Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iPhone 4 "Brak sieci"


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 bloodraven

bloodraven
  • 4 postów

Napisano 18 lipca 2014 - 10:48

Panowie mam problem z telefonem służbowym iPhone 4. Telefon zakupiony w grudniu 2010 roku w polskim T-mobile, fabrycznie bez simlocka (mimo posiadanej umowy sprawdziłem raportem). Obecna wersja iOS to 7.1.2. Występuje problem z logowaniem do sieci kart sim innych niż Orange. - Karta Play jest wykrywana, wysyła wiadomość USSD, wgrywa ustawienia do internetu mobilnego i jako operatora wskazuje play 16.1.Natomiast w ustawieniach ogólnych, w polu sieć pojawia się komunikat"telefon nie jest dozwolony". W lewym górnym rogu "brak sieci". -T-Mobile obok ikonki " Brak Sieci" pojawia się 3G. -Plus "Brak sieci" Jedynym operatorem, który działa poprawnie jest orange, z którego można wykonać połączenie w dobrej jakości (trzyma też zasięg). Przy próbie manualnego wyboru operatora komunikat " Wybrana sieć komórkowa jest zastrzeżona. Możesz wybrać inną sieć w ustawieniach" Czy możecie udzielić mi jakichś wskazówek, jak postępować w tym wypadku? Czy może być to spowodowane awarią sprzętową, czy jest to może błąd w sofcie? Od poprzedniego użytkownika telefonu otrzymałem informację, że telefon był aktualizowany na bieżąco, nie dokonywano ingerencji w oryginalny kod systemu. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 lipca 2014 - 14:00

Odtwórz oprogramowanie i ustaw poprawną datę i godzinę.

#3 bloodraven

bloodraven
  • 4 postów

Napisano 21 lipca 2014 - 08:35

Dziękuję za odpowiedź. Urządzenie odtworzone, ustawiłem manualnie datę i godzinę. Niestety problem nadal występuje.

#4 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 21 lipca 2014 - 11:21

Mi to raczej wygląda na to, że telefon jest zablokowany po IMEI u operatorów. Szczególnie komunikat "telefon nie jest dozwolony" Więc albo był zgłoszony jako kradzony i ma bokadę po IMEI i tylko z jakiegoś powodu w Orange nie znajduje się na czarnej liście, dlatego sieć go wpuszcza.

#5 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 lipca 2014 - 11:54

Dokładnie tak to wygląda. Może też mieć jakiegoś simlocka na operatora lub korporacje. Mieliśmy już przypadek simlocka z TMobile, mimo iż ta sieć simlocków nie zakłada. Możemy to sprawdzić znając IMEI.

#6 bloodraven

bloodraven
  • 4 postów

Napisano 22 lipca 2014 - 14:57

Bardzo dziękuję Wam za poświęconą mojemu problemowi uwagę i pomoc. Telefon nie figuruje na czarnej liście- sprawdziłem raportem. Dodatkowo zauważyłem ciekawą rzecz: wkładając kartę T-Mobile w lewym górnym rogu "Brak sieci" (nie można wykonać połączenia), zaraz obok 3G (internet działa aż miło, wyłączyłem Wi-Fi). W ustawieniach telefonu pod ikonką wyboru operatora wyświetla T-Mobile.pl. Przy próbie manualnego wybrania tej sieci komunikat "Wybrana sieć komórkowa jest zastrzeżona. Możesz wybrać inną sieć w ustawieniach":roll: Na wszelki wypadek podaję nr IMEI: 012425003275679.

#7 OleYek

OleYek

  • 17 478 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 22 lipca 2014 - 15:39

Bardzo dziękuję Wam za poświęconą mojemu problemowi uwagę i pomoc.
Telefon nie figuruje na czarnej liście- sprawdziłem raportem.


Jakim raportem, bo raporty nie obejmują generalnie polskich sieci...

Dodatkowo zauważyłem ciekawą rzecz: wkładając kartę T-Mobile w lewym górnym rogu "Brak sieci" (nie można wykonać połączenia), zaraz obok 3G (internet działa aż miło, wyłączyłem Wi-Fi). W ustawieniach telefonu pod ikonką wyboru operatora wyświetla T-Mobile.pl. Przy próbie manualnego wybrania tej sieci komunikat "Wybrana sieć komórkowa jest zastrzeżona. Możesz wybrać inną sieć w ustawieniach":roll:


Generalnie zachowanie takie, jak przy blokadzie IMEI...

#8 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 lipca 2014 - 15:53

Sprawdzimy ten IMEI i napiszemy jeśli uda nam się coś więcej dowiedzieć.

#9 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lipca 2014 - 08:39

Sprawdziliśmy IMEI na swoje sposoby i generalnie w raportach wszystko wygląda w porządku. Telefon może być uszkodzony sprzętowo, choć dziwna to usterka. Po odtworzeniu oprogramowania ustawiasz go jako nowe urządzenie czy odtwarzasz kopię zapasową? I jaką kartą SIM go aktywujesz? Spróbuj jeszcze raz zrobić soft, aktywować koniecznie kartą TMobile i nie wgrywać kopii zapasowej tylko potraktować go jako nowy iPhone. Tylko użyj karty TMobile do aktywacji.

#10 bloodraven

bloodraven
  • 4 postów

Napisano 24 lipca 2014 - 10:52

Po odtworzeniu oprogramowania ustawiasz go jako nowe urządzenie czy odtwarzasz kopię zapasową?


Zawsze jako nowe urządzenie. W iTunes wyłączyłem automatyczną synchronizację i archiwizację.

I jaką kartą SIM go aktywujesz? Spróbuj jeszcze raz zrobić soft, aktywować koniecznie kartą TMobile i nie wgrywać kopii zapasowej tylko potraktować go jako nowy iPhone. Tylko użyj karty TMobile do aktywacji.


Postąpiłem według instrukcji, problem występuje nadal.

Jakim raportem, bo raporty nie obejmują generalnie polskich sieci...;
Generalnie zachowanie takie, jak przy blokadzie IMEI...


Raport Checkmend. Wystąpiłem z oficjalnym wnioskiem do jednego z operatorów, u którego mamy zawartą umowę o udzielenie informacji, czy nie blokują tego telefonu, czekam na odpowiedź z ich strony.

#11 Adrian Kiełczewski

Adrian Kiełczewski
  • 1 postów

Napisano 19 stycznia 2015 - 21:03

Witam, jak rozwiązałeś swój problem? mam dokładnie takie same obiawy






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych