Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Abonent chwilowy niedostępny - Play czy telefon?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 lutek14

lutek14
  • 256 postów

Napisano 09 sierpnia 2014 - 16:43

Witam Kiedy kupiłem nowego iPhone 5S miałem problemy z dzwonieniem. Często telefonujący do mnie słyszeli "Przepraszamy, abonent jest w tym momencie nieosiągalny...". Wysłałem iPhone do serwisu Regenersis. Według ich opinii nic złego z telefonem się nie działo. Jestem w sieci Play. Problem znowu się pojawił, a ja kombinuję ze wszystkimi opcjami. Wyłączam sieć komórkową; mam włączoną ale wyłączony LTE; mam włączoną razem z LTE - cały czas nie ma opcji dodzwonienia się do mnie. Ja takiego problemu ze swojej strony nie mam - wychodzące połączenia śmigają... Żeby nie było o kwestie zasięgu - Wrocław, to "raczej" jest - nawet na trzy kropki. Co dodatkowo powiedział mi jeden Pan z iSpot - żebym wyłączył automatycznych operatorów i wybrał np. T-Mobile. Czy ktoś z Was ma podobne problemy i wie (?) jak rozwiązać? Dziękuję i liczę na pomoc.

#2 Paf

Paf
  • 8 094 postów

Napisano 09 sierpnia 2014 - 16:55

Też tak miałem o dziwo po wgraniu iOS 8 bety problem występuje rzadziej albo i wcale.

#3 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 sierpnia 2014 - 17:28

Jestem w sieci Play.


To jest sedno Twojego problemu. Często tak mam dzwoniąc do ludzi, którzy są w Play i nie ważne jaki mają telefon. Na szczęście (dla mnie) większość z nich po zrozumieniu swojego błędu z przejściem do Playty po zakończeniu umów będą wracać do poprzednich operatorów. Z Playem trzeba się wstrzymać jeszcze kilka lat aż wreszcie zbudują swoją sieć, bo na dzień dzisiejszy używanie Play to stres zarówno dla abonenta jak i osób do niego dzwoniących. Już nie mówię o częstym zrywaniu połączeń z numerami w Play...

#4 Paf

Paf
  • 8 094 postów

Napisano 09 sierpnia 2014 - 17:34

To jest sedno Twojego problemu. Często tak mam dzwoniąc do ludzi, którzy są w Play i nie ważne jaki mają telefon. Na szczęście (dla mnie) większość z nich po zrozumieniu swojego błędu z przejściem do Playty po zakończeniu umów będą wracać do poprzednich operatorów. Z Playem trzeba się wstrzymać jeszcze kilka lat aż wreszcie zbudują swoją sieć, bo na dzień dzisiejszy używanie Play to stres zarówno dla abonenta jak i osób do niego dzwoniących. Już nie mówię o częstym zrywaniu połączeń z numerami w Play...


Nie zgodzę się. 4 rok mam już telefon w play, moja rodzina znajomi i problem występował tylko u mnie gdy zmieniłem telefon na 5s. Zrywania rozmów nie doświadczyłem.

#5 jasiecki

jasiecki
  • 4 271 postów
  • Płeć:
  • SkądKonin, Poland

Napisano 09 sierpnia 2014 - 17:41

w play mam 3 abo na firme - nigdy problemow nie doswiadczylem... wiec nie taki zły play jak go tu maluje kolega

#6 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 09 sierpnia 2014 - 17:56

To jest sedno Twojego problemu. Często tak mam dzwoniąc do ludzi, którzy są w Play i nie ważne jaki mają telefon.


Nie żebym bronił ale żadnych takich problemów nie odczuwam a trochę telefonów w Play mam. Poza tym każda sieć ma "coś":
PLUS - Słaba jakość usług w stosunku do ceny.
ORANGE - W moim odczuciu zdecydowanie najgorsza sieć, i masa obraźliwych smsów na każdy zakupiony nr co od nich miałem.
T-Mobile - Jakość usług ok, biuro obsługi zdecydowanie było lepsze za czasów Ery, Cenowo się teraz poprawili ale i tak wygląda to słabo.
Play - Różnorodność pakietów i taryf na prawdę stawia ich bardzo wysoko pod względem elastyczności, fakt z zasięgiem są niekiedy problemy ale na szczęście nie w mojej lokalizacji.

#7 madhunt3r

madhunt3r
  • 2 530 postów

Napisano 09 sierpnia 2014 - 19:51

To jest sedno Twojego problemu. Często tak mam dzwoniąc do ludzi, którzy są w Play i nie ważne jaki mają telefon. Na szczęście (dla mnie) większość z nich po zrozumieniu swojego błędu z przejściem do Playty po zakończeniu umów będą wracać do poprzednich operatorów. Z Playem trzeba się wstrzymać jeszcze kilka lat aż wreszcie zbudują swoją sieć, bo na dzień dzisiejszy używanie Play to stres zarówno dla abonenta jak i osób do niego dzwoniących. Już nie mówię o częstym zrywaniu połączeń z numerami w Play...


Tak, tak OleYek, super moderatorze, zapewne wina Playa, żadna sieć w Polsce nie jest idealna. Nie bronie nikogo, ale zrywanie połączeń i brak zasięgu, nigdy z tym nie miałem problemu. Mówić, że Play ma słaby zasięg, to tak samo mówić, że Wasze Tm, Orange czy Plus ma słaby zasięg, bo Play z nich może korzystać też, co jest mega zaletą, zawsze jakaś sieć będzie działać.

#8 Bulbulator

Bulbulator
  • 35 postów

Napisano 09 sierpnia 2014 - 20:27

o czym Wy gadacie ? ktoś przeczytał 1 post z problemem ? pomijając problemy przy automatycznym przełączaniu z 3G na LTE (żre baterię i niedostępność chwilowa; LTE to może za parę lat) ewidentnie włączony tryb nie przeszkadzać - ikona księżyca na tool bar obok ikony baterii - niestety podręcznik użytkowania iphone nie do końca przekazuje sedno tej funkcji

#9 lutek14

lutek14
  • 256 postów

Napisano 09 sierpnia 2014 - 20:45

Tryb nie przeszkadzać jest wyłączony. Przechodzenie między włączona/wyłaczona siec komorkowa, włączone/wyłączone LTE robiłem dla sprawdzenia, czy to może one nie zakłócają. Tymczasowo w wyborze operatora przeszedlem na T-Mobile.pl i jak narazie wszystko hula. Wychodziło by, że może Play ma jakieś przeciązenie na swoich sieciach. Jak wczesniej pisalem, kilka miesiecy temu mialem taki sam problem... Potem nagle znikl.. Co do przejscia to rzeczywiscie wybor kiepski... Chociaz T-Mobile jakos zaskakuje, że na nim działa mimo iż Play reklamuje się "Największy zasięg"...

#10 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 sierpnia 2014 - 21:00

Tak, tak OleYek, super moderatorze, zapewne wina Playa, żadna sieć w Polsce nie jest idealna. Nie bronie nikogo, ale zrywanie połączeń i brak zasięgu, nigdy z tym nie miałem problemu. Mówić, że Play ma słaby zasięg, to tak samo mówić, że Wasze Tm, Orange czy Plus ma słaby zasięg, bo Play z nich może korzystać też, co jest mega zaletą, zawsze jakaś sieć będzie działać.


Tak, tak madhunt3r, zwykły użytkowniku, tak, Play ma słaby zasięg. Zasięg TMo czy Orange to nie jest zasięg Play, to po pierwsze, po drugie abonenci Play zawsze w sieciach innych operatorów mają najniższy priorytet i jak barkuje kanałów to właśnie wtedy to abonenci Play są poza zasięgiem i zostało to nie raz sprawdzone empirycznie, zresztą wystarczy użyć szukajki forumowej, żeby znaleźć zależność. I nie mówię to, że inni operatorzy są idealni, ale na tym i innych forach na 10 wątków o problemach z operatorem, 7 piszą abonenci Play. Rozumiem, że statystyka też się uwzięła na biedne Play? Play idzie po taniości i stąd te problemy. Ostatnie top problemów play to mulenie telefonu (plakietki), drenaż baterii przez skakanie między operatorami, rozłączanie połączeń, abonent poza zasięgiem. W przypadku T-Mobile to jest sygnał oczekiwania po zestawieniu połączenia, o Orange i Plusie nic ostatnio nie było. Wnioski o jakości Play może sobie każdy wyciągnąć...

- - - Połączono posty - - -

o czym Wy gadacie ? ktoś przeczytał 1 post z problemem ?
ewidentnie włączony tryb nie przeszkadzać - ikona księżyca na tool bar obok ikony baterii - niestety podręcznik użytkowania iphone nie do końca przekazuje sedno tej funkcji


Niestety nie do końca masz pojęcie jak ta funkcja działa. Nie ma możliwości bycia poza zasięgiem, jeżeli w DND iPhone po prostu odrzuca połączenie a nie wyłącza telefon.

#11 Bulbulator

Bulbulator
  • 35 postów

Napisano 09 sierpnia 2014 - 21:14

- - - Połączono posty - - -



Niestety nie do końca masz pojęcie jak ta funkcja działa. Nie ma możliwości bycia poza zasięgiem, jeżeli w DND iPhone po prostu odrzuca połączenie a nie wyłącza telefon.

no właśnie Ty nie ma do końca pojęcie jak ta funkcja działa - 'odrzucaj połączenie zawsze gdy iphone jest zablokowany' w wypadku iphone oznacza ni mniej nie więcej, że osoby które dzwonią słyszą: użytkownik jest poza zasięgiem sieci - osobiście to testowałem
wracając do tematu osobiście nie chce mi się wierzyć że przeciążenie sieci w play powoduje niedostępność

#12 madhunt3r

madhunt3r
  • 2 530 postów

Napisano 09 sierpnia 2014 - 21:18

po drugie abonenci Play zawsze w sieciach innych operatorów mają najniższy priorytet


Polecam lekturę niż siać zamęt: Obalamy mity: jakość połączeń Play w roamingu - 1 - TELEPOLIS.pl

Ostatnie top problemów play to mulenie telefonu (plakietki)


To akurat nie wina Playa, tylko bug iOS, każdy operator, nawet zagraniczny (a są tacy) który ma zbyt długie nazwy operatora, ma ten słynny lag.

Na T-Mobile naszym polskim też jest lag, ale nie w całym systemie, tylko na lockscreenie kiedy mamy obok nazwy operatora 3G, polecam dotknąć ikonkę aparatu, jest lag, ekran podskoczy po sekundzie opóźnienia, przy krótkiej nazwie jest reakcja natychmiastowa.

#13 lutek14

lutek14
  • 256 postów

Napisano 09 sierpnia 2014 - 21:20

Ok... Rozumiem... WIdzę temat się rozgrzał. Mysliscie, ze na nowym iOS zniknie?

#14 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 sierpnia 2014 - 21:27

no właśnie Ty nie ma do końca pojęcie jak ta funkcja działa - 'odrzucaj połączenie zawsze gdy iphone jest zablokowany' w wypadku iphone oznacza ni mniej nie więcej, że osoby które dzwonią słyszą: użytkownik jest poza zasięgiem sieci - osobiście to testowałem.


Może znów kłania się błędna konfiguracja sieci Play, bo anie w T-Mobile ani w Orange nie ma takiego komunikatu. Co znów pokazuje jakość Play... iPhone przy włączonej usłudze uproszczając wciska "czerwoną słuchawkę"

wracając do tematu osobiście nie chce mi się wierzyć że przeciążenie sieci w play powoduje niedostępność


Nie sieci a nadajników i nie Play a najczęściej się to w roamingu dzieje...

- - - Połączono posty - - -

Polecam lekturę niż siać zamęt: Obalamy mity: jakość połączeń Play w roamingu - 1 - TELEPOLIS.pl


Nie potrzebuję lektury, wiem jak są priorytety ustawione (akurat na przykładzie Plusa bo tylko stamtąd mam sprawdzone informacje) na abonentów Play.

To akurat nie wina Playa, tylko bug iOS, każdy operator, nawet zagraniczny (a są tacy) który ma zbyt długie nazwy operatora, ma ten słynny lag.


Ale znów na Playu się skupił ;-P

#15 Bulbulator

Bulbulator
  • 35 postów

Napisano 09 sierpnia 2014 - 21:48

Nie sieci a nadajników

:) zrozumiałe :) BTS mają obsługiwać 1k użytkowników - masz problem z połączeniem się z siecią w mniejszym mieście ? zapodaj 112 rozłącz się a i tak sieć przy dzieli Ci priorytet

#16 arcar

arcar
  • 8 postów

Napisano 10 sierpnia 2014 - 07:49

Też jestem w Play i muszę przyznać, że też mam te same problemy.

#17 Paf

Paf
  • 8 094 postów

Napisano 10 sierpnia 2014 - 07:52

:) zrozumiałe :) BTS mają obsługiwać 1k użytkowników - masz problem z połączeniem się z siecią w mniejszym mieście ? zapodaj 112 rozłącz się a i tak sieć przy dzieli Ci priorytet


Genialne.

#18 bolec71

bolec71

  • 657 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 10 sierpnia 2014 - 08:09

To wytłumaczcie mi, skoro jest o.k., dlaczego prędkość internetu na karcie Plus mam 3 MB/s, a Playa 256 kB/s w tej samej lokalizacji ?

#19 Paf

Paf
  • 8 094 postów

Napisano 10 sierpnia 2014 - 08:12

Na nadajnikach Play ?

#20 bolec71

bolec71

  • 657 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 10 sierpnia 2014 - 08:16

Nie, na BTS Plus-a.

#21 Paf

Paf
  • 8 094 postów

Napisano 10 sierpnia 2014 - 08:18

I serio o to pytasz ? Plus leci pewnie po LTE a play po edge...

#22 bolec71

bolec71

  • 657 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 10 sierpnia 2014 - 08:24

No pewnie, że nie serio, tylko zauważyłem, że większość wypowiadających się nie wie co to jest roaming wewnętrzny i jakie ma ograniczenia.

#23 lutek14

lutek14
  • 256 postów

Napisano 10 sierpnia 2014 - 16:49

Problem rozwiązany... Chyba... Zmieniłem operatora z domyślnego na T-mobile.pl (mimo bycia w Play >.<) i jak narazie wszystko działa.

#24 wieslawo

wieslawo
  • 3 698 postów
  • SkądL-no/P-ń

Napisano 10 sierpnia 2014 - 19:18

Zastanawiam się, jak to się rozkłada w przypadku telefonów firm innych. Ani HTC ani Motorola ani Nokia nigdy takiego numeru mi w Play nie wycięły. Również iPhone 2G problemów nie miał. Więc może wina jest trochę w Apple, trochę w Play.

#25 Paf

Paf
  • 8 094 postów

Napisano 10 sierpnia 2014 - 19:19

Na 4 i 4s też nie maiłem takich problemów dopiero na 5s, ale jak pisałem wcześniej po wgraniu bety 8 wszystko jest ok.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych