Witam wszystkich, przy okazji że jest to mój pierwszy post - chciałbym wszystkich pozdrowić !
Jednak znalazłem się tutaj dlatego iż mam pewien problem z moim Mac Mini late 2012, a mianowicie chodzi o wyświetlany obraz na TV przez port HDMI.
Dla wyjaśnienia posiadam Monitor Apple 27" podłączony pod port Thunderbolt, a TV Samsung 37" pod port HDMI
Po pierwsze wszytko działało poprawnie przez ponad pół roku, aż pewnego pięknego dnia, chce pooglądać sobie film z Mac Mini na TV i obraz nie został wyświetlony - dokładnie dostaję komunikat na TV - "Brak Sygnału (Sprawdź zasilanie oraz połączenie kablowe urządzeń, lub włącz sygnał źródłowy)". Jeżeli odłączę fizycznie kabel HDMI od komputera, na TV dostaję komunikat "Sprawdź kabel sygnałowy".
W informacjach o Macu mam dane o obu urządzeniach - Monitor i TV - natomiast nie mam żadnego obrazu na TV.
[ATTACH=CONFIG]22127[/ATTACH]
Kabel HDMI sprawdziłem - jest OK.
Port HDMI w TV - sprawdzony działa OK
Jeżeli uruchomię Mac Mini tylko z podłączonym HDMI - brak obrazu na TV
Zmiany rozdzielczość na wyjściu HDMI nic nie dają (jedynie nie wiem dlaczego mam 60 MHz NTSC - a nie PAL)
Tak więc moje pytanie czy coś jest uszkodzone fizycznie, czy programowo ?

Mac Mini 2012 brak obrazu po HDMI
Rozpoczęty przez
Gustawus-OSL
, 29 cze 2014 16:42
5 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 29 czerwca 2014 - 16:42
#2
Napisano 29 czerwca 2014 - 19:41
Przeinstaluj MacOS - jak nie pomoże tzn że masz uwalony port HDMI (albo coś przed nim)
Spróbuj jeszcze przełączyć rozdzielczość na najniższą i jakieś niskie odswierzanie....
#3
Napisano 30 czerwca 2014 - 10:18
Zmiana rozdzielczości i odświeżania nic nie daje, nie wiem czy jest sens instalacji systemu od nowa, nie pamiętam czy Mac Mini można uruchomić z COMMAND + R z podłączonym tylko HDMI - bo u mnie też obrazu wtedy nie ma.
#4
Napisano 30 czerwca 2014 - 12:55
Skoro tak to płyta główna do wymiany
#5
Napisano 30 czerwca 2014 - 13:12
Idź do sklepu po całkiem nowy kabel HDMI a na pewno spróbuj na innym. To że kabel z jednym urządzeniem działa niestety nie oznacza, że jest on nadal sprawny. U siebie miałem podobny efekt, gdzie kabel po prostu przerywał przy większych rozdzielczościach.
#6
Napisano 03 lipca 2014 - 09:48
Wymiana kabla na nowy nic nie dała, reinstalacja systemu również. Uszkodzona musi być płyta główna !
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych