Z sześciu do dwunastu miesięcy wydłużony zostanie korzystny dla klienta czas obowiązywania domniemania, w którym przyjmuje się, że stwierdzona wada towaru istniała już w momencie sprzedaży.
Naprawa, wymiana, obniżenie ceny lub zwrot pieniędzy – w związku z wadą zakupionego towaru wybór konkretnego uprawnienia będzie należał co do zasady do konsumenta
Czyli sprzedając np, dysk SSD który uległ uszkodzeniu np. w 6-tym miesiącu musimy się liczyć, że klient zażąda zwrotu pieniędzy, a nie wymiany na nowy. Przy ciągłej obniżce cen śmiem twierdzić, że będzie to nagminne ...
Z dziesięciu do czternastu dni zostanie wydłużony czas na odstąpienie przez klienta od umowy zawartej na odległość (np. przez Internet czy telefon) lub poza lokalem przedsiębiorcy (np. na pokazie). Jeżeli konsument nie zostanie poinformowany o tym prawie, termin ten przedłuży się z obecnych trzech aż do dwunastu miesięcy.
To mamy dodatkową biurokrację. Do każdej przesyłki musimy dodać informację o prawie do odstąpienia na piśmie.
Poza tym sprzęt używany jest objęty 24-ro miesięczną rękojmią, chyba, że konsument zostanie poinformowany o skróceniu tego okresu - nie mniej jednak niż 12 msc.
Art. 568. § 1. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat, a gdy chodzi o wady nieruchomości – przed upływem pięciu lat od dnia wydania rzeczy kupującemu. Jeżeli kupującym jest konsument a przedmiotem sprzedaży jest używana rzecz ruchoma, odpowiedzialność sprzedawcy może zostać ograniczona, nie mniej niż do roku od dnia wydania rzeczy kupującemu.
A co z usługą?