Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Eclipse, OpenGL i C++


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 brimen

brimen
  • 42 postów

Napisano 26 listopada 2007 - 13:00

Witam wszystkich. Problem mam następujący: na studiach mamy programowanie grafiki 3d w OpenGL i c++. Sciągnełem xCode, Eclipsa pod Maca i niesteyt zabardzo nie wiem jak skonfigurować Eclipse żeby poprawnie kompilował projekty ... Oczywiście mam mac'a a dokładnie MacBooka na intelu. Nie bardzo mam ochotę odpalać "jedyny słuszny system" bo MacOS odpowiada mi bardziej... greets.

#2 fts

fts
  • 22 postów

Napisano 26 listopada 2007 - 14:15

Nie wiem jak to bedzie w Eclipse, ale w XCode mozesz rozpoczac przygode z OpenGL w sposob nastepujacy:

1. Nowy projekt - "Carbon Application"
2. Dodaj do projektu frameworki - GLUT.framework i OpenGL.framework
3. Otworz plik main.c i zmien jego zawartosc na:


#include <GLUT/glut.h>

void Render()
{
    glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
    glFlush();
}

void Setup()
{
    glClearColor(0.0f, 0.0f, 0.0f, 1.0f);
}

int main(int argc, char **argv)
{
    glutInit(&argc, argv);
    glutInitDisplayMode(GLUT_SINGLE | GLUT_RGBA);
    glutCreateWindow("Simple");
    glutDisplayFunc(Render);
    Setup();
    glutMainLoop();
    return 0;
}

Po zbudowaniu i uruchomieniu bedziesz mial dzialaja aplikacje OpenGL.

---- Dodano 26-11-2007 o godzinie 08:16 ----
Zjadlo podlaczony naglowek. Powinno byc: GLUT/glut.h

#3 nips

nips
  • 329 postów
  • SkądPabianice

Napisano 26 listopada 2007 - 14:51

carbon (czyli c++) + opengl:

http://www.carbondev...te/?page=OpenGL

a jakby Ci się spodobało i chciałbyś jednak kiedyś łączyć opengl z objective-c to tutaj masz tutoriale:

http://www.zerobyzer...ters/tutorials/

Pozdrawiam

#4 tomasz_konrad

tomasz_konrad
  • 165 postów
  • SkądGdańsk / Kielce

Napisano 27 listopada 2007 - 10:17

carbon (czyli c++) + opengl:


W Carbon klasycznie klepiemy w C. Naturalnie i spod Carbon możemy korzystać z OpenGL, będzie miało to swoje plusy - dla sprawdzającego Twoją pracę bardziej czytelny będzie C niż Obj - C, którego pewnie nie zna (znam z doświadczenia jak to bywa na uczelniach), dwa OpenGL napisany jest w C przez co funkcje jego bibliotek faworyzują strukturalne programowanie z jakim mamy do czynienia w Carbon.


a jakby Ci się spodobało i chciałbyś jednak kiedyś łączyć opengl z objective-c to tutaj masz tutoriale:

http://www.zerobyzer...ters/tutorials/


Tak będzie lepiej, Apple wraz z Xcode dostarcza przykładowe aplikacje, template'y, są tam też do wykorzystania Cocoa z OpenGL. Ja zaczynałem od dokumentacji z ADC, ale to było dwa lata temu, teraz jest pewnie o wiele więcej dobrych źródeł ;-)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych