Witam,
obecnie jestem w trakcie kończenia pracy dyplomowej na historii uj. Pomimo faktu, iż jestem zadowolony z Pages 5.2 jako edytora tekstu posiada on pewne mankamenty, których nie udało mi się pozbyć. Czy możliwa jest redukcja odstępów między przypisami? Niestety nie znalazłem nigdzie w internecie informacji, która rozwiązała by mój problem. Na pewnej angielskojęzycznej stronie była informacja, że zabawa stylami może pomóc ale jakoś wątpię. W poprzedniej wersji programu była możliwość zmiany tego parametru. Co innego mogę zrobić od zapisania dokumentu w .docx wrzucenia na skydrive i otworzenia go w MsWord - gdzie nie mogłem go edytować ale zapisać poprawioną kopię tak - który automatycznie to poprawi.

Pages, odstępy pomiędzy przypisami
Started by
krauze
, 29 May 2014 08:53
7 replies to this topic
#1
Posted 29 May 2014 - 08:53
#2
Posted 29 May 2014 - 09:00
W stylu "Przypis dolny" zwiększ odstęp pod akapitem (jeśli chodzi Ci o odstęp między poszczególnymi przypisami na dole strony). Masz na zrzucie o co chodzi.
- wrzuciłem link do obrazka bo to co engine forum robi z załącznikami...

#3
Posted 29 May 2014 - 09:25
Wyjaśnię moje pytanie: mam pracę z wieloma przypisami na jednej stronie, Pages robi odstępy pomiędzy każdą linjką przypisu. (footnote spacing)
O ile w tekście głównym interlinia być musi (1,5) to w przypisach jest niepotrzebna. Być może nawet zakazana, gdyż w żadnej pracy naukowej jej nie zauważyłem.
#4
Posted 29 May 2014 - 09:51
OK. No to tak (tu jest 10pt między przypisami - zmniejsz):

Chociaż tak z drugiej strony podziwiam odwagę pisania pracy dyplomowej w Pages. Ja nie ryzykowałem

Chociaż tak z drugiej strony podziwiam odwagę pisania pracy dyplomowej w Pages. Ja nie ryzykowałem

#5
Posted 29 May 2014 - 10:10
dziękuję! Bezowocnie szukałem tej informacji od wczoraj, myślałem nawet, że będę musiał kupić MsOffice Personal.
A odnośnie mojej decyzji, wygodniej jest mi pisać w Pages, niż LibreOffice i tyle przy licencjacie odwagi.
#6
Posted 29 May 2014 - 10:44
No właśnie - Pages jest wygodne przy typowych, niezbyt rozbudowanych dokumentach. Niestety jest mało elastyczne, podobnie jak LibreOffice. O MS się nie wypowiadam bo kiedyś próbowałem używać i miałem same problemy.
A s'propos Pages - jeszcze nie utknąłeś na bibliografii?

#7
Posted 29 May 2014 - 12:32
bibliografia nie powinna być problemem, a tak z ciekawości jeśli nie używasz powszechnie znanych edytorów tekstowych to czego? LaText?
#8
Posted 29 May 2014 - 20:21
LaTeX+texpad - najprzyjemniejszy zestaw. TeXLive w najnowszej wersji, do tego kupiłem texpada, który uzupełnia tagi, wyświetla podgląd pdf, obsługuje bibliografię i wieloplikowe dokumenty LaTeXa. Mam do tego kilka wypracowanych przez lata szablonów dokumentów i prezentacji w beamerze.
W MS Office próbowałem raz (co prawda kilkanaście lat temu ale myślę, że nie zmieniło się od tamtej pory aż tak wiele) - nie dość że napotykałem co chwila na jakiś problem, którego bez nauki VBA nie szło rozgryźć, to jeszcze równania nie wyglądały tak jak chciałem. Zresztą już pal licho równania - całkowity brak kerningu i ligatur powodował, że dokumenty wyglądały po prostu paskudnie. A dobił mnie excel, który nie chciał zassać pliku CSV z 0,5mln wierszy z których trzeba było robić wykres. Od tamtej pory nie tykam MSO, Pages używam od czasu do czasu żeby napisać kilka stron (bo do takich dokumentów się nadaje), w LibreOffice otwieram dokumenty tworzone przez innych w MSO.
Wiem, że na etapie na którym jesteś to trochę za późno na zmianę narzędzia ale przed Tobą jeszcze praca magisterska. Poćwicz, zobaczysz jak można komfortowo pisać dokumenty jeśli ma się do tego porządny soft.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users