

Pozdrawiam
Marcin

#3 abdul190

abdul190
  • 127 postów
  • SkądRuda Śląska

Napisano 03 stycznia 2015 - 18:40

Brzmi zachęcająco. Z tego co wiem to Apple realizuje własnie gwarancje po imei na telefonie, a nie po pudełku, to wydaje się plusem.


Komputer: PC i5-7400/GTX 1060 6gb G1/16Gb/4tb+250gb nvm-e/W10 | Telefon: iPhone 11 Pro
Player: P20 Pro / 11 Pro + SHB5850 | Tablet: Nexus 7 II LTE 32Gb


#4 qb4hkm

qb4hkm
  • 529 postów

Napisano 03 stycznia 2015 - 19:15

Brzmi zachęcająco. Z tego co wiem to Apple realizuje własnie gwarancje po imei na telefonie, a nie po pudełku, to wydaje się plusem.

Jakim plusem? To jedyne logiczne rozwiązanie, do gwarancji nie jest nawet potrzebne pudełko...



#5 markos99

markos99
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 stycznia 2015 - 19:23

Potwierdzam, sprawdzali sam telefon.

#6 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 03 stycznia 2015 - 21:00

Brzmi zachęcająco. Z tego co wiem to Apple realizuje własnie gwarancje po imei na telefonie, a nie po pudełku, to wydaje się plusem.

 

Hmmm... nie znam żadnego producenta na świecie, który by serwisował papierowe pudełko :) Podziel się kto tak robi, że się tak dziwisz :)


  • MaciejNowak lubi to
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#7 abdul190

abdul190
  • 127 postów
  • SkądRuda Śląska

Napisano 03 stycznia 2015 - 21:09

@up Samsung/LG np, którego telefonów używam od 4 lat (android). Jeśli nie masz dowodu zakupu ze sobą i/lub pudełka ze zgodnym imei to nie przyjmą telefonu. A w zestawie z 5S, którego znalazłem jako pasującą mi ofertę - nie ma dowodu zakupu, a nr imei z pudełka się nie zgadza. Dlatego mam wątpliwości w stosunku do tego. No i chętnie się dowiem, czy iSpot może mi sprawdzić pochodzenie/legalność tegoż egzeplarza? Bo jednak wymieniam za SGS5, i nie chciałbym wpaść w gnój po uszy.

 

W ogóle opłaca się wymieniać Galaxy S5 3miesięcznego na 5S, któremu kończy się gwarancja za 7 dni?


Użytkownik abdul190 edytował ten post 03 stycznia 2015 - 22:46

Komputer: PC i5-7400/GTX 1060 6gb G1/16Gb/4tb+250gb nvm-e/W10 | Telefon: iPhone 11 Pro
Player: P20 Pro / 11 Pro + SHB5850 | Tablet: Nexus 7 II LTE 32Gb


#8 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 03 stycznia 2015 - 23:13

@up Samsung/LG np, którego telefonów używam od 4 lat (android). Jeśli nie masz dowodu zakupu ze sobą i/lub pudełka ze zgodnym imei to nie przyjmą telefonu.


Dowód zakupu jak najbardziej, pudełko bzdura. Wpisują opakowanie zastępcze i przyjmują. Sprawdzone jakiś czas temu organoleptycznie.
 

A w zestawie z 5S, którego znalazłem jako pasującą mi ofertę - nie ma dowodu zakupu, a nr imei z pudełka się nie zgadza. Dlatego mam wątpliwości w stosunku do tego.


Wystarczy poszukać na forum bo było pierduliard razy, że gwarancja jest na podstawie IMEI.
 

No i chętnie się dowiem, czy iSpot może mi sprawdzić pochodzenie/legalność tegoż egzeplarza? Bo jednak wymieniam za SGS5, i nie chciałbym wpaść w gnój po uszy.


iSpot ma takie same możliwości sprawdzenia czegokolwiek jak każdy inny sklep sprzedający iPhone, bo niczym się od nich nie różnią. Jak masz wątpliwości zadzwoń do Apple.

W ogóle opłaca się wymieniać Galaxy S5 3miesięcznego na 5S, któremu kończy się gwarancja za 7 dni?


Do tego pytania jest zupełnie inny dział.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#9 Andzia.W

Andzia.W
  • 16 postów

Napisano 04 stycznia 2015 - 18:13

Witam. 

Mam podobną sytuację. Kupiłam mojego pierwszego iPhone'a 5. Pudełko nie było ofoliowane, a że to mój pierwszy iPhone, byłam w tym totalnie zielona. iPhone po jakimś czasie się zepsuł. Dopiero wtedy okazało się, że na FV mam nr. IMEI taki sam jak na pudełku, ale iPhone ma jeszcze inny numer IMEI. W serwisie bez problemu mi go przyjęli na gwarancję, został wymieniony w Regenersis na nowy i otrzymałam potwierdzenie wymiany. Przez moją głupotę nie mam pudełka ani FV zakupu od mojego telefonu, ale za to mam potwierdzenie wymiany ze wszystkimi numerami. Na szczęście człowiek uczy się na błędach i nie dam się drugi raz oszukać,

pozdrawiam :)



#10 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 04 stycznia 2015 - 19:22

Czyli, to, że Ci wymienili iPhone w serwisie uważasz za oszustwo? Dobre...
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#11 Andzia.W

Andzia.W
  • 16 postów

Napisano 08 stycznia 2015 - 13:47

Czyli, to, że Ci wymienili iPhone w serwisie uważasz za oszustwo? Dobre...

Nie. Cieszę się, że mi wymienili. Uważam, że powinni mi dać FV do telefonu, który kupuję, a nie byle jaką z całkiem innym numerem IMEI, bo po co mi taka FV? Napisałam już, że to mój błąd, bo tego nie sprawdziłam, ale to nie oznacza, że nie powinnam otrzymać FV od mojego telefonu, a nie jakiegoś innego. Teraz sprzedaję go bez FV, jedyne potwierdzenie, że to moja własność to protokół wymiany.



#12 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 08 stycznia 2015 - 14:05

Może kupiłaś już raz wymieniany gwarancyjnie telefon, więc dlatego nie zgadza się IMEI na FV.
Linux is like a wigwam. No gates, no windows and apache inside.
PDAClub.pl - Wortal i forum miłośników technologii Mobilnych
CyfrowyJa.pl - Wszystko o Smartwatch, Smartband, Activity Tracker i gadżetach

#13 Andzia.W

Andzia.W
  • 16 postów

Napisano 08 stycznia 2015 - 15:24

Sam sprzedawca powiedział mi, że najprawdopodobniej telefon był podmieniony "przez przypadek". 



#14 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 stycznia 2015 - 15:29

Jeśli pudełko nie było oryginalnie zafoliowane, to z tym telefonem mogło się dziać wszystko. A sprzedawca to idiota jeśli wpisuje na fakturę numer seryjny z pudełka, a nie z telefonu.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych