Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Iphone 5s jak wykryć czy to nie podróbka ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 xxxkowal

xxxkowal
  • 15 postów

Napisano 02 lipca 2014 - 10:25

Witam

Po 3 latach z Samsungiem zdecydowałem wypróbować sprzęt Apple, dlatego też jestem laikiem co do kupna iphone 5s, kompletnie nie wiem na co patrzeć. Znalazłem na allegro z mojego miasta iphone 5s zafoliowanego za 2175zł (tak swoją drogą to dobra cena za nówke?)
link tutaj:[url=http://allegro.pl/nowy-apple-iphone-5s-16gb-bez-locka-czarny-polski-i4375352639.html]NOWY APPLE IPHONE 5S 16GB BEZ LOCKA CZARNY POLSKI (4375352639) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.[/url]. No i moje pytanie jak pójdę odebrać osobiście to na jakie szczegóły zwracać żeby wykryć czy o podróbka czy nie? I jeszcze jedno jak zaofliowana to gwarancja zaczyna sie od momentu keidy aktywuje apple ID (czy coś takiego) ? Jeżeli tak to podbija się (o ile jest) książeczkę gwarancyjną gdzie? i gdzie wtedy przyjmą telefon na gwarancje jakby coś się stało?. Pozdrawiam

ps. chyba w złym dziale napisałem

#2 Konrad Podkowa

Konrad Podkowa
  • 11 postów
  • SkądKraków, Poland, Poland

Napisano 02 lipca 2014 - 11:48

Nie ma chińskich podróbek z polskiej dystrybucji. Przyjrzyj się dobrze naklejce na pudełku i wpisz numer produktu na [url]https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do[/url]. Gwarancja Apple działa od momentu aktywacji produktu na ich stronie (więcej info znajdziesz w google). Uszkodzony sprzęt oddajesz do autoryzowanego skelpu Apple, np. iDream.

#3 xxxkowal

xxxkowal
  • 15 postów

Napisano 02 lipca 2014 - 12:25

Dowiedziałem się że telefony z play'a gościu ma, czyli jak będę chciał oddać na gwarancje to tylko do operatora? czy będę mógł do np. iSpot'a pójść ? Słyszałem że play daje 24m gwarancji (jak to z tą gwarancją jest z play?). Uszkodzony masz na myśli np. paproch pod ekranem (wiem ze to nie uszkodzenie, ale chce wiedzieć czy każda rzecz nawet w tym słaba bateria)

#4 undecided

undecided
  • 242 postów

Napisano 02 lipca 2014 - 12:36

Tak telefon oddajesz tylko do operatora. Play oferuje 12 miesięcy gwarancji appel i 12 miesięcy niezgodność towaru z umową. Okres gwarancyjny zaczyna ci lecieć od daty sprzedaży telefonu przez play.
Tu odnosząc się do pierwszego twojego postu w tym temacie. Przedstawiam tutaj link do podróbki Iphone 5s iPhone 5s - Nieużywany, zafoliowany - Komórki telefony iPhone - Gumtree Małopolskie zwróć uwagę na logo appel z tyłu i diody aparatu, możesz porównać sobie cały telefon z oryginalnymi zdjęciami.

#5 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 02 lipca 2014 - 12:58

Tak jak wyzej koledzy pisza. Tel Ori w szczegolnosci, ze od operatora. Targuj cene na 1999zl bo za tyle idzie juz kupic nowki z sieci. Jak nie to poczekaj do wrzesnia ceny spadna jak wyjdzie nowy bo wszyscy zaczna wyprzedawac zeby jak najmniej stracic. Good luck

#6 xxxkowal

xxxkowal
  • 15 postów

Napisano 02 lipca 2014 - 13:22

iphone 5s od playa ma brandowany soft cos takiego jak w androidach ?? Czy operatorzy nie modyfikuja romów

#7 MC_

MC_
  • 6 938 postów

Napisano 02 lipca 2014 - 13:31

Nie ma czegoś takiego jak brand w iPhonach.

#8 x X x

x X x
  • 427 postów
  • SkądRzeszów, Poland

Napisano 02 lipca 2014 - 14:56

Oraz to, że:

Play oferuje 12 miesięcy gwarancji appel i 12 miesięcy niezgodność towaru z umową.


też jest nieprawdą, bo to nie Play jest odpowiedzialny za obie gwarancje, a:

- producent - Apple - za pierwsze 12 miesiące,
- reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową można składać przez 24 miesiące od daty zakupu i zasady tego zapisu są regulowane przez ustawę z dnia 27 lipca 2002 r i obowiązuje ona na każdy produkt konsumencki zakupiony w Polsce.

I co to za warunek, że telefon trzeba oddać tylko do operatora? Jakieś zobowiązania wobec operatora a usług gwarancyjnych?

#9 motylio

motylio
  • 295 postów

Napisano 02 lipca 2014 - 15:08




też jest nieprawdą, bo to nie Play jest odpowiedzialny za obie gwarancje, a:

- producent - Apple - za pierwsze 12 miesiące,
- reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową można składać przez 24 miesiące od daty zakupu i zasady tego zapisu są regulowane przez ustawę z dnia 27 lipca 2002 r i obowiązuje ona na każdy produkt konsumencki zakupiony w Polsce.

I co to za warunek, że telefon trzeba oddać tylko do operatora? Jakieś zobowiązania wobec operatora a usług gwarancyjnych?


A co w sytuacji kiedy w okresie 12 miesięcy wymieniam telefon w Apple (u dystrybutora) ? Dostaję inny aparat o innym numerze IMEI. Jeśli on padnie w czternastym miesiącu trwania umowy to Play mi go wymieni/naprawi skoro to inne urządzenie niż to które sprzedali?

#10 x X x

x X x
  • 427 postów
  • SkądRzeszów, Poland

Napisano 02 lipca 2014 - 15:21

A co w sytuacji kiedy w okresie 12 miesięcy wymieniam telefon w Apple (u dystrybutora) ? Dostaję inny aparat o innym numerze IMEI. Jeśli on padnie w czternastym miesiącu trwania umowy to Play mi go wymieni/naprawi skoro to inne urządzenie niż to które sprzedali?


Jeżeli wymienisz telefon na nowy w trakcie trwania gwarancji - jest on objęty pozostałym okresem gwarancji z wymienianego telefonu. W przypadku, jeżeli ten okres jest krótszy niż 3 miesiące - okres gwarancji zostaje przedłużony do 3 miesięcy od daty otrzymania telefonu. Tak przynajmniej jest w wypadku ipodów nano 1 generacji (wymiana na nano 6G/7G + 3 miesiące gwarancji), tak miałem w przypadku reklamacji ipoda touch 4g. Jeżeli w przypadku iPhonów sytuacja wygląda tak samo - przy pierwszej wymianie maksymalny okres gwarancji (od daty zakupu) powinien się przedłużyć do 15 miesięcy. Nie wiem co w przypadku, gdy ponownie reklamujesz wymieniony wcześniej telefon - czy wtedy na wymienioną sztukę też dostajesz przedłużenie.

Natomiast jeżeli chodzi o niezgodność towaru z umową - z tego co się orientuje, jeżeli klient skorzysta z gwarancji producenta traci możliwość reklamacji z tytułu niezgodności z umową. Nawet jeżeli urządzenie, które reklamuje zostanie naprawione. Reklamacje z tytułu niezgodności z umową traktują o wadach fabrycznych, które mogą ujawnić się w trakcie użytkowania urządzenia. Jeżeli oddasz takie urządzenie do autoryzowanego serwisu i zostanie ono naprawione - nie można jednoznacznie stwierdzić, czy wada, która pojawi się po takiej naprawie jest wadą fabryczną, czy może wynikać z poczynionej wcześniej naprawy.

To są tylko moje insynuacje i własne doświadczenia. Więcej szczegółowych informacji można uzyskać u rzecznika praw konsumenta.

#11 kris2k

kris2k
  • 321 postów

Napisano 02 lipca 2014 - 16:19

Tak telefon oddajesz tylko do operatora.


Nieprawda. W Cortland też możesz reklamować.

#12 premislausg

premislausg
  • 314 postów

Napisano 02 lipca 2014 - 17:20

Potwierdzam, mozna oddac zarowno w Cortland, jak i iSpot.

#13 undecided

undecided
  • 242 postów

Napisano 02 lipca 2014 - 20:01

Nieprawda. W Cortland też możesz reklamować.

Miałem na myśli reklamacje w sklepie Appel, ale szczerze nie wiedziałem, że można reklamować w tych serwisach podanych przez kolegów wyżej :)

#14 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 03 lipca 2014 - 20:23

I tak wiekszosc napraw i decyzji jak tel padnie zalezy od kochanego regeneris bo to do nich operatorzy wysylaja slluchawki wszsytkie i oni decyduja co dalej wiec tutaj nie ma co czarowac. A na temat regeneris jest osobny post wiec mozna sobie poczytac. Gwarancja jest gwarancja i oddajesz tel do operatora jak cos nawali ale nie zakladajmy juz teraz Now ze sie cos popsuje, wiadomo, ze zdazaja sie takie skrane przypadki. Wez tel z Play i ciesz sie nim zapewne wyjdzie iP6 to bedziech chcial sie przesiasc na nowey po jakims czasie, aspekt psychologiczny albo postarzanie produktu jak kto woli...

#15 motylio

motylio
  • 295 postów

Napisano 04 lipca 2014 - 07:09

I tak wiekszosc napraw i decyzji jak tel padnie zalezy od kochanego regeneris bo to do nich operatorzy wysylaja slluchawki wszsytkie i oni decyduja co dalej wiec tutaj nie ma co czarowac. A na temat regeneris jest osobny post wiec mozna sobie poczytac.

Gwarancja jest gwarancja i oddajesz tel do operatora jak cos nawali ale nie zakladajmy juz teraz Now ze sie cos popsuje, wiadomo, ze zdazaja sie takie skrane przypadki.

Wez tel z Play i ciesz sie nim zapewne wyjdzie iP6 to bedziech chcial sie przesiasc na nowey po jakims czasie, aspekt psychologiczny albo postarzanie produktu jak kto woli...


W Cortlandzie wymiana od ręki (można zadzwonić wcześniej i sprawdzić dostępność). Wymiana przez operatora to jedna wielka niewiadoma. Może trwać 5 dni może i 3 miesiące.
Czy to sa jednostkowe przypadki tego nie wiem. Wiem że mój po miesiącu zakwalifikowany został do wymiany.

#16 Szymon_97

Szymon_97
  • 46 postów

Napisano 04 lipca 2014 - 15:02

To ja się jeszcze dołączę do wątku, mam pytanie o "dowod zakupu" czy to będzie paragon od tego Pana z aukcji? Czy to będzie paragon który pan który wystawił aukcję dostał w Play? I czy to jest bez różnicy?

#17 kompernik

kompernik
  • 264 postów

Napisano 04 lipca 2014 - 18:21

Jeśli reklamujesz (rok gwarancji producenta) to nie musisz mieć dowodu zakupu. Wystarczy S/N… Po nim sprawdzają czy masz jeszcze gwarancję czy nie.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych