Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Problem z 3G


  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#1 Paweł Gruźlewski

Paweł Gruźlewski
  • 8 posts
  • SkądGdynia, Poland

Posted 20 September 2014 - 15:02

Witam, Mam problem, a mianowicie po jakims czasie jak zablokuje i odloze iPada to znika mi zasieg 3G, pokazuje sie "brak sieci" i nie da sie z tym zrobic nic oprocz restaru urzadzenia, wtedy wszystko wraca do normy. Wgrany iOS 8.0 i wlasciwie to wtedy zaczely sie problemy. Ktos ma podobnie ?

#2 bysiu77

bysiu77
  • 3 posts

Posted 21 September 2014 - 11:49

Ja mam tak samo. Po zainstalowaniu iOS8 nie widzi mi zasięgu Play. Jest jedynie napis Brak sieci. Samo oprogramowanie na iPadzie niewiele zmienia w stosunku do iOS 7 natomiast zdecydowanie wolniej działa i wywaliło mi połączenie z 3G.

#3 paulinazielinska

paulinazielinska
  • 12 posts
  • SkądLubin, PL / Wrocław, PL

Posted 21 September 2014 - 11:59

Podpinam się i ja, iPad 2 WiFi + 3G (Play). Mam ten sam problem, po zablokowaniu i nie używaniu iPada jakiś czas, sieć znika. Pomożecie :)?

#4 Paweł Gruźlewski

Paweł Gruźlewski
  • 8 posts
  • SkądGdynia, Poland

Posted 21 September 2014 - 15:23

znalazlem rozwiazanie, troche czasochlonne ale dziala, polecam kopie zapasowa z poziomu itunes. Po wszystkim dziala bez problemow.

#5 Postal

Postal
  • 14 posts
  • SkądSiemianowice Śląskie

Posted 22 September 2014 - 10:42

U mnie dokładnie to samo. Karta z Orange i "Brak sieci". Po restarcie zasięg powraca ale po jakimś czasie znów to samo. Rozumiem, że pod pojęciem kopia zapasowa z poziomu iTunes to zerowanie urządzenia i przywrócenie z kopii?

#6 Anthares

Anthares
  • 8 posts
  • SkądWrocław

Posted 22 September 2014 - 11:34

Witam! Ja też mam taki sam problem z wyłączaniem się sieci 3G. U mnie jest karta T-Mobile, iOS 8, iPad 2. To na bank wina nowego systemu, bo przy siódemce miałem wszystko OK. Powoli przesiadałem się na produkty Apple z systemu Windows, a tu widzę to samo się dzieje :(

#7 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 22 September 2014 - 12:32

Jeśli to dzieje się Wam w iPadzie drugiej generacji to macie uszkodzony modem 3G. Nie jest to wina oprogramowania tylko uszkodzony jest sprzęt. Układu nie da się ponownie zaprogramować dlatego po aktualizacji oprogramowania są problemy z modemem.

#8 Postal

Postal
  • 14 posts
  • SkądSiemianowice Śląskie

Posted 22 September 2014 - 13:02

I tak nagle wszystkim nam się uszkodził modem 3G? Co za bzdura. Przed instalacją iOS 8 połączenie po 3G działało idealnie, a zdarzyło mi się restartować tablet może ze trzy razy w ciągu roku i nie z powodu braku połączenia z siecią. A wracając do problemu. Po zainstalowaniu iOS 8 zmieniłem iCloud na iCloud Drive tak jak polecał kreator po wgraniu nowego softu. Jakiś czas temu z powodu braku zapamiętanych haseł w Safari postanowiłem wyłączyć iCloud Drive w ustawieniach bo sądziłem, że hasła powrócą. Niestety nie. Ale co się okazało, połączenie z siecią 3G zaczęło od razu działać i jak na razie jest prawidłowe. Nie ma już komunikatu "Brak Sieci". Dziwny zbieg okoliczności ale będę testować dalej i dam znać czy to pomogło.

#9 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 22 September 2014 - 13:14

Co za bzdura. Przed instalacją iOS 8 połączenie po 3G działało idealnie,


Kolego nie bulwersuj się tak tylko przeczytaj dokładnie co napisałem, bo wyjaśniłem dlaczego usterka daje o sobie znać właśnie w momencie zmiany oprogramowania.
Tak samo jest np. z WiFi w iPhone 4S, w którym pada układ WiFi na płycie głównej, a WiFi przestawało działać kiedy ludzie wgrywali soft 7. Wtedy też wszyscy knuli spisek, że to Jobs im nowym oprogramowaniem iPhony uszkadza, a one już były uszkodzone wcześniej. Wymiana układu w iPhone pomaga. W iPadzie modem lub jego taśmę też wymieniamy i wszystko po tym działa znakomicie. Problemem jest jedynie koszt naprawy, bo w stosunku do wartości starego iPada jest on spory i naprawa może być nieopłacalna.

#10 skakun

skakun
  • 6 posts

Posted 22 September 2014 - 15:08

Oo... To widzę, że nie tylko u mnie iOS 8 spowodował 'uszkodzenie modemu 3g'... Fajne te update'y. Wszystko działa, aktualizacja i się okazuje, że połowa podzespołów uszkodzona... Koledzy z serwisu pewnie zacierają ręce... Podsumowując - u mnie ten sam problem na iPad 2 z kartą t-mobile. Radzę sobie resetem home+sleep button i potem chwilę znowu modem jest nieuszkodzony.

#11 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 22 September 2014 - 15:43

Tak naprawdę nikt nie zaciera rąk, a już na pewno nie w przypadku iPada, bo po pierwsze mało kto potrafi to w ogóle naprawić, a po drugie naprawa tania nie jest i klienci rzadko się decydują. Poczekajcie na aktualizację do 8.1, ale wątpię aby to była wina oprogramowania. Prawdopodobnie to wina modemu.

#12 Postal

Postal
  • 14 posts
  • SkądSiemianowice Śląskie

Posted 22 September 2014 - 16:31

Tak jak pisałem wcześniej, wyłączyłem iCloud Drive i powróciłem z powrotem na iCloud. Od tego czasu problem się rozwiązał. Nie mam już komunikatu "Brak Sieci". Przemieściłem się z jednego miasta do drugiego w tym czasie i cały czas był zasięg sieci prawidłowy. Polecam sprawdzić ten sposób.

#13 Paweł Gruźlewski

Paweł Gruźlewski
  • 8 posts
  • SkądGdynia, Poland

Posted 23 September 2014 - 08:40

Proponuje wziac sie na wstrzymanie z wymiana modemu. Kolega może miec racje, ale wydaje sie to byc zbyt duzym zbiegiem okolicznosci, tymbardziej, ze u mnie po restorze urzadzenia problem zniknal. Co najlepsze ten problem zniknal a pojawil sie nastepny. Wydaje sie, ze wszystkie klopoty na naszych iUrzadzeniach starszej generacji sa zwiazane z iOS 8. Poczekajmy na 8.0.1 moze znikna

#14 Szynszyl99

Szynszyl99
  • 5 posts

Posted 23 September 2014 - 12:18

U mnie pomogło downgrade na 7.1.2. Problem zniknął jak ręką odjąć. Dlatego też nie wierzę w uszkodzenie modemu, tylko bug sofware'owy

#15 Anthares

Anthares
  • 8 posts
  • SkądWrocław

Posted 23 September 2014 - 13:19

Właśnie zacząłem testować metodę kolegi Postala z wyłączeniem iCloud Drive. Zobaczymy, czy w tym tkwi problem...

#16 IwonaM

IwonaM
  • 42 posts

Posted 23 September 2014 - 18:49

Ja mam kartę z Orange i mam gorzej niż Wy. U mnie stale pokazuje się komunikat o PIN do karty SIM. Gdy wpiszę PIN, nic się nie dzieje. Gdy wyjmę kartę, to co parę sekund mam komunikat "brak karty SIM". w Ten sposób w ogóle nie mogę korzystać z iPada bo stale te komunikaty blokują mi ekran. W ustawieniach ogólnych opcja włączenia kodu PIN jest wyłączona i w żaden sposób nie można jej włączyć. Przyznam, że w trakcie instalacji miałam komunikat aby udać się do serwisu Apple celem wymiany iPada. Mój jest niestety kupiony 1,5 roku temu i gwarancji już nie ma. Restarty, wyłączenia nic nie pomagają. Te same problemy opisują ludzie na międzynarodowym forum Apple. W myśl tego co pisze kolega z serwisu z Krakowa, oznaczałoby to, że u milionów ludzi na całym świecie padły modemy i tym sposobem chcą zmusić ludzi do zmiany urządzenia albo do dokonania naprawy. Jakoś nie wydaje mi się, aby tak miało być. U mnie chciałabym móc wyłączyć te komunikaty. w zasadzie ostatnio nie korzystałam z 3G. Wi-Fi działa bez zarzutu. Czy ktoś wie jak wyłączyć ten modem?

#17 Postal

Postal
  • 14 posts
  • SkądSiemianowice Śląskie

Posted 24 September 2014 - 07:10

Po dłuższych testach niestety ale zasięg znów się zgubił. Ale przez kombinowanie znalazłem metodę by szybciej go przywracać zamiast wykonywać soft reset który trochę trwa. Jednak nie zmiana iCloud Drive na stare iCloud pomaga. Chciałem jeszcze raz to wykonać jak opisywałem wcześniej gdy straciłem zasięg ale wystarczyło tylko wejść w "Ustawienia" -> "iCloud" -> "iCloud Drive". Nie trzeba przełączać się pomiędzy nową chmurą a starą. Same wejście w te ustawienia wymusza modem do połączenia się i zasięg znów jest. U mnie to pomaga za każdym razem, więc do czasu nie wydania poprawek prze Apple, w ten sposób będę sobie "aktywować" modem w razie potrzeby użytku w terenie :)

#18 Paweł Gruźlewski

Paweł Gruźlewski
  • 8 posts
  • SkądGdynia, Poland

Posted 24 September 2014 - 07:31

U mnie problem rowniez pworocil... Niestety. Tak jak juz pisalem, nalezy czekac na update, nic innego nie pomoze. Kolego szynszyl99 miales kopie zapasowa z 7.1.2? Czy zrobiles kopie z 8.0 i z ta wlasnie kopia wrociles do 7.1.2?

#19 robgrab

robgrab
  • 1384 posts
  • SkądWarszawa

Posted 24 September 2014 - 07:47

Ja mam kartę z Orange i mam gorzej niż Wy. U mnie stale pokazuje się komunikat o PIN do karty SIM. Gdy wpiszę PIN, nic się nie dzieje. Gdy wyjmę kartę, to co parę sekund mam komunikat "brak karty SIM". w Ten sposób w ogóle nie mogę korzystać z iPada bo stale te komunikaty blokują mi ekran.
W ustawieniach ogólnych opcja włączenia kodu PIN jest wyłączona i w żaden sposób nie można jej włączyć. Przyznam, że w trakcie instalacji miałam komunikat aby udać się do serwisu Apple celem wymiany iPada. Mój jest niestety kupiony 1,5 roku temu i gwarancji już nie ma. Restarty, wyłączenia nic nie pomagają. Te same problemy opisują ludzie na międzynarodowym forum Apple. W myśl tego co pisze kolega z serwisu z Krakowa, oznaczałoby to, że u milionów ludzi na całym świecie padły modemy i tym sposobem chcą zmusić ludzi do zmiany urządzenia albo do dokonania naprawy. Jakoś nie wydaje mi się, aby tak miało być. U mnie chciałabym móc wyłączyć te komunikaty. w zasadzie ostatnio nie korzystałam z 3G. Wi-Fi działa bez zarzutu.
Czy ktoś wie jak wyłączyć ten modem?

Mam to samo na 3ce, też nawet jak wyjmę kartę to co jakiś czas wyskakuje komunikat brak sim jakby modem się restartował. Oczywiście powrót do 7.1.2 rozwiązał sprawę.

#20 Paweł Gruźlewski

Paweł Gruźlewski
  • 8 posts
  • SkądGdynia, Poland

Posted 24 September 2014 - 08:03

Mam to samo na 3ce, też nawet jak wyjmę kartę to co jakiś czas wyskakuje komunikat brak sim jakby modem się restartował. Oczywiście powrót do 7.1.2 rozwiązał sprawę.


Miales kopie zapasowa z 7.1.2 czy wykorzystales ta ktora zostala utworzona po update?

#21 Anthares

Anthares
  • 8 posts
  • SkądWrocław

Posted 24 September 2014 - 09:12

Rzeczywiście iCloud Drive nie zmienia sytuacji. Musimy czekać na upgrade, ale jeśli, w co bardzo wątpię, jest to wina uszkodzonego modemu, to moim zdaniem wymiana powinna odbyć się na koszt firmy, jak to robią renomowane firmy np. samochodowe. iPady nie są starym sprzętem - najstarszy iPad 2 pojawił się w 2011 r., nie jest to część eksploatacyjna, ruchoma, która mogłaby się uszkodzić. Jedynym powodem uszkodzeń byłaby moim zdaniem bardzo słaba jakość montowanych modemów, a przy takim, markowym sprzęcie jest niedopuszczalne. Mam nadzieję i wierzę, że firma Apple jest dobrą firmą, montowała i montuje dobrej jakości elementy m.in. modemy i za niedługo pojawi się upgrade systemu, który wyeliminuje błędy, czego forumowiczom i sobie życzę :).

#22 Szynszyl99

Szynszyl99
  • 5 posts

Posted 24 September 2014 - 10:06

U mnie problem rowniez pworocil... Niestety. Tak jak juz pisalem, nalezy czekac na update, nic innego nie pomoze. Kolego szynszyl99 miales kopie zapasowa z 7.1.2? Czy zrobiles kopie z 8.0 i z ta wlasnie kopia wrociles do 7.1.2?


Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi. Przy aktualizacji zawsze robi się kopia zapasowa (akurat u mnie się uwaliła i nie mogłem przywrócić go dokładnie to tego samego stanu jak przed aktualizacją, ale to niewielka strata, nie straciłem bardzo ważnych danych). Przy pobieraniu nowej wersji stara (w windows) lądowała w koszu. Nie kasowałem jej, tylko zachowałem w innym katalogu. Potem zrobiłem odtworzenie z ALT, wskazałem plik ze starym systemem i poszło.

#23 IwonaM

IwonaM
  • 42 posts

Posted 24 September 2014 - 10:06

Mam to samo na 3ce, też nawet jak wyjmę kartę to co jakiś czas wyskakuje komunikat brak sim jakby modem się restartował. Oczywiście powrót do 7.1.2 rozwiązał sprawę.

A jak powrócić do 7.1.2 ?

#24 Paweł Gruźlewski

Paweł Gruźlewski
  • 8 posts
  • SkądGdynia, Poland

Posted 24 September 2014 - 13:49

Nie do końca rozumiem o co Ci chodzi. Przy aktualizacji zawsze robi się kopia zapasowa (akurat u mnie się uwaliła i nie mogłem przywrócić go dokładnie to tego samego stanu jak przed aktualizacją, ale to niewielka strata, nie straciłem bardzo ważnych danych). Przy pobieraniu nowej wersji stara (w windows) lądowała w koszu. Nie kasowałem jej, tylko zachowałem w innym katalogu. Potem zrobiłem odtworzenie z ALT, wskazałem plik ze starym systemem i poszło.

No ja wlasnie usunalem kopie, co prawda na Macu, ale to bez znaczenia. Mam tylko ta z iOS 8.0, planowalem wgrac soft 7.1.2 ale nie wiem czy pojdzie na nim kopia zapasowa z 8.0

#25 macsupport

macsupport

  • 8620 posts
  • SkądKraków

Posted 24 September 2014 - 13:52

Nie pójdzie. Nie da się wgrać kopii wykonanej w nowszym systemie.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users