Witam wszystkich.
Problem mam następujący: na studiach mamy programowanie grafiki 3d w OpenGL i c++.
Sciągnełem xCode, Eclipsa pod Maca i niesteyt zabardzo nie wiem jak skonfigurować Eclipse żeby poprawnie kompilował projekty ...
Oczywiście mam mac'a a dokładnie MacBooka na intelu. Nie bardzo mam ochotę odpalać "jedyny słuszny system" bo MacOS odpowiada mi bardziej...
greets.

Eclipse, OpenGL i C++
Rozpoczęty przez
brimen
, 26 lis 2007 13:00
3 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 listopada 2007 - 13:00
#2
Napisano 26 listopada 2007 - 14:15
Nie wiem jak to bedzie w Eclipse, ale w XCode mozesz rozpoczac przygode z OpenGL w sposob nastepujacy:
1. Nowy projekt - "Carbon Application"
2. Dodaj do projektu frameworki - GLUT.framework i OpenGL.framework
3. Otworz plik main.c i zmien jego zawartosc na:
Po zbudowaniu i uruchomieniu bedziesz mial dzialaja aplikacje OpenGL.
---- Dodano 26-11-2007 o godzinie 08:16 ----
Zjadlo podlaczony naglowek. Powinno byc: GLUT/glut.h
1. Nowy projekt - "Carbon Application"
2. Dodaj do projektu frameworki - GLUT.framework i OpenGL.framework
3. Otworz plik main.c i zmien jego zawartosc na:
#include <GLUT/glut.h> void Render() { glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT); glFlush(); } void Setup() { glClearColor(0.0f, 0.0f, 0.0f, 1.0f); } int main(int argc, char **argv) { glutInit(&argc, argv); glutInitDisplayMode(GLUT_SINGLE | GLUT_RGBA); glutCreateWindow("Simple"); glutDisplayFunc(Render); Setup(); glutMainLoop(); return 0; }
Po zbudowaniu i uruchomieniu bedziesz mial dzialaja aplikacje OpenGL.
---- Dodano 26-11-2007 o godzinie 08:16 ----
Zjadlo podlaczony naglowek. Powinno byc: GLUT/glut.h
#3
Napisano 26 listopada 2007 - 14:51
carbon (czyli c++) + opengl:
http://www.carbondev...te/?page=OpenGL
a jakby Ci się spodobało i chciałbyś jednak kiedyś łączyć opengl z objective-c to tutaj masz tutoriale:
http://www.zerobyzer...ters/tutorials/
Pozdrawiam
http://www.carbondev...te/?page=OpenGL
a jakby Ci się spodobało i chciałbyś jednak kiedyś łączyć opengl z objective-c to tutaj masz tutoriale:
http://www.zerobyzer...ters/tutorials/
Pozdrawiam
#4
Napisano 27 listopada 2007 - 10:17
carbon (czyli c++) + opengl:
W Carbon klasycznie klepiemy w C. Naturalnie i spod Carbon możemy korzystać z OpenGL, będzie miało to swoje plusy - dla sprawdzającego Twoją pracę bardziej czytelny będzie C niż Obj - C, którego pewnie nie zna (znam z doświadczenia jak to bywa na uczelniach), dwa OpenGL napisany jest w C przez co funkcje jego bibliotek faworyzują strukturalne programowanie z jakim mamy do czynienia w Carbon.
a jakby Ci się spodobało i chciałbyś jednak kiedyś łączyć opengl z objective-c to tutaj masz tutoriale:
http://www.zerobyzer...ters/tutorials/
Tak będzie lepiej, Apple wraz z Xcode dostarcza przykładowe aplikacje, template'y, są tam też do wykorzystania Cocoa z OpenGL. Ja zaczynałem od dokumentacji z ADC, ale to było dwa lata temu, teraz jest pewnie o wiele więcej dobrych źródeł ;-)
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych