Witam,
jestem tak zdesperowany, że już nawet zarejestrowałem się na tym forum ;-)
Na wstępie proszę o wstrzymanie się "życzliwych" do odsyłania do google i searcha - poświęciłem mnóstwo czasu żeby zbadać to o czym chcę napisać.
Iphone 4 używam już od 4 lat - może nie tego samego egzemplarza (był 2 x wymieniany), ale cały czas u tego samego operatora tj. Play. Właśnie postanowiłem zmienić operatora i padło na Orange ... i pojawił się problem.
Symptomy są następujące:
- zdarza się, że działa prawidłowo ;-)
- może działać przez 20 minut lub 3 dni - całkowicie losowo tj. nie widzę zależności
- po tym może wystąpić "brak sieci" lub od razu "brak sim" - po tym trzeba wykonywać różne dziwne czynności żeby ewentualnie zachciało zadziałać (o tym później)
- nowa karta orange działa bez problemu na dwóch innych telefonach (htc hd2, nokia lumia)
- stara karta play (jeszcze ważna) działa na tym iphonie nadal bez problemu
Wniosek jest taki, że oczywiście nie jest to sim lock (potrafi działać ładnie przez jakiś czas), iphone jest sprawny (działa ze starą kartą playa).
Co robiłem (każda czynność wielokrotnie):
- przestawianie trybu samolotowego on/off - czasami zadziała
- wkładanie i wyjmowanie sima - czasami zadziała
- resetowanie ustawień sieciowych (wszelkie kombinacje z wyjęciem karty sim i uruchomieniem z ustawieniami domyślnymi) - czasami zadziała
- resetowanie zawartości - czasami działa
- restore w trybie "normalny" - czasami działa
- restore w DFU - czasami działa
- stosowanie starszych ustawień operatora (poprzez ipcc) - wg mnie sytuacja bez zmiany
- wyłączenie 3g, danych komórkowych - wg mnie nie daje efektu
- czyszczenie nowej karty Orange - bez zmian
- podklejanie brzegu karty sim - bez zmian
Generalnie telefonu nie da się używać w nowej sieci. Wiem, że nie jestem pierwszy z tego typu problemem. Czy może komuś udało się to przewalczyć?
albo ma jeszcze jakieś sugestie, no może oprócz wymiany karty sim - co mam zamiar zrobić - chociaż nie ma sensu, bo karta działa w innych telefonach)
W planach mam też zdjęcie blokady PIN - niektórym podobno pomogło .... ale w orange trzeba składać jakiś wniosek itp. (w playu można było to załatwić standardowo poprzez ustawienia programu "telefon")
ps. telefon nie był nigdy jailbreak'owany

Odwieczny problem, czyli brak sieci, brak sim
Rozpoczęty przez
strzelb
, 23 kwi 2014 23:42
10 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 23 kwietnia 2014 - 23:42
#2
Napisano 24 kwietnia 2014 - 09:49
Czy masz ustawioną poprawną godzinę i datę?
Karta sim oryginalna czy wycinana?
#3
Napisano 24 kwietnia 2014 - 12:29
Data i czas jest prawidłowy, karta microsim jest oryginalna. System IOS 7.1.1 - o tym zapomniałem napisać.
#4
Napisano 24 kwietnia 2014 - 12:43
A po wgraniu oprogramowania / wyzerowaniu aktywujesz ten iPhone kartą Orange?
#5
Napisano 24 kwietnia 2014 - 12:45
Dokładnie tak robiłem ... ładnych kilka razy :-( (z DFU też).
#6
Napisano 24 kwietnia 2014 - 12:49
Jeśli aktywuje się kartą Orange to oczywiście znaczy, że nie ma simlocka. Próbowałeś sprawdzić go z inną kartą sim Orange? Bo z pierwszego postu to jednoznacznie nie wynika. Kup starter za piątkę i sprawdź na nim jak będzie działać.
#7
Napisano 24 kwietnia 2014 - 12:58
Nie, nie próbowałem inna kartą Orange. Spróbuję zrobić jak mówisz. Dobry pomysł. Tym bardziej, że nawet nie pamietam czy przy tej aktywacji chociaż raz udało mi się połączyć za pierwszym razem.
#8
Napisano 24 kwietnia 2014 - 13:12
Ja bym obstawiał, że to jednak wina karty sim. W temacie o simlockach bodajże kilka osób tak miało, że wymieniali kartę 2-3 razy aż w końcu dostali taką, która się nie rozłączała.
#9
Napisano 24 kwietnia 2014 - 14:12
Włóż starą kartę SIM (Play) i wybierz operatora Orange. Sprawdź czy sieć trzyma poziom, może to da jakieś informacje. Ale wg mnie wina karty SIM na 90%.
#10
Napisano 24 kwietnia 2014 - 14:25
Koniecznie spróbuj z inną kartą sieci Orange. Od tego zacznij. Jeśli na innej karcie problem ustąpi to wymień tę swoją na nową.
#11
Napisano 06 maja 2014 - 11:15
Dzięki za porady. Sprawa zakończyła się wymianą karty. Od wymiany opisanych problemów nie mam.
Jeżeli ktoś bedzie miał podobny problem to radzę nie tracić czasu i zacząć od wymiany karty.
Pozdrawiam
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych