Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Wygięty iPhone 6 cortland odmawia wymiany


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 damkaro

damkaro
  • 544 postów

Napisano 18 listopada 2014 - 12:01

Cześć,
Jakiś czas temu zauważyłem, że mój iPhone 6 się lekko wygiął, nie przeszkadzało mi to więc go nie reklamowałem, ale 8 listopada gdy go odblokowałem ukazał mi się taki oto ekran.

Dołączona grafika




Zaniosłem go do Cortlandu pewny, że dostanę nowego (po przeczytaniu tego) i jakież było moje zdziwienie gdy dziś dostałem tego maila.

Witaj,

Diagnoza Twojego sprzętu została zakończona. (Zlecenie numer 54644, numer seryjny: XXXXXXXXXXX).


Producent po zapoznaniu się ze zdjęciami urządzenia odmówił wymiany gwarancyjnej telefonu. Poniżej przesyłam ofertę na wymianę pogwarancyjną.

iPhone 6, MM-TD, 16GB, Space Gray
Cena uwzględniająca zwrot uszkodzonej części do producenta: 1349 zł (w tym 23% podatku VAT).
Powód wymiany części: Uszkodzenie mechaniczne


Łączny koszt naprawy uwzględniający zwrot uszkodzonych części do producenta: 1349 zł (w tym 23% podatku VAT)

Na wymienione w ramach naprawy części serwisowe Apple obowiązuje gwarancja producenta 90 dni.

Ze względów kursowych oferta ważna w dniu 2014-11-18

Jeśli akceptujesz koszty odpowiedz na ten e-mail. Wyślę następny e-mail oraz informacje w jaki sposób uregulować opłatę.


To jakieś jaja, czy polskie firmy zawsze muszą powołać się uszkodzenie mechaniczne? Jak sądzicie czy warto się odwoływać od ich decyzji? Czy może lepiej zabrać telefon i spróbować go zareklamować w jakimś Apple Store np. w Berlinie?

Dołączona grafika


Dołączona grafika




#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 listopada 2014 - 12:12

Sam się wygiął?

#3 damkaro

damkaro
  • 544 postów

Napisano 18 listopada 2014 - 12:15

Sam nie wiem, może był taki od nowości, może nie. Nosiłem go normalnie w przedniej kieszeni spodni.

#4 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 listopada 2014 - 12:21

Telefon się wygiął, pękł ekran. Sam od leżenia się nie skrzywił, więc dlaczego serwis miałby go wymieniać w ramach gwarancji? Przykra sprawa ale nic raczej nie wywalczysz. Za granicą też raczej nici z wymiany, bo oni mają wspólny system i jeśli w Polsce została unieważniona gwarancja to w innym kraju też nie przejdzie.

#5 damkaro

damkaro
  • 544 postów

Napisano 18 listopada 2014 - 12:23

Ekran nie pękł, nie ma nawet najmniejszej ryski. macsupport czytałeś http://www.theverge....d-a-bent-iphone

#6 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 listopada 2014 - 12:26

Pękł wyświetlacz LCD, on znajduje się w środku pod szybą. Tak się dzieje po upadku albo na skutek naprężeń po wygięciu. Odnośnie linku to ja wiem, ze na świecie wymieniają wygięte iPhony, ale Twój ma dodatkowo pęknięty LCD i pewnie dlatego Cortland odmówił wymiany gwarancyjnej. Zawsze mozesz zadzwonić na infolinię i próbować to jeszcze jakoś załatwić. Oni tam mogą wszystko.

#7 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 18 listopada 2014 - 12:36

Ekran nie pękł, nie ma nawet najmniejszej ryski. macsupport czytałeś http://www.theverge....d-a-bent-iphone


Przecież widać że ekran pękł, szyba została cała.

#8 damkaro

damkaro
  • 544 postów

Napisano 18 listopada 2014 - 12:43

Właśnie gdyby spadł to nie miał bym nic do gadania, ale nie spadł. Zadzwonię zobaczę co powiedzą

#9 Jumper

Jumper
  • 276 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 listopada 2014 - 18:48

W Twoim interesie było zaniesienie telefonu na reklamacje w momencie kiedy zauwazyles że się wygiął. dosyc sporo ostatnio było też pisane na ten temat.

#10 swiety74

swiety74
  • 773 postów
  • SkądKatowice

Napisano 18 listopada 2014 - 22:09

Apple informowało chyba o 9 wygiętych sztukach. W a tym wątku mamy już 2 bumerangi...

#11 PiKej

PiKej
  • 2 postów

Napisano 19 listopada 2014 - 21:04

Coś jest na rzeczy z tymi wygięciami... Ja dziś wróciłem z iMad z odmową wymiany/naprawy. Zgłosiłem się z iPhone 6 ponieważ zauważyłem lekkie wygięcie (telefon buja się na płaskiej powierzchni) i to nie przez wystający aparat. Serwisant miał pierwsze takie zgłoszenie i skontaktował się z Apple Europe. Pracownicy Apple na podstawie zdjęć zakwalifikowali jako uszkodzenie mechaniczne bez możliwości realizacji zgłoszenia w ramach gwarancji. Jak stwierdzili "na telefon została użyta znaczna siła nacisku". Telefon ma miesiąc, od początku był noszony w silikonowym bumperze, nigdy nie upadł i generalnie obchodziłem się z nim jak z jajkiem. Nawet nie ma na nim ani jednej rysy i jest w pełni sprawny. Nawet serwisant z iMad był zdziwiony i przyznał mi rację, że nie widać aby kiedykolwiek telefon z czymś się zderzył... i takim oto sposobem jestem z wygiętym telefonem. Zaproponowano mi jedynie autoryzowaną wymianę telefonu za 1299zł :/

#12 Jumper

Jumper
  • 276 postów
  • SkądŁódź

Napisano 20 listopada 2014 - 09:58

Podam może jedno ze źródełek gdzie czytałem
http://www.pcworld.p...one.6.Plus.html




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych