Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zakup nowego iPhone 5S oraz etui - uszkodzone jdno i drugie.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
36 odpowiedzi w tym temacie

#1 ec1940c406

ec1940c406
  • 893 postów
  • Płeć:

Napisano 31 marca 2014 - 14:10

Witam, w zeszły piątek w sklepie X-KOM zakupiłem iPhone 5S 32GB Space Grey oraz skórzane etui od Apple. Dziś kurier przywiózł paczkę. W jego obecności rozpakowałem, sprzęt był cały a iPhone zapakowany był oryginalnie w folię i naklejką iSource. Zanim wypakowałem etui z pudełka zacząłem je dokładnie oglądać - jest przetarte w prawym górnym rogu i to widać dokładnie bez otwierania pudełka. Później było już gorzej. Zabrałem się za otwieranie iPhone. Zdarłem folię, otworzyłem pudełko i zacząłem oglądać telefon. W jednym miejscu, tam gdzie aluminiowa obudowa jest polerowana jest uszkodzenie. Czuć to pod paznokciem. Jest to ewidentnie wada powastała na etapie pakowania w fabryce Apple, chyba że iSource przepakowuje i zawija w folię ponownie. Powiedzcie co w takiej sytuacji. Kupiłem nowy telefon za ponad 3000zł i on jest uszkodzony. Oczywiście zgłosiłem to w sklepie X-KOM Pan przekazał sprawę przełożonemu i mają sprawdzić monitoring z pakowania, nie wiem po co.

#2 lucasmaster

lucasmaster
  • 495 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 31 marca 2014 - 14:19

Witam,
w zeszły piątek w sklepie X-KOM zakupiłem iPhone 5S 32GB Space Grey oraz skórzane etui od Apple. Dziś kurier przywiózł paczkę.
W jego obecności rozpakowałem, sprzęt był cały a iPhone zapakowany był oryginalnie w folię i naklejką iSource.
Zanim wypakowałem etui z pudełka zacząłem je dokładnie oglądać - jest przetarte w prawym górnym rogu i to widać dokładnie bez otwierania pudełka.
Później było już gorzej. Zabrałem się za otwieranie iPhone. Zdarłem folię, otworzyłem pudełko i zacząłem oglądać telefon. W jednym miejscu, tam gdzie aluminiowa obudowa jest polerowana jest uszkodzenie. Czuć to pod paznokciem. Jest to ewidentnie wada powastała na etapie pakowania w fabryce Apple, chyba że iSource przepakowuje i zawija w folię ponownie.
Powiedzcie co w takiej sytuacji. Kupiłem nowy telefon za ponad 3000zł i on jest uszkodzony. Oczywiście zgłosiłem to w sklepie X-KOM Pan przekazał sprawę przełożonemu i mają sprawdzić monitoring z pakowania, nie wiem po co.


Zwróć grzeczenie telefon do sklepu X-KOM, masz na to 10 dni. Niestety takie rzeczy się zdarzają… Raz wymieniałem iPhone 5 w Apple Store i dopiero 3 sztuka była bez rys… Aż pracownik Genius Bar się dziwił… :) Bywa...

#3 MC_

MC_
  • 6 943 postów

Napisano 31 marca 2014 - 14:23

To może nie być takie proste. Telefon jest uszkodzony. Teoretycznie sklep może odmówić przyjęcia towaru do zwrotu właśnie z uwagi na uszkodzenie twierdząc, że powstało z winy kupującego.

#4 bar-trek

bar-trek
  • 6 159 postów

Napisano 31 marca 2014 - 14:32

To może nie być takie proste.
Telefon jest uszkodzony. Teoretycznie sklep może odmówić przyjęcia towaru do zwrotu właśnie z uwagi na uszkodzenie twierdząc, że powstało z winy kupującego.


W takim razie zawsze mogą odmówić gdyby kierowali się taką logiką.

Zgłosiłeś reklamację i musisz czekać. Z drugiej strony gdyby faktycznie ci nie uznali reklamacji to byłby to jakiś żart.

#5 MC_

MC_
  • 6 943 postów

Napisano 31 marca 2014 - 14:37

Oczywiście, że mogą. Wyobraźmy sobie taką sytuację - kupuję telefon i mam pecha - po kilku godzinach mi spada i ulega uszkodzeniu. Mogę go oddać w ciągu 10 dni "bo tak"?

#6 lucasmaster

lucasmaster
  • 495 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 31 marca 2014 - 14:39

Nikt nigdy nie może odmówić ci prawa do zwrotu, chyba że kupowałeś na firmę wtedy zwrot ci się nie należy, ale jeśli jesteś osobą fizyczną to nawet gdybyś wyrzucił pudełko to i tak sklep musi przyjąć zwrot, może ci oddać tylko mniej pieniążków za to że przywrócenie rzeczy do pierwotnego stanu kosztuje, ale jeśli są fair to przyjmą bez problemu, zawsze mogą wystapić do apple i apple wymieni telefon bez problemu, jeśli faktycznie takie zajście miało miejsce.

#7 MC_

MC_
  • 6 943 postów

Napisano 31 marca 2014 - 14:41

Dużo zależy od polityki sklepu. Ale obowiązku przyjęcia zwrotu uszkodzonego towaru nie ma - nie na "10 dni", ale ewentualnie niezgodność z umową.

#8 effe

effe
  • 6 547 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 marca 2014 - 14:46

Nikt nigdy nie może odmówić ci prawa do zwrotu, chyba że kupowałeś na firmę wtedy zwrot ci się nie należy, ale jeśli jesteś osobą fizyczną to nawet gdybyś wyrzucił pudełko to i tak sklep musi przyjąć zwrot


Co za bzdury!
Gdzie to niby jest napisane?
Zwrot obowiązuje jedynie wtedy, kiedy towar jest sprzedawany na odległość. Wtedy masz 10dni na odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży, oczywiście pod warunkiem, że sprzęt nie był używany, oraz nie nosi śladów używania.
W tej sytuacji autor wątku ma ciężką sytuacje, bo sklep może odmówić przyjęcia zwrotu, chyba, że telefon był sprawdzany przy kurierze i była spisana odpowiednia notka. Z tego co autor pisze to tak było, ale czy została spisana notatka?

#9 lucasmaster

lucasmaster
  • 495 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 31 marca 2014 - 14:46

Nie zależy, jest obowiązek przyjęcia zwrotu jeśli nabywca jest osobą fizyczną, masz firmę? Kupię coś od Ciebie zniszczę opakowanie albo zarysuję... i spróbuj nie przyjąć zwrotu… :) To Rzecznik Praw Konsumenta jest już u Ciebie z mandacikiem… Niestety takie jest prawo !

#10 effe

effe
  • 6 547 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 marca 2014 - 14:48

Nie zależy, jest obowiązek przyjęcia zwrotu jeśli nabywca jest osobą fizyczną, masz firmę? Kupię coś od Ciebie zniszczę opakowanie albo zarysuję... i spróbuj nie przyjąć zwrotu… :) To Rzecznik Praw Konsumenta jest już u Ciebie z mandacikiem… Niestety takie jest prawo !


Nie ma takiego prawa, żyjemy w kraju w którym nie ma obowiązku przyjmowania zwrotu. To wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy. Jedynie masz takie prawo jeśli kupujesz sprzęt na odległość i jak napisałem wcześniej, nie był używany i jest w 100% sprawny.

#11 MC_

MC_
  • 6 943 postów

Napisano 31 marca 2014 - 14:49

RPK z mandatem? Na jakiej podstawie? Proszę o wskazanie konkretnego przepisu.

- - - Połączono posty - - -

@effe - używany może być, ale nie może nosić śladów używania.

#12 effe

effe
  • 6 547 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 marca 2014 - 14:51


@effe - używany może być, ale nie może nosić śladów używania.


No tak, o to mi chodziło. Nie nosi śladów używania, to sprzedawca nie udowodni, że używałeś :)

#13 lucasmaster

lucasmaster
  • 495 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 31 marca 2014 - 14:58

Zapraszam do lektury : Czy zwrot wadliwego towaru w ramach odstąpienia od umowy jest możliwy?Wszystko dla sklepów internetowych w jednym miejscu | Centrum Sprzedawcy Internetowego
Myślisz, że w takim wypadku sąd zdecyduje inaczej ? Szczerze wątpie aby rozpatrzyli na korzyść sklepu.

Ponadto:

Art. 560. § 1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, kupujący może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.

§ 2. Jeżeli kupujący odstępuje od umowy z powodu wady rzeczy sprzedanej, strony powinny sobie nawzajem zwrócić otrzymane świadczenia według przepisów o odstąpieniu od umowy wzajemnej.

§ 3. Jeżeli kupujący żąda obniżenia ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej, obniżenie powinno nastąpić w takim stosunku, w jakim wartość rzeczy wolnej od wad pozostaje do jej wartości obliczonej z uwzględnieniem istniejących wad.

§ 4. Jeżeli sprzedawca dokonał wymiany, powinien pokryć także związane z tym koszty, jakie poniósł kupujący.

Art. 556. § 1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub z przeznaczenia rzeczy, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu zapewnił kupującego, albo jeżeli rzecz została kupującemu wydana w stanie niezupełnym (rękojmia za wady fizyczne).

Szczerze, jeśli sklep nie przyjmie zwrotu to mu się koszty tego iPhone podwoją, wierz mi… Byłby to dla nich strzał w kolano.

#14 ec1940c406

ec1940c406
  • 893 postów
  • Płeć:

Napisano 31 marca 2014 - 15:12

Jestem po rozmowie telefonicznej. Państwo ze sklepu zapewniają, że taka sytuacja nigdy nie miała miejsca i poprosili o wysłanie zdjęć uszkodzeń.
Wam też je pokażę.

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Obie wady są wadami fabrycznymi. Jeśli dobrze rozumiem, zerwanie folii z pudełka nie powoduje utraty uprawnień z tytułu zwrotu w ciągu 10 dni przy zakupach na odległość. Jeśli tak to mogłem równie dobrze rozpakować, zobaczyłbym wadę, spakował i odesłał. Ale mi nie o to chodzi. Kupiłem sprzęt za ciężkie pieniądze i chcę aby był zgodny z umową, a nie jest.

#15 effe

effe
  • 6 547 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 marca 2014 - 15:13

OK, ale czy tak jest również, kiedy sprzęt jest uszkodzony mechanicznie? Z tego co ja się orientuje, to warunek na przyjęcie zwrotu jest taki, że sprzęt musi być bez śladów używania. Powód oczywiście zwrotu jest nie ważny. Tylko wątpię, że konsument, kiedy mu się porysuje telefon po kilku dniach, będzie mógł go zwrócić. W przypadku tego przykładu, który podałeś, jest nieco inaczej. Sprzęt po prostu nie działał.

#16 ec1940c406

ec1940c406
  • 893 postów
  • Płeć:

Napisano 31 marca 2014 - 15:15

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie folii na pudełku Apple. Czy ona jest zawsze od nowości jedna, laminowana w Apple. Może dostałem jakiś powystawowy sprzęt?

- - - Połączono posty - - -

effe - ale on mi się nie porysował w przeciągu kilku dni, ja go wyjąłem z tą rysą, i dwie minuty później zadzwoniłem do X Kom.

#17 lucasmaster

lucasmaster
  • 495 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 31 marca 2014 - 16:52

OK, ale czy tak jest również, kiedy sprzęt jest uszkodzony mechanicznie?
Z tego co ja się orientuje, to warunek na przyjęcie zwrotu jest taki, że sprzęt musi być bez śladów używania. Powód oczywiście zwrotu jest nie ważny.

Tylko wątpię, że konsument, kiedy mu się porysuje telefon po kilku dniach, będzie mógł go zwrócić. W przypadku tego przykładu, który podałeś, jest nieco inaczej. Sprzęt po prostu nie działał.


Będziesz mógł go zwrócić, to i tak jest to użytkowanie w ramach zwykłego zarządu.

- - - Połączono posty - - -

Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie folii na pudełku Apple. Czy ona jest zawsze od nowości jedna, laminowana w Apple. Może dostałem jakiś powystawowy sprzęt?

- - - Połączono posty - - -

effe - ale on mi się nie porysował w przeciągu kilku dni, ja go wyjąłem z tą rysą, i dwie minuty później zadzwoniłem do X Kom.


Teoretycznie tak jest, ale wszystko można zafoliować z powrotem wystarczy tylko odpowiedni sprzęt czyż nie? Ale każdy sprzęt Apple wymaga aktywacji i od dnia aktywacji liczona jest gwarancja więc łatwo to sprawdzić czy ktoś wcześniej go używał…

#18 ec1940c406

ec1940c406
  • 893 postów
  • Płeć:

Napisano 31 marca 2014 - 17:00

Sprzęt nie był na pewno aktywowany, bo jak wpisuję numer IMEI na tej stronie:
https://selfsolve.ap...rantyDynamic.do
to wyskakuje komunikat, że to IP5S tylko ikona telefonu jest biała, a nie czarna (a mam space grey).
Nie zmienia to faktu, że folia jest zupełnie inna niż ta, którą miałem na IP5S oraz 4S kupionymi w Orange. Tam była gruba i na długich bokach miała takie przecięcia (i na 5S i na 4S takie same) - w przypadku telefonu, który kupiłem w piątek folia jest inna.

- - - Połączono posty - - -

[QUOTE=lucasmaster;2281630]Będziesz mógł go zwrócić, to i tak jest to użytkowanie w ramach zwykłego zarządu.

- - - Połączono posty - - -

Możesz to rozwinąć, bo rozumiem przez to, że nawet jak jest to uszkodzenie, które dodajmy nie powstało z mojej winy, a telefonu nie używałem mogę go odesłać i zażądać zwrotu pieniędzy?

#19 lucasmaster

lucasmaster
  • 495 postów
  • SkądŚwidnica

Napisano 31 marca 2014 - 17:20

Możesz zwrócić telefon bez problemu. Mówisz o foli na ekranie czy na pudełku?


Nie będę kopiował i wklejał więc przeczytaj sobie ten artykuł :

Co oznacza “zwykły zarząd” – czyli co może zrobić konsument z towarem, a następnie go odesłać w ramach odstąpienia od umowy | Blog ekspercki | Prokonsumencki.pl

#20 ec1940c406

ec1940c406
  • 893 postów
  • Płeć:

Napisano 31 marca 2014 - 17:21

Mówię o foli na pudełku.

#21 bolec71

bolec71

  • 657 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 31 marca 2014 - 17:27

Mówię o foli na pudełku.


Poczekaj spokojnie na odpowiedź z X-COM, to jest solidna firma i z własnego doświadczenia myślę że przyjmą reklamację.

#22 MC_

MC_
  • 6 943 postów

Napisano 31 marca 2014 - 17:30

@lucasmaster - ponawiam pytanie o kwestię mandatu od RPK.

Ponadto nie rozumiesz jednej rzeczy - kwestie dowodowe. Ja swoją wiedzę opieram na praktyce, a nie artykułach z internetu.

#23 ec1940c406

ec1940c406
  • 893 postów
  • Płeć:

Napisano 31 marca 2014 - 17:34

Czekam, oczywiście. Ja do nich nic nie mam, bo tak jak napisałem to są wady, które wyszły z fabryki Apple, a nie są efektem działania firmy u której kupiłem, oczywiście budzi mój niepokój wspomniana wcześniej folia, ale to jednak na firmie X KOM ciąży odpowiedzialność za sprzedany produkt.

#24 ec1940c406

ec1940c406
  • 893 postów
  • Płeć:

Napisano 01 kwietnia 2014 - 08:55

Dziś dostałem e-maila, że mam przesłać do serwisu "reklamowany sprzęt". Napisałem więc pismo z tytułu niezgodności towaru z umową i czekam na kuriera. Mam nadzieję, że firma załatwi sprawę jak trzeba, a opinie w internecie świadczą o nich dobrze.

#25 kobus

kobus
  • 787 postów
  • SkądKoźmin Wlkp.

Napisano 01 kwietnia 2014 - 09:18

Pewnie przyślą Ci nową sztukę a sami będą się bawić w odsyłanie na reklamacje do producenta. To dobra firma.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych