Witam
Jestem na tą chwilę totalnie zielony w SQL a mam w tym roku ten język na studiach. W jakim programie (najlepiej darmowym) polecacie zacząć 'przygodę' z tym językiem? Chodzi mi o coś prostego gdzie będę mógł łatwo tworzyć bazy danych i też graficznie je obejrzeć. Dużo jest tego w internecie a jestem na tyle zielony w temacie, że nawet nie wiem na co powinienem zwrócić uwagę. Będę bardzo wdzięczny za pomoc

SQL - za pomocą jakiego progamu na maca uczyć się tego języka?
Started by
wiwo
, 27 Apr 2014 18:48
4 replies to this topic
Posted 27 April 2014 - 18:48
Posted 27 April 2014 - 20:39
Może najpierw dowiedz się, jakiego SQLa i na jakiej bazie danych będziesz używał.
O ile dla prostych zapytań standardem jest SQL 92, to już wszelkie rozszerzenia, zwłaszcza w procedurach składowanych, pakietach, migawkach etc. etc. są zupełnie inne w różnych bazach danych i np. T-SQL (Microsoft) mocno różni się od PL-SQL (Oracle).
Posted 27 April 2014 - 20:52
Do podstaw to i tak nie ma znaczenia (a jak zaczyna, to raczej od podstaw ;] potem zacznie się martwić)
IMO najlepiej użyć: Sequel Pro
+ oczywiście zainstalować lokalnie mysql (chyba, ze macie jakiś zdalny dostęp gdzieś).
Posted 27 April 2014 - 20:54
tak jak wyżej napisał @Roberto, Sequel Pro + MAMP.
Posted 28 April 2014 - 11:14
Chyba, że będzie korzystać z PostgreSQL zamiast z MySQLa (zależy na jakich studiach jest).
Wtedy polecam: Postgres.app – the easiest way to get started with PostgreSQL on the Mac i pgAdmin: PostgreSQL administration and management tools
Chociaż nie mam teraz pewności, czy PgAdmin pozwala na graficzne przedstawienie bazy danych - ale programem jest graficznym w całej krasie.
Wtedy polecam: Postgres.app – the easiest way to get started with PostgreSQL on the Mac i pgAdmin: PostgreSQL administration and management tools
Chociaż nie mam teraz pewności, czy PgAdmin pozwala na graficzne przedstawienie bazy danych - ale programem jest graficznym w całej krasie.
1 user(s) are reading this topic