Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Mobilne tworzenie muzyki - (jaki) iPad /czy MacBook Air?

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cameliosso

Cameliosso
  • 41 postów

Napisano 09 kwietnia 2014 - 19:35

Na wstępie przepraszam administrację forum, że tym wątkiem stanąłem trochę rozkrakiem między działami, ale zdaje się, że nie ma innego miejsca dla mojego dylematu.

Tak jak zapewne parę innych osób na tym forum jestem muzykiem i zbudowałem swoje domowe studio w oparciu o Maca, oprogramowanie Logic / Garageband. Mac którego posiadam jest stacjonarny (iMac 2008) - decyzja ta podyktowana była w czasie zakupu ceną owego egzemplarza w stosunku do faktu posiadania szybkiego dysku 7200 obrotów na minutę - sprawuje się bez zająknięcia do dziś. No ale czasy się zmieniają, człowiek staje się bardziej mobilny, pomysły na muzykę przychodzą nagle i w dziwnych miejscach... na te sytuacje Laptop PC kompletnie się nie nadaje, często nie idzie do niego zwyczajnie przypiąć cudzego interfejsu audio bez sterowników.

Przy tym wszystkim mój proces produkcyjny często przebiega w sposób następujący:
Szkic w Garageband , z plikami nagrywanymi z różnych źródeł -> doprawianie w Logicu.

Wybierając sprzęt do mobilnego muzykowania stawiam na wygodę, z ceną też nie chcę szaleć.
No i biorąc to wszystko pod uwagę zamknąłem swój wybór do dwóch opcji : iPad lub MacBook Air. Z racji nie bycia szczególnym fanboyem apple rozważam także starsze roczniki tych urządzeń. No i tu jest sedno dylematu

Air jest niby lekkim, pełnoprawnym komputerem, ale jednak komputerem, trzeba mieć gdzie go rozłożyć, ma mało gniazd, a nie jestem fanem trackpada, czyli oprócz mobilnego interfejsu audio dochodziłby jeszcze do plecaka rozgałęziacz usb i plątanina kabli by się powiększyła - czego nie lubię. Z drugiej strony MacOSX ma te CoreAudio, które sprawdzi się w każdych warunkach, gdy już uporam się z kablami.