Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Żółty pasek na wyświetlaczu i grzanie się telefonu.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 taken

taken
  • 148 postów

Napisano 16 maja 2014 - 12:20

Witam, Od roku jestem posiadaczem IPhone 5 zakupionego w Play, od niecałego miesiąca zauważyłem, że na białym ekranie widać w prawym górnym rogu wyświetlacza żółty pasek, co ciekawe dodatkowo dokładnie w tym samym miejscu telefon się dużo bardziej nagrzewa niż w innych miejscach czym bardziej jest gorący tym bardziej widać ten pasek.... Jutro mam zamiar oddać telefon na gwarancję bo dopiero ma 14 miesięcy a już takie problemy... Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Czy firma Regenersis bez problemu naprawi czy wymieniają telefon? Pozdrawiam

#2 klnt

klnt
  • 2 043 postów
  • SkądOpole

Napisano 16 maja 2014 - 12:25

Po 14 miesiącach to regenersis nawet nie spojrzy na ten telefon ;) Możesz natomiast domagać się swoich praw u Play.

#3 taken

taken
  • 148 postów

Napisano 16 maja 2014 - 12:30

No właśnie byłem w Play i Pani powiedziała, że telefon jest na gwarancji i jak go przyniosę zostanie wysłany do "serwisu" więc wnioskuje, że do Regenersis...

#4 klnt

klnt
  • 2 043 postów
  • SkądOpole

Napisano 16 maja 2014 - 13:06

Miałem na myśli, że jeżeli sam byś poszedł oddać telefon do Cortlandu, Regenersis czy innego autoryzowanego serwisu z tytułu gwarancji to byś nic nie ugrał, bo Apple daje rok gwarancji na swoje telefony. Natomiast sprzedawca jest zobowiązany do dwóch lat więc w Twoim przypadku możesz iść tylko do Play. A co do żółtego paska - nie wiem jak wygląda to u Ciebie, ale byś może właśnie ze względu na nadmierne grzanie się zaczął przebijać klej, normalnie takie rzeczy są uwzględniane przez gwarancje.

#5 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 maja 2014 - 13:39

Miałem na myśli, że jeżeli sam byś poszedł oddać telefon do Cortlandu, Regenersis czy innego autoryzowanego serwisu z tytułu gwarancji to byś nic nie ugrał, bo Apple daje rok gwarancji na swoje telefony. Natomiast sprzedawca jest zobowiązany do dwóch lat więc w Twoim przypadku możesz iść tylko do Play. A co do żółtego paska - nie wiem jak wygląda to u Ciebie, ale byś może właśnie ze względu na nadmierne grzanie się zaczął przebijać klej, normalnie takie rzeczy są uwzględniane przez gwarancje.


Gwarancja jest roczna, Play nic do tego nie ma. Jeśli telefon nie był kupiony do firmy tylko przez osobę prywatną, konsumenta to można w Play powołać się na niezgodność towaru z umową i na tej podstawie zareklamować produkt. W takim przypadku, po 14 miesiącach możliwe, ze trzeba będzie udowodnić, że telefon był wadliwy w momencie zakupu, a usterka dopiero w tej chwili się ujawniła. Choć możliwe, że sieć wymieni telefon, bo oni raczej nie lubią sobie sprawiać problemów w takich przypadkach.

A odnośnie usterki to uszkodzony jest wyświetlacz, trzeba go wymienić.

#6 KacperWWA

KacperWWA
  • 1 252 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 maja 2014 - 15:04

Prosze nie wprowadzac uzytkownika w blad. Na nic nie trzeba sie powolywac , dajesz dowod zakupu opisujesz usterke i bez problemu oddajesz telefon na gwarancje w salonie Play nawet w 23 miesiecu

#7 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 maja 2014 - 21:02

Prosze nie wprowadzac uzytkownika w blad. Na nic nie trzeba sie powolywac , dajesz dowod zakupu opisujesz usterke i bez problemu oddajesz telefon na gwarancje w salonie Play nawet w 23 miesiecu


Na jaką gwarancję jeśli Apple udziela 12 miesięcy gwarancji?

#8 KacperWWA

KacperWWA
  • 1 252 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 maja 2014 - 11:08

Drugie 12 miesiecy daje sprzedawca - Play. 2 sztuki juz oddawalem bez zadnego problemu.

#9 taken

taken
  • 148 postów

Napisano 17 maja 2014 - 15:45

Witam
Właśnie oddałem telefon bez problemu choć minęło 14 miesięcy.
Więc użytkownik KacperWWA ma w 100% rację.

A tak w ogóle to nie zgodne z prawem dawania gwarancji na 1 rok. Cała elektronika która została zakupiona w UE musi mieć MINIMUM 2 lata gwarancji.
Poczytaj tu:
UE - Gwarancja na kupione towary - Twoja Europa

Pozdr

#10 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 maja 2014 - 16:00

Panowie całe zamieszanie wynika z tego, że mylicie gwarancję jaką udziela producent, z odpowiedzialnością sprzedawcy za sprzedany produkt. Producent udziela gwarancji na dowolny okres, bo to jego sprawa. Natomiast odpowiedzialność sprzedawcy wynosi dwa lata.

#11 taken

taken
  • 148 postów

Napisano 17 maja 2014 - 19:20

Niezła bzdura.... Producent daje 1 rok gwarancji a według unijnej dyrektywy sprzęt musi mieć 2 lata przez sprzedawce... czyli 1 rok sprzedawca daje "gwarancję" a nie producent.... No to już wiem czemu Regenersis 90% zgłoszeń gwarancyjnych po upływie 12 miesięcy odrzuca...

#12 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 17 maja 2014 - 20:16

Panowie całe zamieszanie wynika z tego, że mylicie gwarancję jaką udziela producent, z odpowiedzialnością sprzedawcy za sprzedany produkt.
Producent udziela gwarancji na dowolny okres, bo to jego sprawa. Natomiast odpowiedzialność sprzedawcy wynosi dwa lata.


Pod warunkiem, że jest to sprzęt nowy. W przypadku używanego odpowiedzialność z tytułu ustawy może zostać skrócona do 12 msc.

#13 Bulbulator

Bulbulator
  • 35 postów

Napisano 17 maja 2014 - 21:38

Producent udziela gwarancji na dowolny okres

Dokładnie :) Producent wcale nie musi dawać na coś gwarancji

#14 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 maja 2014 - 14:54

Niezła bzdura....
Producent daje 1 rok gwarancji a według unijnej dyrektywy sprzęt musi mieć 2 lata przez sprzedawce... czyli 1 rok sprzedawca daje "gwarancję" a nie producent....
No to już wiem czemu Regenersis 90% zgłoszeń gwarancyjnych po upływie 12 miesięcy odrzuca...


Kolego niestety tak się składa, że to nie bzdura.
Gwarancja jakiej udziela producent na swój produkt jest dobrowolna i nie musisz jej wcale udzielać. Apple daje 12 miesięcy. Dlatego jeśli ktoś wyśle do Regenersis telefon po upływie tych 12 miesięcy i powoła się na gwarancję to nie ma podstawy aby serwis ten nawet wadliwy telefon wymieniał.
To o czym tutaj ciągle piszecie czyli ten drugi rok od sprzedawcy to nie gwarancja tylko odpowiedzialność sprzedawcy za sprzedany produkt na podstawie Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
Tak jak napisał Tumpio w przypadku nowych produktów sprzedanych przez przedsiębiorce konsumentowi obowiązuje 24 miesięczna odpowiedzialność sprzedawcy. Można się na nią powołać i złożyć reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową sprzedaży (a nie z tytułu gwarancji). Do 6 miesięcy od daty sprzedaży przyjmuje się, że jeśli w produkcie ujawni się usterka to istniała ona już w momencie sprzedaży. Po upływie 12 miesięcy od daty sprzedaży konsument powinien udowodnić, że usterka istniała w produkcie w chwili sprzedaży, jednak ujawniła się dopiero po tak długim okresie.
Generalnie to temat rzeka i niech lepiej każdy sobie poczyta we własnym zakresie. Szczególnie osoby, które nie widzą różnicy między gwarancją, a odpowiedzialnością sprzedawcy.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych