Witam wszystkich serdecznie. Pytanie może i banalne lecz dla takiego laika jak ja trudne do rozwiązania. Od dwóch lat jestem szczęśliwym posiadaczem Audi A2 1,4 TDI. Gdy coś się psuje wymieniam na bieżąco itd. Ostatnimi czasy zacząłem słyszeć specyficzny odgłos dochodzący tak jakby z pod komory silnika. Udałem się do znajomego diagnosty, zrobił mi kompletną diagnozę i mówi iż zawieszenie jest w 100% sprawne i w bardzo ładnym stanie, tak jak wcześniej mówiłem, awaria piasty, łącznika stabilizatora czy coś to normalka na polskich drogach i wymieniałem te podzespoły regularnie. Doszliśmy do wniosku iż te dziwne stuki mogą być efektem zmęczonych poduszek pod silnikiem, niestety podwozie mojego autka jest opatulone takim pampersem i bez jego zdjęcia trudno to zdiagnozować. Powiedzcie co sądzicie czy to faktycznie może być to. Odgłos ten jest dziwny gdyż gdy jedzie się po prostej drodze nic nie słychać dopiero przy nawet delikatnym ruszaniu słychać taki jakby stuk ale to nie stuk dobiegający z piasty czy kół słychać tak jakby cały silnik się poruszył i zabujał się, odgłos jest też słyszalny przy wolnej jeździe na pograniczu jakiegoś biegu np 2/3 samochód lekko już przerywa i wtedy dosyć mocno to słychać tak jakby po prostu coś się trzęsło pod maską silnika. Autko chodzi równo i nie ma z nim żadnych problemów lecz ten odgłos jest bardzo niepokojący i mnie denerwuje. Proszę pomóżcie.

MOTORYZACJA: uderzanie pod maską silnika Audi A2.
Rozpoczęty przez
dawid_wojcik
, 30 kwi 2014 08:46
3 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 30 kwietnia 2014 - 08:46
#2
Napisano 30 kwietnia 2014 - 09:44
Koła na letnie zmieniałeś niedawno? Miałem podobny objaw, niedokręcone koło!! dojechałem na 2 śrubach, 3 wyleciały kompletnie. Stuk pojawiał się w momencie zmiany przyspieszenie/zwalnianie. Jak zobaczyłem ten brak śrub aż mi życie przed oczami przeleciało, na szczęście nic nam się nie stało.
Zobacz na przeguby, czy nie słuchać mocniej stukania na skręconych kołach?
No i poduchy pod silnikiem. Chyba bez zdjęcia "pampersa" i wyeliminowaniu problemów zawiasów silnika się nie obędzie. Efekt na zdławionym prawie silniku - to prawie start-stop silnika, więc moment odczuwalny dla poduszek. Aha stukanie słychać na pracy rozrusznika?
#3
Napisano 30 kwietnia 2014 - 09:57
Nie nie słychać tego podczas włączania silnika ale jeszcze dzisiaj to sprawdzę. Koła to na 100% u mnie nie są bo sam wymieniałem i są solidnie dokręcone a są te same koła co w ubiegłym sezonie, więc na 100% koła mogę wykluczyć a i koła nie mają żadnych luzów już próbowałem nimi poruszać na prawo i lewo w płaszczyźnie poziomej, 0 luzu.
#4
Napisano 30 kwietnia 2014 - 10:26
W Audi A4 miałem podobne objawy, i po ciężkiej walce okazało się że stuka śmigło wentylatora, poluzowane na trzpieniu.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych