
Iphone 5s jak wykryć czy to nie podróbka ?
#1
Napisano 02 lipca 2014 - 10:25
Po 3 latach z Samsungiem zdecydowałem wypróbować sprzęt Apple, dlatego też jestem laikiem co do kupna iphone 5s, kompletnie nie wiem na co patrzeć. Znalazłem na allegro z mojego miasta iphone 5s zafoliowanego za 2175zł (tak swoją drogą to dobra cena za nówke?)
link tutaj:[url=http://allegro.pl/nowy-apple-iphone-5s-16gb-bez-locka-czarny-polski-i4375352639.html]NOWY APPLE IPHONE 5S 16GB BEZ LOCKA CZARNY POLSKI (4375352639) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.[/url]. No i moje pytanie jak pójdę odebrać osobiście to na jakie szczegóły zwracać żeby wykryć czy o podróbka czy nie? I jeszcze jedno jak zaofliowana to gwarancja zaczyna sie od momentu keidy aktywuje apple ID (czy coś takiego) ? Jeżeli tak to podbija się (o ile jest) książeczkę gwarancyjną gdzie? i gdzie wtedy przyjmą telefon na gwarancje jakby coś się stało?. Pozdrawiam
ps. chyba w złym dziale napisałem
#2
Napisano 02 lipca 2014 - 11:48
#3
Napisano 02 lipca 2014 - 12:25
#4
Napisano 02 lipca 2014 - 12:36
Tu odnosząc się do pierwszego twojego postu w tym temacie. Przedstawiam tutaj link do podróbki Iphone 5s iPhone 5s - Nieużywany, zafoliowany - Komórki telefony iPhone - Gumtree Małopolskie zwróć uwagę na logo appel z tyłu i diody aparatu, możesz porównać sobie cały telefon z oryginalnymi zdjęciami.
#5
Napisano 02 lipca 2014 - 12:58
#6
Napisano 02 lipca 2014 - 13:22
#7
Napisano 02 lipca 2014 - 13:31
#8
Napisano 02 lipca 2014 - 14:56
Play oferuje 12 miesięcy gwarancji appel i 12 miesięcy niezgodność towaru z umową.
też jest nieprawdą, bo to nie Play jest odpowiedzialny za obie gwarancje, a:
- producent - Apple - za pierwsze 12 miesiące,
- reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową można składać przez 24 miesiące od daty zakupu i zasady tego zapisu są regulowane przez ustawę z dnia 27 lipca 2002 r i obowiązuje ona na każdy produkt konsumencki zakupiony w Polsce.
I co to za warunek, że telefon trzeba oddać tylko do operatora? Jakieś zobowiązania wobec operatora a usług gwarancyjnych?
#9
Napisano 02 lipca 2014 - 15:08
też jest nieprawdą, bo to nie Play jest odpowiedzialny za obie gwarancje, a:
- producent - Apple - za pierwsze 12 miesiące,
- reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową można składać przez 24 miesiące od daty zakupu i zasady tego zapisu są regulowane przez ustawę z dnia 27 lipca 2002 r i obowiązuje ona na każdy produkt konsumencki zakupiony w Polsce.
I co to za warunek, że telefon trzeba oddać tylko do operatora? Jakieś zobowiązania wobec operatora a usług gwarancyjnych?
A co w sytuacji kiedy w okresie 12 miesięcy wymieniam telefon w Apple (u dystrybutora) ? Dostaję inny aparat o innym numerze IMEI. Jeśli on padnie w czternastym miesiącu trwania umowy to Play mi go wymieni/naprawi skoro to inne urządzenie niż to które sprzedali?
#10
Napisano 02 lipca 2014 - 15:21
A co w sytuacji kiedy w okresie 12 miesięcy wymieniam telefon w Apple (u dystrybutora) ? Dostaję inny aparat o innym numerze IMEI. Jeśli on padnie w czternastym miesiącu trwania umowy to Play mi go wymieni/naprawi skoro to inne urządzenie niż to które sprzedali?
Jeżeli wymienisz telefon na nowy w trakcie trwania gwarancji - jest on objęty pozostałym okresem gwarancji z wymienianego telefonu. W przypadku, jeżeli ten okres jest krótszy niż 3 miesiące - okres gwarancji zostaje przedłużony do 3 miesięcy od daty otrzymania telefonu. Tak przynajmniej jest w wypadku ipodów nano 1 generacji (wymiana na nano 6G/7G + 3 miesiące gwarancji), tak miałem w przypadku reklamacji ipoda touch 4g. Jeżeli w przypadku iPhonów sytuacja wygląda tak samo - przy pierwszej wymianie maksymalny okres gwarancji (od daty zakupu) powinien się przedłużyć do 15 miesięcy. Nie wiem co w przypadku, gdy ponownie reklamujesz wymieniony wcześniej telefon - czy wtedy na wymienioną sztukę też dostajesz przedłużenie.
Natomiast jeżeli chodzi o niezgodność towaru z umową - z tego co się orientuje, jeżeli klient skorzysta z gwarancji producenta traci możliwość reklamacji z tytułu niezgodności z umową. Nawet jeżeli urządzenie, które reklamuje zostanie naprawione. Reklamacje z tytułu niezgodności z umową traktują o wadach fabrycznych, które mogą ujawnić się w trakcie użytkowania urządzenia. Jeżeli oddasz takie urządzenie do autoryzowanego serwisu i zostanie ono naprawione - nie można jednoznacznie stwierdzić, czy wada, która pojawi się po takiej naprawie jest wadą fabryczną, czy może wynikać z poczynionej wcześniej naprawy.
To są tylko moje insynuacje i własne doświadczenia. Więcej szczegółowych informacji można uzyskać u rzecznika praw konsumenta.
#11
Napisano 02 lipca 2014 - 16:19
Tak telefon oddajesz tylko do operatora.
Nieprawda. W Cortland też możesz reklamować.
#12
Napisano 02 lipca 2014 - 17:20
#13
Napisano 02 lipca 2014 - 20:01
Miałem na myśli reklamacje w sklepie Appel, ale szczerze nie wiedziałem, że można reklamować w tych serwisach podanych przez kolegów wyżejNieprawda. W Cortland też możesz reklamować.

#14
Napisano 03 lipca 2014 - 20:23
#15
Napisano 04 lipca 2014 - 07:09
I tak wiekszosc napraw i decyzji jak tel padnie zalezy od kochanego regeneris bo to do nich operatorzy wysylaja slluchawki wszsytkie i oni decyduja co dalej wiec tutaj nie ma co czarowac. A na temat regeneris jest osobny post wiec mozna sobie poczytac.
Gwarancja jest gwarancja i oddajesz tel do operatora jak cos nawali ale nie zakladajmy juz teraz Now ze sie cos popsuje, wiadomo, ze zdazaja sie takie skrane przypadki.
Wez tel z Play i ciesz sie nim zapewne wyjdzie iP6 to bedziech chcial sie przesiasc na nowey po jakims czasie, aspekt psychologiczny albo postarzanie produktu jak kto woli...
W Cortlandzie wymiana od ręki (można zadzwonić wcześniej i sprawdzić dostępność). Wymiana przez operatora to jedna wielka niewiadoma. Może trwać 5 dni może i 3 miesiące.
Czy to sa jednostkowe przypadki tego nie wiem. Wiem że mój po miesiącu zakwalifikowany został do wymiany.
#16
Napisano 04 lipca 2014 - 15:02
#17
Napisano 04 lipca 2014 - 18:21
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych